FIO snižuje cílovou cenu energetické společnosti ČEZ z 598 Kč na 419 Kč a zároveň přistupuje ke snížení investičního doporučení z „koupit“ na „držet“. Cílovou cenu vztahují se k 12měsíčnímu investičnímu horizontu a snižují ji s ohledem na nepříznivý vývoj tržních cen silové elektřiny. V letošním roce očekávají dividendu ve výši 40 Kč na akcii, nepředpokládají, že by byla taková dividenda v dalších letech udržitelná. V příštím roce již očekávají dividendu poblíž 27 Kč a v letech 2018 – 2020 může dividenda klesnout, za předpokladu nezměněného dividendového výplatního poměru a naplnění prognózy ziskovosti, až do rozmezí 15 – 20 Kč. Ve střednědobém horizontu by mohla být dividenda udržena alespoň v rozmezí 20 – 25 Kč, což je vzhledem k aktuální ceně akcie ČEZu stále solidní 5 – 6% dividendový výnos.
Příspěvky nebo odpovědi uživatele carek
Srovnání AAA s Carmax
Pane námořníku, dovolím si malou poznámku. Já jsem ve svém příspěvku něco srovnával s něčím a uvedl jsem zdroj, ze kterého jsem čerpal (účetní závěrky) i podklady pro hodnocení dalšího potenciálního "skoku" vpřed společnosti AAA Auto. Je to to nejjednodušší srovnání, které lze provést. Vy uvádíte, s prominutím, nějaké údaje bez uvedení zdroje i způsobu jak jste k výsledku došel (např.fair cena). Fair cenu můžete vypočítat mnoha způsoby a výsledek může být vždy jiný. Podle mého názoru odpovídá tržní ocenění akcie AAA Auto výsledkům hospodaření a úspěchům v "expanzi" společnosti od roku 2007 do současnosti. Všechny dobré zprávy a předpokládané "úspěchy" společnosti v budoucnosti jsou zahrnuté do aktuální tržní ceny akcie a každé zklamání i úkrok stranou bez přijatelného vysvětlení se projeví poklesem ceny akcie.
Denny včera a dnes obnovil nákupy
Souhlas pane námořníku, je třeba počítat s tím, že ten kdo v současnosti akumuluje bude chtít prodat v budoucnosti se ziskem a je jedno, zda to bude pan Denny, spekulant nebo obchodník, který kupuje na objednávku. Dnes se obchodování změnilo a ten, kdo to sleduje a dokáže vyhodnotit ví, že začínají nakupovat spekulanti. To ještě neznamená, že by měl pokles ceny akcií dnešním dnem skončit. Ten kdo dnes prodával prodává proto, že jsou na trhu zajímavé příležitosti a navíc může předpokládat delší stagnaci kurzu společnosti AAA Auto nebo pokračující pokles.
Denny včera a dnes obnovil nákupy
Pane námořníku, dovoluji si kontrovat s tím, že máte pravdu jen částečnou. Pouze malá část akcií se postupně přesouvá k panu Dennymu, většina však začíná opět mizet na účtech spekulantů. Proč tomu tak je nevím? Asi pro jednoznačné signály TA (pokud hodnotíme období do 6 měsíců) a nové infromace o společnosti AAA. Je to trochu nepochopitelné, protože na trhu je dostatek příležitostí k investicím do akcií jiných společností obchodovaných na české burze. Možná je to jen drobný výkyv v pomalé cestě dolů.
Akcie AAA Auto jsou sice v období do 6 měsíců rekordně přeprodané (v delším období to již neplatí), indikátor (RSI), ze kterého vycházíte je však náročný na interpretaci a často generuje nákupní a prodejní signály bez valné hodnoty. Např. oscilátor MACD ještě žádný nákupní signál nevydal.
Topolová rozhovor ze 7.6.2011
Ano pravda. O tom jsem se nezmínil, protože jsem přemýšlel o tom, co je to pojišťovací licence brokera na auta České národní banky a Slovenské národní banky? Proč by měl někdo pojišťovat auta České národní bance.? Až nyní jsem si uvědomil, že stačí změnit slovosled a věc je jasná. Jedná se o licenci, kterou uděluje ČNB a SNB a tato licence umožňuje spoelčnosti poskytovat zákazníkům nějaké licencované služby (nikoliv jen pro auta ČNB a SNB). :o)) O tom se již rozepisoval pan námořník.
Topolová rozhovor ze 7.6.2011
Z rozhovoru s paní Topolovou jasně vyplývá, že otevření pobočky v u Moskvy by nemělo významněji ovlivnit hospodářské výsledky AAA Auto v roce 2011. Paní Topolová v rozhovoru ze dne 7.6.2011 říká: "Naším záměrem je otevřít ze začátku pouze jednupobočku se zhruba 300 vozy v nabídce a trhu důkladně porozumět. Potélze uvažovat o další expanzi. Naše plány jsou zatím spíše opatrné, nicménědo budoucna máme předjednané možnosti pružného rozšíření našich tamějšíchkapacit".
Totéž se týká i trhu v Maďarsku, kde stejně jako před krizí spatřuje paní Topolová "velký obchodnípotenciál". AAA si ponechalo v Budapešti prodejní zázemí a věří (nebo spíše doufá), že sena tento trh vrátí a bude úspěšné.
Zajímavější je předpověď meziročního nárůstu prodejů, kde se při zveřejnění výsledků za 1Q 2011jako negativní zpráva hodnotilo snížení meziročního nárůstu prodejů z očekávaných 10% na 5%. Firma se nyní opatrně vrací k předchozí predikci výsledků a slovy paní Topolové provádí restart mise naděje: "Naše předpovědi jsou však spíše konzervativní, snažíme senepodléhat přehnanému optimismu a v dlouhodobějším výhledu očekávámemaximálně 10% růst". Je velmi pravděpodobné, že pokud společnost "neskočí sama v roce 2011 do propasti" bude tento konzervativní meziroční nárůst prodejů překonán. K tomu určitě přispěje otevření nových poboček v ČR a SR.
(Ne)konečný příběh který se stále opakuje
Akcie společnosti AAA Auto potřebují nový příběh, který by nahradil ty pohádky o potenciální dividendě, zeleném pekle, nákupu akcií managementem společnosti, nárůstem všelijakých hodnot a ukazatelů. Přitom akciím AAA Auto, spíše společnosti, lépe řečeno majoritnímu vlastníkovi takový příběh nechybí, jen se o něm ještě nikdo nezmínil. Ten nový příběh je docela jednoduchý. PanDenny se na nás směje již poměrně dlouho a jeho tvář se nijak v čase nemění.Není to divně.? Měl by být trochu starší a unavenější, protože něco s námiprožil a se společností AAA Auto se pořádně potrápil. On možná nebo určitě potřebuje stáhnout ještě nějakýten balík akcií a vyhnat jejich cenu před chystaným prodejem akcií nebo celéfirmy. Proč by to dělal?? No to je přece jednoduché. Každý z nás je smrtelný a každý se unaví. I pan Denny se těší na ten den, kdy se už konečně přestane trápit starostmi s vedením firmy a starostí majoritního vlastníka a stane se jen rentiérem nebo bohatým člověkem. Možná rentiérem společnosti AAA Auto ne, protože zde se moc s dividendami minoritní vlastník nesetká. Když bude chtít vloží peníze ze společnosti AAA Auto do klasické dividendové firmy se stabilním a přiměřeným dividendovým výnosem. Aby se cena akcií dostala na jinou cenovou hladinu v potřebný čas, je nutné koupit (stáhnout z trhu) ještě nějaké akcie a k tomu zde vydatně retail přispívá "prodejem pod cenou" (asi nechtěně). A bude stažených akcií dost (kdy, to bude to ví jen pan Denny) a angažovaného retailu v akciích společnosti AAA Auto málo (jedná se o nepřímou úměru), tak musí nastat druhá etapa příběhu, na kterou čekají "zapouzdření" spekulanti, poroste cena akcií AAA Auto k nové cenové hladině a s tímto růstem i zájem majoritního vlastníka o "restrukturalizaci" firmy. Tož přeji všem hezký den.
konsolidace nikoliv
Sice je příliž brzo na vyhodnocení situace na trhu s akciemi AAA Auto, lze však polemizovat s názorem na "konsolidaci na nové hladině". Do čtvrtka bylo zřejmé, že kurz akcie AAA Auto klesá, ale objemy rostou. To jsou typické znaky "neočekávané" negativní informace v řadách hráčů (krátkodobých investorů) orientovaných na rychlý zisk a investice v krátkém investičním období. Lze polemizovat o tom, zda byla na trh uvedena nějaká negativní informace. Podle mého názoru šlo jen o zklamání z dalšího vývoje trhu, kdy nereálná očekávání krátkodobého růstu po zveřejnění výsledků v kombinaci se změnou očekávaného střednědobého růstu prodejů ojetin, znamenaly zklamání a spustily následující výprodeje. Ve čtvrtek a v pátek se však investiční klima lehce mění (možná konec týdne) a kurzy klesají zároveň s objemy obchodů a to by bylo pro další vývoj obchodování značně negativní, neboť spekulanti (středně a dlouhodobí investoři) přestali akcie AAA Auto nakupovat, neboť očekávají další, možná i hlubší pokles ceny akcie, než byl ten předchozí "výplach" po zveřejnění výsledků.
Rostoucí ceny ojetin - včerejší MF Dnes
Na to Vám pane námořníku mohu odpovědět, protože jsem sledoval situaci v autobazarech. Nejdříve zmizela auta, zázračným způsobem se vyprázdnila plocha některých prodejen ojetých automobilů a pak se zvedly cenové úrovně. Nevím, jaká je situace nyní, protože už to nesleduji. Společnost AAA a s ní i její majoritní vlastník mají nyní jiný příběh a ten se nedá sledovat na plochách autobazarů.
Rostoucí ceny ojetin - včerejší MF Dnes
Chvíli mi trvalo pane námořníku, nežli jsem pochopil vaši myšlenku. Má to malý háček. Vše, co šlo cenou nahoru bylo velmi rychle z prodejní plochy pryč. Některé vozy byly už předem zamluvené.
Rostoucí ceny ojetin - včerejší MF Dnes
Pane Thomasi, zkusil jsem si porovnat ceny ojetin podle údajů MFDnes 2010-2011 . Ve stáří do jednoho roku vozidla, najeto max. 10.000 km pokles ceny v roce 2011 cca 6%, vozidla do tří let a 100.000 km pokles ceny cca 6%, vozidla do 6 let a 150.000 km zvýšení ceny o cca 5%. Pak už u těch dalších "křápů" ceny jen rostou, jen nevím, jak se na celkové bilanci zvýšení cen promítne, protože jde o auta za 30 - 80 tisíc CZK a luxusní vozy, kterých se tolik neprodává. Nárůst ceny ojetin je pravděpobně způsoben nedostatkem určitého velmi poptávaného sortimentu v prodejích. Největší nárůst ceny je u značek Škoda, Hyundai a Ford s maximálně 80 tisíci kilometrů po prvním majiteli, auta nižší střední a střední třídy v cenách od 80 do 160 tisíc CZK. Tam je skutečně nárůst okolo 20% a v některých autobazarech tyto vozy na jaře v nabídce pro převis poptávky chyběly.
všude jinde začali dnes predikovat
Proč to padá?
počátek růstového trendu
Já se domnívám, že vyjádření vlastního názoru by nemělo být nazýváno pruděním. Podle objemů před touto malou korekcí jsou tzv. hejlové již bez potřebného keše a proto je (podle mého názoru) nyní nikdo na obrat v "trendu" nenaláká. Natož slovutný pan Pijack.
počátek růstového trendu
Nic proti poklesu nemám naopak
grín
Možná budeš mít pravdu kocoure. Zvyk je železná košile a těch 600 Kč je příliž vysoko pro nízké cíle. Doufám, že to nebude jako s ČEZem, kde se mi podařilo vše prodat za 200 Kč a od té doby už to bylo pořád "móc vysoko".