čf: Závěr je celkem jednoduchý. Jestli někdo ještě stále nevěří na benchmarkovou úlohu ČEZ, ať se podívá na vývoj kurzu bank ve SPAD a bank ve světě. KB a EB v těchto dnech, kdy se všeobecně říká, jak jsou banky předraženy, a/ rostou a rostou, b/ vyvíjejí se zcela odlišně od "zbytku světa" Proč? Opět se oživila, nyní již konkrétněji, možnost vstupu ČSOB na trh. S tím rozdílem, že v případě bank se nedělá benchmark pro polskou elektrohajtru. A můj závěr? U bank si počkat na vrchol, do března 2011 cena plus minus 750 opravdu nikam neuteče, na jaře bude cena elektřiny na EEX už jiná, lepší, bude se blížit VH a RD pro stále zajímavou dividendu.....
Příspěvky nebo odpovědi uživatele kohn
Polsko
čezovýmufanatikovi
Děkuji za Vaši odpověď. Nyní je mi to již snad jasnější. Nedíval jsem se na to v širších souvislostech - hlavně z toho úhlu, že rozhodujícím faktorem (podle mne cca ze 3/4) pro vývoj ceny akcie ČEZ je cena elektřiny. I v minulosti akcie zažila pro kurz škodlivé momenty. Např. Topolánkovy výkřiky: Prodáme ČEZ přes trh - s krátkodobým negativním vlivem na kurz. Ale nyní ten hlavní trumf, ten výše uvedený rozhodující faktor chybí. O to je pak vliv dalších faktorů - kroky české vlády, důsledky polské elektroprivatizace...silnější. A tak - i když jste před pár měsíci psal, že i za současných cen elektřiny by se kurz ČEZ měl pohybovat někde v pásmu 900 - 950- díky absenci tohoto rozhodujícího faktoru posilují ostatní faktory - tj. jak jste i Vy postupem času došel k závěru, že ne, nebude z polské strany ani na čas pro akcie ČEZ klid, vstupování akcií polských elektroenergetik na trh ...a příslušné kroky správců, tj. UniCredit a spol. Výsledek? 750 korun / akcii. Nicméně, zpět k výše uvedenému rozhodujícímu faktoru: vyhlídky se v těchto dnech zlepšují, ale ve výsledku to "kouzlo" rozhodujícího faktoru, právě v souvislosti s ostatními výše uvedenými faktory, bude stačit podle mne tak na pásmo 800-850 / akcii pro celý rok 2011. Tak ostatně upravili své cílové ceny i skoro všichni analytici. Co mne ale není jasné je to, že GS po tolika změnách cílovky ve velmi krátkém časovém období se neustále drží té cca tisícovky a JPM snížil jen na 900. Přece i těmto je jasné rozložení síly a budoucí působení všech výše uvedených - cen na EEX, polských... zkrátka všech kurzotvorných faktorů.
důsledky polské privatizace pokračují
To je sice všechno pravda, ale - s odvoláním třeba na poslední větu Vašeho příspěvku - zcela mi uniká souvislost pokračující polské privatizace a faktu, že akcie ČEZ je už jen na 750, kdežto PGE v podstatě na hodnotě při IPO. To jakoby potírá teorii ČEZ = benchmark polské elektroprivatizace.
Polsko a vliv na čez
čf: No tak to je opravdu role fackovacího panáka a současný kurz akcie ČEZ jen dokazuje tu sílu podílu v držbě polských fondů a globálního koordinátora UniCredit. Souhlasíte se mnou, že při té polské pseudoprivatizaci kurz ČEZ zablokovali vždy v jiném pásmu? Tj. čím špinavější společnost, tím nižší pásmo? U PGE to bylo plus minus 900, u špinavějších to "spadlo" na 800, Rány od české vlády kurzu "pomohly" pod 800, myslel jsem si, že 3.11. (KI-Energa) bude kurz uvolněn, ale jak vidno, konec polské pseudoprivatizace v nedohlednu, resp. minimálně ještě celý rok 2011, růst ceny silové elektřiny na EEX rovněž v nedohlednu a místo klacků pod nohy nějaký růstový příběh ze strany vlády, jejíž sebedivočejší nápady jsou nepřehlasovatelné, rovněž v nedohlednu. Já se jen divím, že JPM a GS, kteří o polské blamáži vědí taky dost, ještě v této situaci cílují do roka ČEZ na 900, resp. nad 1000.
Snížená cílová ceno pro ČEZ
PMN nezměnil. O účelovosti těchto doporučení (ING, Unicredit...)tady svého času velmi pěkně psal čezovejfanatik v souvislosti s polskou privazitací. Ekonomická a finanční krize, pokračující nejistota mezi investory... a pak jsme se nedávno dočetli, že letos budou mít bankéři na WS nejlepší platy v historii :-). Takže je to furt o tom samém, nikdo nic nového nevymyslel.
petr
Lepší otázka je: KDO TO KUPUJE?
Nevypadlo už
zase něco nového antičezového z dnešního jednání vlády o opatřeních ke snížení očekávaného nárůstu cen elektřiny z důvodu podpory solárů? ...že je dnes ČEZ zase akcie se suverénně nejhorším výkonem. Jako za starých časů benchmarku pro polskou privatizaci. Ale dnes už o stovku níž.
Polská privatizace pokračuje
...a na kurzu ČEZ to je hned patřičně znát. Jak jsem zde nedávno předpokládal, kurz byl 5.10. (podání nabídek na 51% Enea) uvolněn a dnes se objevila zpráva, že polská vláda hodlá prodat 10% podíl v PGE zahraničním investorům. Nabídky by měla přijímat do pátku. Koule je opět na noze a účty u Patrie a spol. jsou přesné jak hodinky.
Polsko
Ano, podání nabídek není dokončení prodeje, ale podle mne, až budou nabídky na stole, benchmarková úloha ČEZ a tedy i "práce" účtů zainteresovaných subjektů na Patrii a spol., tvořících kurz právě pro podání těch nabídek končí a na tahu je už pouze polská vláda a její konečné rozhodnutí. ...stejně je to síla! Na jedné straně byl kurz ČEZ - benchmarku z důvodu polské privatizace postupně stlačen mimo realitu až na plus minus 800 a na druhé straně se klidně může stát, že polskému státu se nakonec nabídky na ENEA nebudou líbit. Jak jste vyčíslil v příspěvku Polsko a vývoj sektoru v EU, tahle blamáž stála kurz ČEZ rok vlastního života.
Polsko
Díky za pěkné shrnutí. Pokud to dobře chápu, vyplývá mi z něj, že ta blamáž sice bude pokračovat, ale podáním nabídek na ENEA by prakticky měl zmizet důvod "zneužívání" ČEZ jako benchmarku pro privatizaci polské energetiky. A ta si, stejně jako ČEZ, už začne žít vlastním životem bez benchmarku. A pokud ani napodruhé nevyjde privatizace ENEA, tak by si polský stát mohl už konečně uvědomit (když už horko těžko skoro těch cílových 10 mld. dolarů "získal"), co to bylo za zoufalou kravinu v dnešní době prodávat tohle (ač je to, jak Vy říkáte "elektrohajtra") strategicky cenné odvětví.
když Patria řekne pod 800 ...
Polská elektroenergetická megaprivatizace by měla skončit až v roce 2011? Já po prodeji 83% Energa, resp. tom pseudoprodeji "do rukou" PGE nabyl dojmu, že do 5.října 2010 se podají nabídky na 51% Enea a pak už to "zoufalství" polský stát pro "velký úspěch" utne.
Patria/HVB
čf: Vy myslíte, že po 5.říjnu bude ČEZ uvolněn ze řetězu? Nebo se bude dále čekat, až se ENEA dohraje do konce?
píšu to již rok - absolutní blamáž
Zoufalství, nezoufalství, tak to prostě je a bohužel, pokračuje to. Zdálo se, že ČEZ bude volnější po prodeji Energa...a už tady je (znovu) Enea. V prodloužení -5.října - končí podávání nabídek. Jak dlouho se to ale od toho dne zase potáhne? A prodá se vůbec? Pak tady máme soláry. Vláda dnes schválila snížení podpory stavebního spoření. V této souvislosti o nejjednodušším řešení problému vzniklého solárním boomem píšete Vy, píše o něm pan Macháček a další, ale ministři Kocourek a Kalousek nejednají, resp. nechtějí jednat, protože "jednají nejednají" ve prospěch svých kámošů. Po volbách to usne úplně a zaplatí to ČEZ i za cenu sporů o ochraně investice. Sumasumárum, ČEZ a kurz jeho akcií inkasují jeden klacek pod nohy za druhým zevnitř i zvenčí. Dojde alespoň ještě letos ke změně trendu ve vývoji ceny elektřiny? Ač je cena akcie ČEZ v současné době nízká, nezdá se, že až se všechno ostatní během podzimu navrátí k růstu, ČEZ bude onen růst následovat. ..a může to být sebekvalitnější akcie, se sebelepším hodnocením, bohužel.
ten Kocourek musí být navedený nebo co?
...no tak to ho někdo ale hodně škodolibě navedl! Má to premiér Nečas ve vládě ale "odborníky"!...se divím, že to cenzura vůbec pustila. To je národní ostuda! S takovými ekonomickými experty ve vládě se k nám zahraniční investoři jen pohrnou :-(
Polská privatizační blamáž pokračuje akcie čez v područí ...
Co je tedy vlastně ještě otevřeno v této polské hře? Po intervenci premiéra Tuska, aby polský antimonopolní úřad požehnal prodeji společnosti Energa státní PGE, začínám nabývat dojmu, že privatizace polské elektroenergetiky, resp. neslavný pokus o ni, brzy skončí! Za tím, co polský premiér udělal a proč právě státní PGE podala nejvyšší nabídku, vidím následující důvody: 1/neuspokojivé výsledky tohoto ambiciózního privatizačního megaprojektu z důvodu mizivého zájmu ze zahraničí, 2/postupem času polevování tlaku na vylepšení stavu polské státní kasy tímto způsobem. Z těchto důvodů se podle mne nabízí neočekávané "udělat z nouze ctnost" a se slovy -...i když je to "elektrohajtra", je to nejcennější a strategicky nejdůležitější odvětví polské ekonomiky, a proto.... - toto fiasko ukončit.
k článku v HN. Soláry a rychlé řešení
Bylo by príma, kdyby mezi těmi v tento moment 16-ti určitě přečíst byla i kliknutí zmíněných šéfů z MF a MPO, následována popsanou promptní akcí. Pokud nejsou, ať jim to admin přepošle, spolu s příslušnými principy a zásadami fungování akciové společnosti. Tahle jejich akce-neakce je už na žalobu ze strany ostatních akcionářů ČEZ z důvodu devastace kurzu akcie. Při pohledu na SPADovou tabulku je to doslova hnus!!!
Soláry. Konečně hřebíček na hlavičku.
čezovýmufanatikovi: Mě by spíš zajímalo, kdy začnou reagovat ti, kteří Patrii dávají obchodní pokyny. Bylo by docela na čase, kromě tohoto hřebíčku na hlavičku ze strany české vlády, taky začít vytahovat hřebíčky z rakve čezu. Za necelé 3 týdny tady bude konec tohoto fiskálního roku a k 30.9.2009 byl Čez, v porovnání s dnešním kurzem, o stovku / akcii dražší. Myslíte, že po 30.9.2010 bude kurz ČEZ volnější...a lepší?
Credit Suisse obnovuje pokrývání titulu s doporučením underperform a cílovou cenou 806 Kč
Tak nějak narychlo uvařená analýza a cílovka. Nebo spíš "účelovka" podle receptu vizionářů z ING. Co na to řekne zbytek do čtyřlístku, tj. UBS a UniCredit?
polský zmar pokračuje ...
...že Kalousek vždy uspěje s nejprimitivnější argumentací? Prostě řekl to NE a bylo hotovo. A marně můžeme Vy, já, p. Macháček...psát o finanční nevýhodnosti oné operace pro stát. Naopak, Kalousek se tím svým "kouskem" nadále chvástá a tvrdí, že podobnou operaci zopakuje. Bez zábran, bez silnějších oponentů! Jak napsal p. Macháček, aby mohl pro stát výhodně prodávat, musí na druhé straně být bb. Nejasná je otázka načasování. Kalousek sice prohlásil, že tuto operaci neplánuje na příští rok, na druhé straně však uvažuje o použití volného cash flow čezu (kterého má čez stále dost) na start penzijní reformy. Proto jsem včera zmínil prohlášení čezu o razantním utnutí akvizic a proto jsem se ptal, zda náhodou nevíte něco bližšího k VH, která se údajně chystá tento podzim a jedním z důvodů svolání je doplnění dozorčí rady. Stále nezodpovězená otazka, jak a kdy ty peníze z čezu použije, je podle mne rovněž jedním z důvodů, proč je čez od voleb a po rozhodném dni přikován k dolní hranici dříve "platného" cenového pásma cca 850 - cca 930.
polský zmar pokračuje ...
čf: Ono v tom není jen privatizace polské elektroenergetiky a současný mrtvolný trh s elektřinou. Podle mne jsou v tom i nejistota okolo privatizace samotného čezu. Kalousek kolem toho sice stále, ale tak nějak nejasně krouží. Zavrhuje mimořádnou dividendu a jak říká, jediné, s čím lze počítat, je provedení toho, co již jednou provedl, ale na to je zase zapotřebí požehnání VH k dalšímu kolu buy-backu. No, tomu by možná nahrávalo nedávné prohlášení o nulových akvizicích. Ty byly vždy prezentovány jako hlavní překážka dalšího zpětného odkupu.(MIMOCHODEM, nemáte nějaké bližší zprávy o chystané VH na podzim 2010?) Na jedné straně se říká, že čez musí šetřit na dostavbu JETE, na druhé straně Kalousek uvažuje o použití peněz z čezu na start penzijní reformy. Tak kdo se v téhle změti má vyznat :-) Zkrátka, všechno tohle se hrozně dlouho táhne a konce toho všeho, resp. něčeho, co by kurs čezu nakoplo a ukončilo jeho stagnaci, nevidět.
cez dolu !!!!!!!!!!
19.1.2010 Citi zvýšili na koupit s cílovkou 1100.
ve vhodnou dobu
Na druhou stranu sám Kalousek nedávno prohlásil, že jediné, s čím můžeme počítat při privatizaci pro stát strategických firem, je podobná operace na ČEZu, jakou již realizoval. A když jsem si poskládal svoje vlastní plus různé informace z dnešních příspěvků čezovýhofanatika, tak se mi jeví, že to k tomu (velmi potichu) směřuje. Sice Kalousek zároveň řekl, že to neplánuje na příští rok, ale člověk míní a stav státní kasy mění.
rozdíl mezi nadaváním a humorem při diskusi v ZOO
cezwoman: Suverenne nejlepsi dnesni prispevek na cezu :-) Hezky den Ti preji.
tak jsem zvědav
zda ten velký účet při dnešní demonstraci své síly nakonec nechá skončit čez jako nejhorší ze všech - jako červenou tečku v zeleném moři, kam až oko dohlédne :-)
demonstrace síly
Dnešní dosavadní obchodování s akciemi ČEZ mi připadá jako demonstrace síly příslušného účtu u Patrie. Demostrace toho, že mu jde o úplně jinou věc, než je dividenda.
čezovýmufanatikovi
Přesně tak. Prodávají nejcennější aktiva v nejhorší době. K Vašemu komentáři možno dodat, že tak cenná, že se vyplatí si počkat, jinými slovy hrát onu velkou hru již tak dlouhou dobu. A cenná také mj. proto, že do toho zmíněného mixu 1/, 2/ a 3/ ještě zasahuje 4/faktický vývoj cen elektřiny v letošním roce a očekávání jejich dalšího růstu v souvislosti s oživováním ekonomik. Tak se celý tento energetický privatizační mix 1/ - 4/ odvíjí krok za krokem a myslím si, že zlomový červen 2010 by, kromě jiného, zásadnějšího, mohl přinést do celé zmiňované středoevropské energetiky také nějaká zvýšená investiční doporučení.
čezovýmufanatikovi
Tak dlouho jsem reagoval na Vaše příspěvky ve smyslu, že přeceňujete vliv privatizace polské elektroenergetiky na kurz Čezu, až jsem si k celé záležitosti začal sám shánět informace a výsledkem je, že Vám timto nakonec musím dát za pravdu. Ano, opravdu je to mega "projekt", s účastí snad všech opravdu velkých hráčů na akciových trzích. Z mého současného pohledu směrem k Čezu samotnému se mi celá ta záležitost jeví jako jakýsi mix 1/privatizace polské elektroenergetiky, 2/účasti samotného Čezu na polské privatizaci a 3/privatizace Čezu samotného. I když zbývají již jen cca 3 týdny do ŘVH, na které podle zatím dostupných informací bude pravděpodobně navržena a schválena dividenda 58/akcii, s kurzem to nedělá "nic". Podle mne dalším mezníkem je to, jak dopadne privatizace Tauronu (znovu připomínám, vzhledem k "místu působení" Tauronu by to pro Čez tentokrát rozhodně nebyla "rozpačitá" akvizice). Jak se ten výše uvedený mix bude vyvíjet dál? ...nezbývá než čekat a sledovat. No, nic nového jsem vlastně neřekl, jen jsem Vám chtěl tímto příspěvkem dát za pravdu :-)
polská vláda finišuje ... čez ukotven!
polská vláda finišuje ... čez ukotven!
Ty tři vykřičníky, vzhledem k tak dlouhé přikovanosti ČEZ, by se spíš hodily za Vaši větu: Červen bude zlomový! Dovolím si jen dodat, že rovněž v červnu, měsíc po volbách, proběhne - podle mého názoru - pro další osud ČEZ a kurz jeho akcií velmi důležitá a velmi zajímavá ŘVH, ne náhodou letos svolaná na poslední chvíli. Ano, v tom zlomovém červnu by konečně mohl být odhalen onen pravý megadůvod dlouhodobého počínání zde mnohokrát zmiňovaného velkého účtu u Patrie. (že se ale s těmi 900 "trefila", že? :-))) K pokračující privatizaci polské energetiky jen znovu dodávám, že je škoda, že ČEZ nemá možnost vyhrát tendr na Tauron. Vzhledem k tomu, že Tauron operuje při severní hranici ČR, by to byla konečně jedna neoddiskutovatelně dobrá akvizice.
stále stejný účet v Patrii říká ....
více detailů z tiskovky
více detailů z tiskovky
už téměř 1 rok osciluje čez kolem 900 Kč
čf: Něco nového by nebylo? Tohle jsou všechno viditelné a známé věci. Privatizaci polské energetiky nepodceňovat, ale ani takto moc nepřeceňovat. Dle mého názoru se tato velká hra koná kvůli, byť i jen částečné, privatizaci ČEZ, protože nic jiného jakékoliv vládě za současné situace stejně nezbyde. A celý ten dlouhý čas se čeká na vznik vlády, která bude kompetentní k rozhodnutí o dalším osudu firmy. Na začátku srpna 09 si ČEZ - s blížícími se volbami 2009 - líznul 1000. Zakrátko přišla Melčákova stížnost ÚS....No a teď, čím víc se blíží volby 2010, tak je ČEZ účelově přikován k 900. Předvolební sliby, které občas na trhu lehce děsí svou přihlouplou chaotičností je nutno brát opravdu jen jako sliby. Jakmile bude po volbách, všichni se nevyhnutelně budou muset začít chovat pragmaticky a pak se teprve něco začne dít. I s kurzem ČEZ. Ale do té doby se ještě musí udát tolik věcí....
Dotaz
petr
Může být sebekvalitnější a sebebezpečnější, ale to tady k růstu nevede. Patria pouze správcuje a vyřizuje objednávky těch velkých hráčů. Tady se čeká na informaci s velkým I, takového kalibru, jako teď přišla u NWR. U ČEZ se teď konkrétně čeká na pozvánku na VH, resp. jaké na ní budou body jednání. Pak se bude spekulovat a čekat na výsledky VH. Hra je velká a do té doby o nějakém dohánění nemůže být řeč.
prodej až 15% akcií ČEZ
Čti pořádně PLI ! Píšeme jasně, že Kalouskův prodej přes trh BEZ SOUČASNÉHO NAKUPOVÁNÍ ze strany ČEZ je pitomost. S tím, podle toho, co jsi napsal, také souhlasíš. A proto jsem se ptal čezovýhofanatika, který nedávno napsal, že žádný další zpětný odkup už nebude, kde vzal tu jistotu. Aspoň já jsem nikde nečetl / neslyšel, že by zpětný odkup byl již zavržen. Počkejme na pozvánku a na body jednání VH a uvidíme.
prodej až 15% akcií ČEZ
čezovýmufanatikovi: Chtěl bych se vrátit k Vaší větě: "Kalouskův prodej přes trhy bez současného nakupování ze strany ČEZ....je pitomost...." Souhlasím, to je. Toto téma se tady relativně nedávno, v trochu jiné souvislosti, řešilo a Vaše stanovisko bylo krátké a kategorické: "Žádný další zpětný odkup už nebude!" Chci se proto zeptat, kde berete tu jistotu? Kromě Vás to zatím nikdo takto jasně a kategoricky neprohlásil.
Dnes proběhl
I Ty Brute?
...a to mne docela mrzí, p. ing. Kabelko, že i Vy, jehož názorů si docela vážím, jste se připojil ke smečce jiných analytiků, která teď donekonečna rozmazává fakt, že pár manažerů ČEZ z malé části využilo opční program. Činí tak každý rok, ....ale co je kolem toho letos řečí...?? Vy - autoři analytických článků - se spíš ptejte kohoutů na předvolebním smetišti, jak to vidí s kasičkou jménem ČEZ při více než neutěšeném stavu státní kasy - buy back?, prodej části státního podílu? privatizace? To jsou otázky a analýzy Vašeho formátu...a ne psát, že stěrače stírají a ostřikovače stříkají....
Jeste k TA ze dne 18.3. ode mne
Zdravím stockera a podotýkám, že první část - v podstatě společného náhledu - máme již takřka splněnu :-). K naplňování druhé části bude mít co říci pozvánka a program VH.
Jeste k TA ze dne 18.3. ode mne
V zásadě souhlasím s náhledem, který napsal stocker. A vysvětlení? No bóže, tak prostě pár lidí uplatnilo opce. Tak, jak to ostatně dělají každý rok. A že se to musí reportovat, tak za současné nálady z toho pár serverů a médií hned udělá kauzu, jak kdyby měl spadnout Temelín.
petr
Proč už od pondělka? To, na co se čeká, je sice relativně blízko, ale že by až takhle?:-)
Co dál spekulante?
chacha
Krásná cena před divi stejně ale nevím
Reálný důvod
Reálný důvod
jak to všechno je
jak to všechno je
Moc pěkný článek : http://elien.cz/jiri-psota.html.
K současnému vývoji
Názory a diskuze
Burza Prime 16:29 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 662.00 | -0.15% |
ČEZ | 942.00 | -0.79% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 087.00 | -1.00% |
GEN DIGITAL | 580.00 | +4.32% |
GEVORKYAN | 256.00 | 0.00% |
KOFOLA CS | 296.00 | -0.34% |
KOMERČNÍ BANKA | 767.00 | -0.39% |
MONETA MONEY BANK | 97.80 | -0.71% |
PHILIP MORRIS ČR A | 15 020.00 | 0.00% |
PHOTON ENERGY | 43.75 | -1.02% |
PILULKA LÉKÁRNY | 126.00 | -10.64% |
PRIMOCO UAV SE | 970.00 | +6.59% |
VIG | 715.00 | -1.92% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 11.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.022 |
AUD australský dolar | 15.196 |
GBP britská libra | 29.332 |
BGN bulharský lev | 12.631 |
EUR euro | 24.705 |
HUF maďarský forint | 6.261 |
NOK norská koruna | 2.150 |
PLN polský zlotý | 5.692 |
CHF švýcarský frank | 25.671 |
TRY turecká lira | 71.108 |
Komodity online | ||
Ropa | 82.38 USD | 07:42 |
Zlato | 2313.19 USD | 07:42 |
Stříbro | 29.39 USD | 07:42 |
Káva | 219.10 USD | 11.06 |
Cukr | 18.76 USD | 11.06 |
Bavlna | 72.32 USD | 07:42 |