Příspěvky nebo odpovědi uživatele Dr.Voštěp









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Dr.Voštěp. Výpis příspěvků 31 až 40 (50)


přečíst (0) 21.05.16 23:45  Dr.Voštěp  (182337)

Není pravda že když je dodávka el. energie pokryta z obnovitelných žádné uhlí nehoří

Doufám, že si autor článku uvědomuje, že ikdyž se jeví obnovitelné zdroje jako velmi čistě,

stále je nutno s jejich přibývající penetrací v rozvodné síti pálit celkem nemalá kvanta uhlí či štěpit uran.

Problematikou obnovitelných zdrojů se zabývám dlouhodobě a mohu jenom potvrdit, že bezpodmínečně nutné

záložní zdroje k udržení stabilní sítě bez výpadků se bez pálení neobnovitelných paliva neobejdou.

Větrná energie, byť lze vítr v přímořských krajinách velmi dobře předvídat má tu nevýhodu, že když je větru

najednou moc, větrníky se odpojí a zastaví aby nedošlo k jejich poškození (tzv. cut out wind speed +/- 25 m/s).

Sice lze udělat malý rozptyl v řídící automatice, takže se všechny větrníky v oblasti s příliš velkým větrem nevypnou

najednou, ale pořád někde musí být velká záloha s velmi krátkým náběhem. Vodní energie nemá v celé Evropě kromě

snad Skandinávi takovou kapacitu, takže se (s)prostě pálí uhlí a štěpí uran, aby se neustále generovala pára v bojlerech

(v řádech tun za sekundu na 1 GW zálohy), ale místo na parní turbínu jde přímo do komína.

Obdobně roztopit pod kotlem promiňte bojlerem uhelné elektrárny trvá pár dní a tudiž je potřeba topit

i přes slunečný den abychom si po západu slunce mohli doma pustit televizy.

Proto také energie tolik podraží když je příliš vysoká penetrace obnovitelných zdrojů pač bez předtápění to nejde

 a ve výsledku ekologická zátěž o tolik neklesne.

Nejlepší je ta energie, kterou nemusíme vyrobit, takže místo obnovitelných, které stále potřebují nějakou konvenční zálohu,

by se mělo s energii náramně šetřit a podporovat jenom šetrné spotřebiče a výzkum nových

nízkoenergetických technologií.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.04.16 16:30  Dr.Voštěp  (177616)

a co rezervace v Číně a Evropě???

Rezervace jsou celosvětové, bohužel Model 3 se nezačne dodávat ve všech regionech ve shodný okamžik.

První je západní pobřeží USA, pak východ, Evropa a dále po světě.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 02.12.15 22:57  Dr.Voštěp  (179796)

lide miluji bubliny

Ano, když něco letí musí to všichni hned také koupit. Vše by možná štimovalo až na pár drobných detailů.

Nízké úrokové sazby nabízejí banky s fixem na max. 10 let. Pokud si někdo bere hypotéku Buy-to-Let,

jsou banky mnohem přísnější páč se jedná o podnikatelský záměr a nikoliv krytí primární potřeby vlastního bydlení.

To se projeví i v hodnocení rizikovosti a tím potažmo vyšší úrok.

A až bud po 5-10 letech udělat nový fix s "reálnějšími" vyššími úrokovými sazbami kolem 5% místo současných 2,5%,

co potom? To pak příjde pěkně draho.

A pak je potřeba vyřešit otázku kdo bude za těch 20 - 30 let kupovat přebytečné mrňavé nemovitosti, když je nejmladší generace

třetinová vůče té současné doznívající vlně Husakových dětí.

Že by chudí emigranti z blízkého východu či střední Asie, nebo dokonce silné populace naši Hnědočechů.

Se stačí podívat po severních Čechách kolik tam stojí nemovistosti jako odstrašující příklad.

Až tato bublina způsobená nízkými úrokovými sazbami rupne, pak bude praví čas jít nakupovat.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 01.11.15 23:18  Dr.Voštěp  (178941)

Trvanlivost pneu je závislá na skladováni a NENÍ POUZE 5 LET

Doufám, že autor článku může podložit své tvrzení, že zimní pneu po 5 letech vyexpirují a nejsou k použití.

Pokud ne, pak by se vyslovování takovýchto názorů hraničících s okultismem měl raději zdržet.

Aby zde na tomto renomovaném webu napravil stav věcí, pak trvanlivost pneu závisí především na jejich skladování a používání.

Vulkanizované syntetické pryži nejvíce vadí přízemní ozón a přímé sluneční záření.

První je závislý na lokalitě, třeba v Praze a dalších velkých městech ho během jasných bezvětrných dnů s inverzí teploty může být více než na horách.

Druhý činitel, t.j. sluneční záření, které též pryž ionizuje, je v zimě obvykle méně než v létě.

Výrobci obvykle uvádějí, že zimní obutí vydrží až 8 let pokud se skladuje v tmavém větraném místě s nižší vlhkostí, a to tak aby pláště nebyli nerovnoměrně zatíženy a bez kontaktu.

Tudíž zimní kola mimo sezonu skladovat nejlépe na plocho nad sebe ve stohovací stojanu za 500 Kč či podobný pakatel a kola vydrží.

U volných plaštů také na plocho, v PP pytlích nad sebe.

Velmi důležité u zimního obutí vedle stáří je i hloubka vzorku, zákonná norma praví 4 mm (novela vyhlášky č. 30/2001 Sb.), t.j. polovina hloubky u nové.

Dobré je ale vědět, že s každým ubraným mm z původní hloubky celkem rychle klesají přilnavé vlastnosti v řádu 10-15% na mm.

Všem přeji jenom bezpečnou jízdu za každého počasí.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.10.15 18:19  Dr.Voštěp  (177616)

Folksvágn

Nejsem si uplně jistý, jestli jsou všechny údaje ve článku přesné, byť pravdu se asi nikdy přesně nedovíme.

Co se ale výměny "vadných" vozů od koncernu VW týče, tak podle lidí znalých oboru je to spíše případ vznětového motoru s objemem 1,6 litrů, kde je technologicky nedostatečný katalyzátor.

U jeho většího bratra 2,0L který používá močovinou obsahující aditiva lze předpokládat dostatčnou rezervu.

Co by ale všechny majitele mělo zajímat, je proč Folksvágn nenechal motor pořád běžet v zákonem požadovaném emisním režimu, když to motor v oficiálním testu dokáže?

Argumenty jako nižší spotřeba (5 dcl / 100 km), vyšší výkon (v řádu procent), menší nutnost doplňovat aditiva rozhodně nevyváží problémy, které na sebe nekalé jednání výrobce přivolalo.

V tom měl výrobce v době výroby vozů s modifikovaným SW rozhodně jasno.

Velmi podezřele se nikde ani jeden odborník z branže neptá, jestli to není především sníženou spolehlivostí v provozu se zakonými emisemi.

To že vozy s 2 litrovým motor po svolani a vymene SW mohou v budoucnu časem selhávat na důležité komponenty může koncernu mnohem v budoucnu více uškodit na reputaci než by se mohlo zdát.

Doufám, ale že majitelé nakonec přistoupí na to, že provoz naftového vozu má prostě vyšší náklady a vúz jim bude i dále dobře sloužit k jejich spokojenosti

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 07.10.15 00:30  Dr.Voštěp  (178941)

O sancta simplicates

Tak jednoduche to zrejme vsechno nebude.

Plno americke tezke dopravni techniky na silnicnich a kolejich hluboce nesplnuje emisni limity.

At uz je duvod, ze byli registrovany pred vstup prisnych emisnich limitu v platnost nebo maji vyjimku

(hasicska vozidla, lode etc.), nic neubira na pravde ze u v USA jsou emise z dopravni techniky znacne.

Kalifornie je snad jedine ktera je striktnejsi nez zbytek Federace a to predevsim kvuli sve nevyhodne geograficke a

klimaticke poloze (udoli mezi vysokymi horami a zapadni vetry co emise drzi pri pobrezi proti horam).

Co se tyce emisi posledniho vykriku motorove mody, primemu vstrikovani zazehovych motoru s turbodmychadlem,

tak ty take diky vysokym teplotam a palivovym nuklejim z trysek maji vuci svym strasim atmosfericky plnenym

bratricku bez primeho vstrikovani vyrazne vyssi mnozstvi prachovych castic (PM),

ktere ale nemusi oproti vznetovym dieslovym motorum vubec filtrovat. Snad az EURO 7 norma jim toto zlo zatrhne.

To ze Folkswag'n fixloval je sprosta lumparna a doufam, ze bude razne potrestana.

Tento trest ale nevyresi technicky mnohem obsahlejsi problem, a to jak uklidit po te nehorazne mase ctyrkolich plechovek,

co denne zaplavuje cesty.

Obavam, se zadny soucasne prodavany automobil je vyraben tak aby co nejmene skodil zivotnimu prostredi.

Soucasne automobili jsou staveny tak, aby predevsim uspokojili narocneho zakaznika,

kteremu uz bohuzel dlohou nestaci 100 HP, a bokem musi nejak splnit emisni testy,

ktere ale maji s realitou v beznem provozu pouze malou sanci na porovnani.

Jedno je jasne, tak jako byli bankeri po financni krizi v letech 2007-2008 podrobeni skrutyne a tvrdsim pravidlum,

stejne trnita cesta bude pro svetovy automobilovy prumysl.

Budouci auta s sebou budou velmi brzy vozit celou chemickou fabriku plnou katalizatoru a filtru ve vyfukovem potrubi,

coz jejich cenu zjevne prodrazi.

V blizke budoucnosti nebudeme do vozu pouze cerpat paliva, ale take mocovinu pod skvelym komercnim nazvem AdBlue

a mozne ze i mnohe dalsi chemicke slozky.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.10.15 23:49  Dr.Voštěp  (178941)

bravo - Orbán do Brusselu

Na hrad a do Brusselu s ním, to ho zajisté naučí.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 27.07.15 00:12  Dr.Voštěp  (177624)

belgan pyskuje protoze belg banky maji nizkou expozici

"JZD Chvojokovice - Brod.

Asi nějakej dobrej oddíl, napiš ho do dvojky." (citace z Jachyme hod ho do stroje)

[autor k tomu dodává] ... a nikoliv mezi břídily, co nakoupili dluhopisy státu co fixluje svoje finanční knihy.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 18.07.15 23:50  Dr.Voštěp  (177624)

Nejde s tím splácet dluh?

Ale kdepak, jak by mohla státní banka investovat na Ukraině a v Rusku? Vždy je tam rating hluboko po důvěrihodnou úrovní.

A splácení českého dluhu. To lze jenom českými korunami, páč dluhopisy jsou vydávány v národní měně.

Co je ale největší neštěstí, že až česká kačka přitvrdí, tak to bude ČNB spolu s panem Šicím Strojem strašný balík.

A to ku vzteku českých daňových poplatníků.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 17.07.15 15:51  Dr.Voštěp  (177616)

Drahý příteli (Tsirapasi) tak to už bývá anebo pýcha předchází pád

Nevím proč si pan řecký premiér vůbec stěžuje.

Když si někdo napůjčuje prachy na tučné penze od 60 let, namakanou armádu, která leští kanady v kasárnách,

obrovské letiště a obrovké olympijské hřiště za vesnicí, aby vypadal jako zazobaný snobák a pak to nezvládá splácet,

tak na něj věřitele musí zákonitě vlýtnout.

Když si někdo v Evropě místo 4 násobku ročního příjmu na střídmý byt napůjčuje rovnou 8 násobek,

aby mohl mít barák s bazénem a nestihá později kvůli poklesu poněvadž mu poklesl roční příjem,

tak to svědčí o velmi chabé finanční gramotnosti (pozn. autora v extrému až o totální negramotnosti).

Naštěstí je Evropa dosti ohleduplná vůči věřitelům a oproti Americe nemažeme naše (byť i zděděné) závazky

prostým vrácení klíčů od nemovitosti na hypotéku nebo v podobě prázdné obálky zpět věřitelů k jejich pláči.

 

Za všechno se platí a za pýchu která předchází pád dvakrát tolik.

 

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  680.00  -0.29% 
 ČEZ  907.00  -1.09% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 129.50  +0.36% 
 GEN DIGITAL  550.00  +1.85% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  277.00  +0.36% 
 KOMERČNÍ BANKA  790.50  -0.94% 
 MONETA MONEY BANK  98.20  +0.72% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 820.00  -0.54% 
 PHOTON ENERGY  44.20  +2.43% 
 PILULKA LÉKÁRNY  176.00  -2.22% 
 PRIMOCO UAV SE  845.00  -0.59% 
 VIG  775.00  +0.65% 
Komodity online
 Ropa 82.44 USD 14.05   
 Zlato 2356.08 USD 14.05   
 Stříbro 28.59 USD 14.05   
 Káva 200.65 USD 14.05   
 Cukr 18.89 USD 14.05   
 Bavlna 74.64 USD 14.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.