Při koupi TV Nova jde nejen o obchodní stránku věci, ale i o značný mediálně-politický vliv. Jasně to ukázala i kampaň před volbou prezidenta, předvolební debaty i způsob, jak ji pojala například TV Barrandov spoluvlastněná právě čínskou CEFC.
Nova je nejsledovanější českou televizí, její vliv je oproti Barrandovu násobný a politicky (když ne byznysově) jde o zlaté vejce, které může výrazně změnit rovnováhu sil mezi tuzemskými mediálními magnáty. Asi proto také na trhu kolují nepotvrzené informace, že mezi zájemci o podíl na TV Nova je i Andrej Babiš.
Jednání kolem Novy každopádně stále probíhají. To, kdy by mohlo být jasněji, naznačuje zkušenost mediálního experta a generálního ředitele vydavatelství Empresa Media (vlastnící TV Barrandov) Daniela Köppla. Podle něj – v obecné rovině – existuje nepsané mediální pravidlo, že televize se prodávají na jaře. „Skutečně se to opakovaně potvrdilo. Má to svou logiku. Jarní vysílací schéma je hotové, v létě je vedlejší sezóna a máte tedy čas pracovat se změnami,“ říká.
Jaro jako termín, kdy se tajemno kolem TV Nova může rozetnout, dává smysl i s ohledem na dění v USA, které je pro možný prodej zásadnější než tance na českém písečku.
Americká Time Warner, vlastník TV Nova, usiluje o koupi telekomunikační společnosti AT&T, americký prezident Donald Trump však spojení podniků tvrdě kritizuje a americké ministerstvo spravedlnosti podalo žalobu s cílem obchod za v přepočtu 1,85 bilionu korun zablokovat.
Soud je podle agentury Bloomberg naplánován na březen. Pokud by americké úřady transakci zakázaly, nebude mnoho důvodů, proč by se Time Warner své středoevropské investice zbavoval. Tím méně do čínských rukou.