Příspěvky nebo odpovědi uživatele Welsh









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Welsh. Výpis příspěvků 351 až 400 (927)


Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 04.11.22 10:12  Welsh  (248983)

... rub a líc

Lukáši...

Sice nejsem realitní expert, ale když stále rostou úrokové sazby (to znamená, že úroky z dluhů rostou). Hypoteka se dává s fixací na nekolik let. V téhle situaci se zavážeš z x míčů plati drakonické úroky + ceny nemovitostí v době začínající recese mohou i nekolik let v kuse klesat.

Koupíš za 5M; ročne vysolíš i 300k na úrocích (mimocodem to je průměrný roční plat zaměstnance) a neumoříš z toho ani kačku a cena nemovitosti (domek, byt) může být i na 3,5 M.

Jako tomu se říká ku.evsky výhodný kšeft /snad chápeš ironicky myšleno/ pro tebe, bez ironie pro banky.

Byty a domy budou levný řekněme za 2-3 roky, až ldi, co si brali hypotéku naposled finančně vykrvácí a bude přetlak prodaných nemovitostí v dražbách. Pokud jsi mel na mysli nemovitost ve smyslu orné půdy - tam je situace trochu jiná tam růst díky inflaci sice už běží, ale přetlak natištěných peněz, co se všichni snaží uschovat do realit, ji ještě nejaký čas požene nahoru.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (7) 03.11.22 14:25  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Aleši,

Ten chaos českého školství bych vzděláváním opravdu už ani nenazýval.

Co byla před 20ti lety maturita. To je dnes Mgr. nebo Ing. na VŠ dříve brali 15 lidí ze 100 uchazečům; dnes berou kvůli kantitativním dotacím na studenta vše, co se umí podepsat. Systém okrádá mladé lidi o život a čas...vlezou tedy na Vš...a po 3 letech je polovina z nich vyhozena (ale jejich rodiny i oni sami z brigád sponzorují ubytovatele, univerzitu atd.) a potom nic. A navíc 2/3 z těch, co školu dokončí by na ní za normálních okolností nemělo co dělat. Poděkujme minustru Dobešovi a Věcem veřejným za "školskou reformu 2010"

Ve školství se chyby trestají..problémová výuka je dělána na výběrových školách projekty nebo jen na papíře. Děti se od ZŠ biflují nazpamět tuny nepotřebných znalostí, dovednosti nemají žádné. Kdy myslí -něco odvozuje - nebo má nedejbože behem výuky zvídavé otázky, ten je umlčen (učitel musí stihnout probrat ty "husity" "alkany" "telefonní seznamy literárních děl" to je jedno co).

Žáci a studenti nemohou za to, jaký je systém. Prošel jsem všechny stupně vzdělávání jako student i jako učitel. Když jsem dělal v neformálním vzdělávání. Každý druhý učitel se divil, jak to, že ti co obvykle mají na základce čtyřku v neformálním vzdělávání - zameřeném na řešení praktických problémů a logickémyšlení - zcela válcují obvyklé jedničkáře (tyhle škatulky se stále používají - já jim říkal papoušci).

Nejen peníze podléhají inflaci. Inflace vzdělání je mnohem horší. A 90% Vysokoškoláků ti řekne, že 90% toho,co se na VŠ učili je naprosto k ničemu. To o českém školství něco vypovídá.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (5) 03.11.22 13:29  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Lukáši

Proč chtějí eura...to je asi logické. Vyvážejí ven. V Eurech mají výnosy a v Kč náklady...chtějí odstranit kurozvé riziko. Přepočítávání EUR na Kč kvůli daním a zase zpět na EUR při nákupu vstupů (vždy je jednoduší mít účetnictví v jedné měne něž ve vícero)

Mě, co napsal smysl dává. ČR je levná montovna, kde cvičené opice montují auta a na ně navázané komponenty. Automobilky patří zahraničním vlastníkům s centry v Paříži, Wolfsburgu nebo Soulu. Taková ekonomika je brutálně energeticky náročná. Na bilanci ČR se podepisuje dvojím (velké vstupy a ceny energií ukrajují ze zisku, co v podobě zisku zbyde odtéká ven. zůstávají v zemi jen platy. investice do know-hou tak jsou činěny mimo ČR a sem je technologie za drahé peníze v podobě licencí zase zpětně dovážena.

Lidé se nevzdělávají nevytváří novinky a inovace..jen u pásu něco kompletují. Nedej bože aby začali myslet. Dělník z montovny chce svůj klid, své pivečko a sem tam nejaký slib...to Miloš Zeman po roce 98 věděl, a tak si vybudoval voličskou základnu.

Až montovnám vyprší danové prázdniny, odejdou..tak lidi od pásu nic jinýho umět nebudou. Budou mít vyšší výdaje na zravotní péči - už nyní je systém soc. a zdrav. péče neúnosný. Lepší je IT co vydrží pracovat 40 let, než montír, který je po 10 letech práce u pásu ve škodvce zdravotně oddělaný. Z hlediska trhu páce je to časovaná bomba.

a s ČEZem to souvisí...tyto montovny, sklárny, hutě a další jej živí. Když zkrachují nebudou odběratelé = nebude zisk = nebude dividenda resp. nové elektrárny (a dopadnem jak Madarsko, co víc jak 1/3 ele dováží - má stejnou ekonomiku jako ČR plus mínus).

 

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 03.11.22 11:09  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Zbyšku...a kde ta příručka vyšla? Že bych se přiučil něco užitečného ;)

Teď vážně..z číslel se nedalo vyčíst, že za víc jak 25 jakžtakž fungování burzy budou členové vlády  manipulovat kurzem akcií na burze.

Nevím jak vy ostatní, já z čísel vyčetl růst zisku na dvojnásobek;

že cena proti jiným energetikám na podobné bázi je v jednotce na akcii kolem 1000 ještě lidová;

že GD, co rozjeli Němci je fraška - já v Německu byl, když to startovalo a řadoví Němci si už před 8 lety tukali prstem na čelo;

že nedostatek energií a nebo dostatek z obnovitelných zdrojů vyžaduje protiváhu stabilních zdrjů...jádro, uhlí, plyn - to ČEZ splnuje a splňoval;

že ...,co v panice vyprodávali v pásmu 400-500 jsou fakt mimo

že cena ČEZu a jeho elektráren je rozepsaná na akii někde kolem 1200-1300 na akcii a to nepočítám kalkulaci budoucích zisků.

 

Tak jsem ČEZ koupil, a vesele dokupoval...mělo to realistický investiční základ. Rovněž se nikdy nikomu neposmívám, když si vyláme zuby...a to co tu někteří poslední půl rok předvádějí je vážně na po.bli.tí. Jako v květnu t.r. jste všichni mlčeli, tak nyní nedělejte chytrý.

Nebo ješlě líp. Rád si zde poslechnu analýzu čísel k jakékoli akcii, kam za stávající situace dát cash se všemi důvody plusy a mínusy. Někteří sem tyhle podněty navzdory zaplevelení stále ještě píšou. Díky

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (8) 02.11.22 14:03  Welsh  (248983)

Něco do diskuse i mimo akcie

Souhlasím, že 15% srážková daň je až dost.

Lidem by zůstalo více peněz na utrácení (tam se potom vybere víc na nepřímých daních jako DPH nebo spotřební daň). Zdanit spotřebu více než vytvoření hodnot. Dan z příjmu je navíc šíleně demotivující, jakékoli nové hodnoty vytvářet - její růst rozhodně nepomáhá růstu zaměstnanosti. Navíc nepřímé daně se mnohem lépe vybírájí a také se posílají do státní kasy okamžitě.

Příklad:

Zaměstnanec odpracuje měsíc práce a dostane 30000 hrubas - nadnešní poměry nic moc, ale kdo tuhle částku má? (k tomu zaměstnavatel musí zaplatit na sociálním a zdravotním dalších 34% tj 10200),

z hrubé mzdy platí zaměstnanec:

9% sociální pojištění - 2700

4,5 % zdravotní pojištění - 1350

a 15% na daň z příjmu FO (většinou formou okamžitě stržené zálohy) - 4500

Tedy součet 2700+1350+4500 = 8550 kč zaplatí zaměstnanec na srážkách,  10200 zaměstnavatel na srážkách a 21450 zaměstnanci zůstane. Superhrubá tam to bylo ještě zamotanější, tam základy daně nebylo 30 hrubé mzdy ale 30 000+10200 - a z toho se vše počítalo (takové placení daně z daně...také šílenost)

Vezmeme-li fakt, že zamestnavatel toto musí zaměstnanci vyplatit ze svého (dá z oné sumy 21450 zaměstnanci (53,3%) a 18750 zhltne stát (46,64%) - zdrav. pojištovny dostávají platby ze zákona proto píšu stát)

A to je jen dan z příjmu v v paragrafu 6 závislá činnost fyzické osoby; právnická osoba, co tu FO zamestnává příjmy daní 19%.

Pokud stát chce vybrat daně, at zvýší DPH a ne dan z příjmu. Jinak hrozí, že za chvíli nebude pracovat nikdo, nebo se rozjede černá ekonomika.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (12) 02.11.22 12:26  Welsh  (248983)

Něco do diskuse i mimo akcie

Mnoho lidí tdy řeší důhodce...uvědomte si, že chyba je v systému ne starých lidech ;) Na důchody doporučuji knihu Patta: Ekonomům to myslí černobíle (návrhy  k reformám, které neprošly komisí již za ministryne Maláčové)

Tenhle stát potřebuje. Opravit soudnictví, aby právo bylo vymahatelné, nelze mít tři rozsudky různých instancí soudu..a když budou vyjímečně shodné, tak ani tak člověk nemá možnost se domoci svých práv (např. vystěhovat neplatící nájemníky, obdržet pohledávky - které soud nařídil zaplatit atd.)

Nastavená pravidla hry by sama vláda měla dodržovat ataké vymáhat...když se vrátím k ČEZu...na burze toho poseldní rok svědky nejsme.

Vláda nemá možnosti ani sílu stávající stav změnit. Dva se dohodnou těžko a pět už vůbec ne.

Valná většina rozpočtu je tvořena tzv. mandatorními výdaji (např. ony důchody se valozizují o inflaci, dávky zase minulými levicovými vládami zvyšující se minimální mzdou, atd.). 9/10 rozpočtu tak vláda musí uvolnit ze zákona.

Je logické, že na politiku a investice se potom nedostává pěněz...tak dálnice začínají stavět soukromnící - nikoli jen jako realizátoři ale i jako ti co vykupují pozemy a projetují stavbu.

Stát nelze zeštíhlit snižováním důchodů (je potřeba urychlene udělat důchodovou reformu, ne pořáde záplatovat průběžný systém) a snižováním výdajů do investic.

Je nutno propustit tolik úředníků, co se za posl. dva roky nabralo.

Digitalizovat (včetně fungujících registrů..co jeden úřad zadá, aby druhý měl k dispozici...takto občan platí jak mourovatý a ještě neustále furt dokola neco nekde dokládá).

Vyčistit ministerstva od přebytečných funkcí (stačí jeden politický a jeden odborný náměstek s tím, že odborného po volbách někdo neodstřelí a tím z pracoviště zmizí nekdo, kdo má celkový přehled o rozdělané agendě).

Znásobit investice do infrastruktury..a to jejen dopravní (např. okresní nemocnice se hodily za krk krajům a financůjí se provizorně už desítku let...kde kraje vezmou na nové budovy, vybavení nikdo neřešil), vybudovat nové plynovody, ropovody - vylo chbou, že se stát zbavil podílů na vlastnictví kritické infrastruktury.

Ivestovat do živého kapitálu země. Nejen do platů ve školství, ale vypracovat komplexní RVP tak, aby byl realizovatelný (ve školství chybí,zákald, který se má učit všude. Je to obrovský chaos a vše lepí nadšenci z řad učitelů a neziskovky zdola...ale je toškola od školy není to systémové. Děti se učí jako ve skleníku papouškovat pojmy..jako by státu nedošlo, že existuje internet a něco jako google vyhledávač. Kritické myšlení a učení se z chyb neexistuje. Chyby jsou trestány špatnými známkami...místo aby se uplatonavala zásada že "chybami se člověk učí." Takto všechny stupně škol je nutné přežít a vylézt s titulem 90 % toho, co se ve školách učí, je absolutně nepotřebné. Napojení na praxi nulové.

A nakonec je nutné předělat výchovou celý sociální systém...dnes školy učí mladé lidi, že mají plno práv, ale nemluví se o povinnostech. "Něco za něco" je bráno jako sprosté slovo ne-li korupce. "Ono bez práce nejsou koláče platí a platilo". Každý se jenom učí, že má na něco "nárok" Pak se člověk zděsí, že školy ve vyloučených oblastech učí jako maturitní předmě, jak žádat o dávky, místo, aby z dětí odborně něco bylo.

Proto je tahle země, kde je.

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 01.11.22 19:51  Welsh  (248983)

KB výsledky

No sám jsem zvědav, co z nich vypadne...z toho, co píše FIO je mírný optimismus.

https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/274358-projekce-hospodareni-komercni-banky-za-3q-2022

Na grafu nábeh na medvědí vlajku (už je záleží s kolika bude cik-caky).

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 01.11.22 14:58  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Se podívej na Raiffku, jak vyrazila...u ostatních bank je to otázka času. Navíc Moneta, co vyklesala z 90 k 70 je o dost více naceněná, než R, co šla z 24 na mín jak polovic a nyní je na 14. Banky ted budou dle mého horská dráha...v trendu pozvolný růst, ale bude to stylem 10% nahoru 8% dolu. Až ten blázinec vyšumí a investoři zase budou řešit fundament výsledků, ceny se tomu přizpůsobí.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 01.11.22 14:52  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Fenyle, ta linie se prolomí...dnes to holt přešlapuje, jelikož je výplatní den, po něm vždy dochází k výkyvům. Jestli to sklouzne, aby ji to po odrazu prorazilo nebo to prorazí rovnou. To záleží na objemech (a také až se ty objemy zvýší, jestli zůstane stávající převažující podíl poptávky). Objemy po nárůstu v první části října vyklesaly a nyní spíše stagnují. Necelých 100M není na ČEZu nic.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (1) 31.10.22 17:14  Welsh  (248983)

čím více peněz máte tím více jde kouzlit s daněmi - základ

Má to ale jeden drobný háček...berní kontroly na firmy nejsou blbé.

Nemůžeš byt s cenou v dané lokalitě nastřelit na víc jak dvojnásobek. Zákon o obchodních korporacích mluví janě s péčí řádného hospodáře. Když byty v lokalite stojí 8-9 M, tak prodej převodem (v smyslu, že vlastnictví přejde z FO na PO bez zaplacení a ta pohledávka tam x let leží a je nesplácená? Nastřelená na víc jak dvoj-násobek? Aha. Dvojité krácení daně jak vyšitý.

Tedy v té rovnici chybí splácení těch 20 M od PO směr FO (to je příjem z prodeje, parafraf 10 - daní se srážkovou daní 15% ze strany FO). Podvojné účetnictví je rovnice, když si na jedné straně PO odečítá z daní náklad, tak FO má příjem a ten musí danit. (Leda by FO byl bílý kůn a to už jsou nezákonné machinace)!

Odpisy jsou ok, ale spadají do přesných zákonných norem...tedy odepsat lze ročně jen přesně zákonem stanovenou částku..na to jsou zase speciální tabulky viz. zákon o účetnictví a jeho provádějící předpisy. Tedy leda by si PO ten byt koupila na hyp.úvěr (a alespon úroky si odečetla od danového základu a pak posléze odpisy), splátky jistiny se odečíst z principu nemohou.

a také FO nesmí být zárověn jednatel společnosti, která byt kupuje.

Byt za 9M bude mít kolem 40k nájem, tedy odpisy při rovnoměrných stáhnout cca 360-400k ročně, 480-500k bude zisk z nájmu, odečtu-li dan z nemovitosti je tam pořáde danový zaklad kolem 80-100k ročně. Takže žádná nula a že ještě zbyde. to vše za předpokladu, že tam nejsou boční náklady na opravy, bytový fond a další. a hlavně, že tam je solventní pronajímatel, co platí včas a nemovitost neznehodnocuje atd. u nastřelených 20M by pořízení neodpovídalo skutečné ceně nemovitosti, tedy každý rok jen z odpisů danová sekera kolem 75k. Tu kontrolu za x let zpetně i úroky to by bylo drahý ;)

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 31.10.22 15:57  Welsh  (248983)

... věcně k věci pro Fenyla (snad má radost)

Rupe...

Tykač jako podnikatel nemůže říci, že je proti daním..tedy ze svých firem ji zaplatí tak, jak to vláda (teda pokud se vůbec kdy domluví) nastaví.

Tykač jako akcionář ČEZu je se státem na stejné úrovni = je akcionář. Akcionáři mají právo požadovat informace jak a proč to bude; ale stát je postavil před hotovou věc a vůbec se s níkým nebavil.

Příklad máš firum a v ní společníka, kde jedete napůl...sobě vyplatíš podíl a společníkovi dáš místo půlky sotva čtvrtinu, je jedno proč..důvod se vždy najde. Tak ten společník asi nebude nadšený, a když tě dá ksoudu...tak mu po doložení účetnictví každý soud dá za pravdu, že mu dirma jako právnická osoba dluží tu 1/4 lonského zisku, a ty že jsi ho svým jednáním poškodil. Všichni společníci mají svá práva do výše podílu ve správném poměru na celkovém vlastnictví firmy. Viz. zákon o obchodních korporacích. a To se zde právě neděje! Stát se v roli akcionáře pohybuje na hraně ne-li za hranou zákona, který sám vydal.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (5) 31.10.22 15:39  Welsh  (248983)

... popleta Fenyl

Chlapi, že vás to ještě baví. Jim to fakt nevysvětlíte..

už jsem zde Rupovi a spol. vysvětloval, že :

základ daně (hospodářský výsledek) = výnosy mínus náklady

z HV (se zaplatí 19% daň z příjmu PO) tj. HV *(0,81) = čistý zisk (a ten bude teprv podléhat od určité výše té šílené mimořádné dani = že bude v podstatě zabaven naším státní spoluakcionářem navíc z pěnež, které již jednou byly zdaněny!), aby byly zdaněny další daní a to tak vysokou, že to je jako by byl HV zdaněn dvakrát.

A až akcionáři přijde na účet dividenda...bude v čistém, tj. zase bude zdaněna 15% tedy ihned ne až v březnu, kdy se podává danové přiznání, takže místo aby investor ty peníze mohl dál vesele točit a nco na nich jeětě vydělt a dan v březnu následoujícího roku zapalatit - tak je vysolí hned a tedy zase utrum.

Tedy pro obrázek: 100 *0,81 = 81; 81 * 0,7 (je to odhad to se nedá spočítat když není uzavřený rok) = 56 (tady dáme výplatní poměr na 100%); 56 * 0,85 = 47,6 Kč z celé stovky na akcii (a to jsem optimista) vs.68,8 Kč, která mohla být v čistém bez mimořádné daně.

Učivo prvního stupně ZŠ + 1. ročníku Sš na ekonomce. Tedy spočítat by to mohlo i 15 leté dítě.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (11) 31.10.22 10:31  Welsh  (248983)

Pánové

obojí podepisuji...tohle se fakt už nedá, nejdřív 10M odborníků na covid, pak na válku, ted na energetiku a inflaci

...kde byli, kdy jsme se o energetice moneyprintingu před skor 2 lety na tomto fóru a Monetě bavili

To tu bya ještě jakž tak diskuse..nebo se člověk zasmál, jak se Martik s Uhlem vzájemně urážejí. Ale tohle je fakt moc.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 31.10.22 09:59  Welsh  (248983)

... Tabák schvaluje Mnichov 1938 - RUP IQ nic

Tohle se vážně nedá, hoši..nechcete to přenýst na Erste, kde tyhle politický věci byly?

Jen tak mimochodem, S.Bandera (v kontextu doby byl jako i Pildsuski v Polsku antisemitou, ale nebyl fašista, byl proti nacismu - a válku strávil v koncentráku). Jen tak na okraj. Byl to nacionalista! V tehdejší Evropě vcelku bežný jev. Stejný problém mají všechny národy, které zhltl SSSR (Ukrajina 1921, Pobaltí 1940, Moldavsko 1940). Když přišel Adolf vnímali jej zpočátku jako sovoboditele od bolševismu, než jim pozvolna došlo, že je ještě horší, ale už nebylo cesty zpět. Bolševický SSSR byl v ptotihitlerovké koalici..a exil techto národů byl slabý a odstaven na vedlejší kolej! Stejně jako Polská exilová vláda, nebo Rakouské exilové hnutí v čele s Ottou Habsburgským. Ne každý národ má okrajovou polohu a vůdce kalibru Mannerheima jako meli Finové (maršál M byl mimochodem také nacionalista, ale na rozdíl od Bandery mel za zády aparát nezávislé země.

Něco si přečtěte, než začnete papouškovat propagandu a překrucovat historii aroubovat ji na současnost. ;)

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (9) 28.10.22 11:46  Welsh  (248983)

Důchody

Už jsem ze zdejší diskuse trochu konsternován. Akcie ČEZu tvoří asi větší balík z akcií nakupovaný českými fondy, které musí investovat v korunách. S akciemi bank je to většina. Část jsou dluhopisu..v lepším případě firemní, v tom horší bezcenné státní bondy.

Stát přestal fungovat...resp. plnit svou funkci ...na vybírání daní a odírání poplatníků funguje bezvadně.

Proto zdejší kecy přerozdělovatelů, co kde a jak vybrat a rozdělit tolik stříhaným ovčanům, jsou fakt žumpa. Občané nezpůsobili Covidové restrikce, tisk peněz, zněj plynouc inflaci a znehodnocení úspor a důchodů. Občané ve středním věku, co tento stát živí jsou v podstatě rukojmími. Finančními nevolníky:

- musejí živit a vychovat děti

- platit hypotéky

- starat se o staré rodiče

- spořit si na důchod (z čistého, z čeho už zaplatili sociální a zdravotní pojištění)

Reálně mohou zvládnout tak dva maximálně tři body (ti poctiví dva...jsou totiž oholeni daněmi až hrůza, ti nepoctví dávají bokem tak zvládnou tři body ze čtyř!). Věk odchodu do důchodu se posine, že ho už neuvidí. u lékaře, v domově důchodců všude budou platit. Ti, co mají 6 křížků na krku a mají jít do důchodu...no radost, když se jim fondy zásluhou politiky neustále savějšího státu zctvkly na pidi část původní kupní síly:

1000 Kč (nominálně zredukováno na tak 600!), a z těch 600 si p inflaci koupíte asi tak jako před pár lety za 350. Tomu se říká terno.

Obvykle nikoho neporpaguji, ale tento článek je docela k zamyšlení, až na toho kapitalistu na závěr - jsem hrdý, že jsem se stal byť malým investorem-kapitalistou. Jinak už bych neměl nic! Jinak hezký prodloužený víkend. Slavit není co.

https://www.krajskelisty.cz/praha/27952-udreme-se-udreme-sve-deti-a-deti-jejich-deti-pak-prijdou-alimenty-na-seniory-komentar-stepana-chaba.htm?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=826500&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=826500&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=keUcsJqYzcJ-202210280915&dop_id=18278667

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (7) 27.10.22 10:03  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

To je stejný eufemismus, jako komunistická strana...žít v komunismu byl filozoficky vrchol rovnostářské utopie.

Ale měli jsme ji tady 40 let, komunismu nikdy nedosáhla a od 60. let se tomu bordelu potichoučku raději začalo říkat socialismus. Chvíli měl dokonce lidskou tvář...prej.

Vždycky se musí najít nějaká oblbovačka pro davy. A ono by to i fungovalo. Kdyby se těm davům ze 40% nevypařili úspory inflací, manipulací s buozou o 40% penzijní fondy (to už nominálne...to je "průšvih" ne ten pokles....to ne, ale že to je na rozdíl od inflace vidět! Až těm lidem přijdou v lednu výpisy z penzijek, tak budou čučet, hlavně mladí, co mají více v akciích).

Důchodcům se přidá pár stovek na státním důchodu...a těm budoucím i současným, co mají penzijní fondy se seberou pěti až šestimísné sumy. Začínám chápat cynický pohled na svět mnoha lidí okolo. Kdy ti, co nás realisty označovali za pesimisty, vystřízliví a hroutíse tváří v tvář novým přemrštěným sumám na složenkách.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 26.10.22 22:43  Welsh  (248983)

Apropo

Pánové, budíček....

Proberte se..koupí se softwary, předražené poradenství od Matek, nebo také rizikové úvěry od matek...a prachy ze zisku nedostanou akcionáři v ČR, ale odtečou ven. Jen jim zamávat.

Jen prád drobáků dostanou střádalové na vyšších úrocích z toho, co zbyde. Bankéři nikdy neprohrají se státem..ne ti nadnárodní ;)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (10) 26.10.22 10:23  Welsh  (248983)

BCP

:D :D :D :D Martíku, ty jsi borec :D

" taky se tomu říká kapitalismus" jen tý Bangladéši křivdíš...to je stát se 120 miliony lidí v děltě řeky, kde každý rok plavou při ničivé povodni...pitnou vodu a vše okolo ovládají sousedi Indie a Čína - a to neočítám jestli stoupne hladina moří půjde ta země pod hladinu moře.

Ale pravda, co naši politici předvádějí by si nedovolili ani tam....při první známce odlivu už tak vzácného kapitálu by to znamenalo, že 5% nejchudších se nebude mít hůř, ale že zemřou hlady a 5 mil. naštvaných lidí zamete s kýmkoli.

Ale ČEZ je jasný tahoun BCPP, proto jsem to tu už vysvětloval, že propady jsou umělý..při objemu do půlmiliardy za den a ceny klesají a stoupají o 5 a více %. Jen jaderky mají větší hodnotu než tržní kapitalizace celé firmy. Už jen chybí, aby je náhle vyvedli do dceřiné společnosti a minoritám nechali ten rozkládající se zb(L)ytek.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 22.10.22 14:37  Welsh  (248983)

je to na přesdržku

Je to jasná manipulace s trhem... si vezmi, ikdyž budeš mít cash a čekat, že po nějakém idiotském prohlášení dobereš, abs to zobchodoval, "tak si nikdo němůže být jist", že o pár hodin později se zase někdo vybleje na soc. síť a budeš sledovat propad. ČEZ je na tradig brutálně nevyzpytatelný. Na dlouhé pozice jakbysmet.

To už jsou lepší banky s jejich vlnami. Ale tam je to obvyklé. ČEZ se nyní nechová jako energetická firma, ale jako akcie mladé banky, kterou právě nekdo umístil na burzu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (14) 20.10.22 13:26  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Mono...spi dál

Když jsem na jaře 2020 viděl tu paniku, tak jsem ČEZu koupil ranec (nepopodsttněná kvůli Covidu)

Když na podzim 2021 FED a amíci obecně začali velké kvantitativní uvolnování (aha...do roka bude inflace jako prase - koupil jsem další ranec, protože inflace se promítá do cen přes ceny vstupů, tj. energií - a peníze měly tak zůstat chráněné přd inflací - ta vyšponovala ceny už dávno před válkou). Ve stejném roce Němci začali zavírat jaderky - jasná volba, když energií bude méně, bude stát víc a kdo ji poblíž vyrábí levně a nevíc...ano hádáš správně : ČEZ

Jako dlouhodobý investor (koupíš co rok jeden ranec a tím pádem můžeš co rok prodat), ale letos do fungování trhu pár imbecilů hodilo vidle...a ztráty na ČEZu všichni počítají jen díky manipulaci s trhem. Válka vyšponovala pouze ceny plynu..a ten se na výrobě energií v ČR podílí jen malým procentem. V EU je to o něco víc.

Až tahle histerie opadne, ti co prodali pod cenou v počátku tohoto týdne, budou litovat

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 19.10.22 16:59  Welsh  (248983)

twl - jurečka a richterová

tím líp pro nás...kdo si počká ;)

Já jsem pro..at tam tu retroaktivitu dají...to už bude bít do očí i totálně negramotného hnupa, že neco není v cajku. Pak jim to shodí US a to co už vybrali budou i s úroky vracet. Pak přijdou arbitráže a hromadné žaloby...a to potom bude zástup (když mám peníze na x tisíc akcií, tak dát pár desítek tisíc za právníka? Výsledek, že se přidá každý, kdo má byť jen blbé penzijko)-

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 19.10.22 16:55  Welsh  (248983)

... dokud nebude kurz 500 nic se neděje

Rupe, prober se...Dnes po tom, co ten výplod choré mysli v podobě mimoředné daně šel na vládu, cena akcie slítla o necelých 5%! Objem 0,5 mld. (podotýkám objem kde prodejů je slabá většina)! Tak si vem cenu ČEZu jako celku a spočítej si, kolik šla dolů tržní kapitalizace podniku (návod: počet akcií krát těch 33 kč - zaokrouhleně, at nežeru).

Jo kdyby to za dopledne udělalo objem 5-6 mld. tak vyměním jako ten kapitán v tom vtipu červenou košili za hnědé kalhoty...a prodávám taky!

Velcí hráči dosud neprodali ani Ň! To si z těchto počtů odvodí i malé dítě

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 19.10.22 11:20  Welsh  (248983)

Tak nadávají na Mimořádnou dan všichni ale stane se stejně kulový

Co pan premiér..ten je v pohodě, ale tahle země má tolik opěvovanou prvorepublikovou tradici...

...co s týče ministra financí.

Trochu mi to připomíná divící se trockisty a leninisty (když je stalinisti začli popravovat místo buržoazie a velkostatkářů). Převedeno do ČR. Vyhraji volby tak jako dík zdecimuji ekonomickou sílu své voličské základny :D

Když už jsme u tech vtipů. V roce 1927 v ČSR koloval vtip, že v SSSR vyhlásili úsporný režim :D Překlad "Na 10. výročí říjnové revoluce vypálíme na Rudém náměsí sto ran z pušek, ale i v komunismu nusíme šetřit, tak rovnou ke Kremelské zdi postavíme sto členů opozice." :D

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (10) 19.10.22 11:12  Welsh  (248983)

Všeho

PAstevče...tys mi připomněl 90tkový fór, co se vykládal:

SEDM DIVŮ SOCILALISMU

1. Všichni mají práci.
2. Všichni mají práci, ale nikdo nepracuje.
3. Nikdo nepracuje, plán je plněn na 100% i víc!.
4. Plán plněn na 100%, ale i tak není nic k dostání.
5. Není nic k dostání, ALE všichni všechno mají :D
6. Všichni všechno mají, ALE každý krade :D
7. Všichni kradou, ALE nikde nic a nikomu nechybí.

Trochu mi to toto uspořádání připomíná :D

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (18) 19.10.22 10:59  Welsh  (248983)

Tak nadávají na Mimořádnou dan všichni ale stane se stejně kulový

https://www.kurzy.cz/zpravy/676947-chteli-si-sporit-na-duchod-v-akciich-ted-jim-vlada-zavedla-windfall-tax-zbyly-jim-jen-oci-pro-plac/

Tento týden jsem urazil několik lidí veřejným prohlášením, že odmítám platit daně a sociální pojištění...stejně naše generace státní důchod nikdy neuvidí. Že prý jsem nesolidární.

V penzijním fondu, který jede na akcie se nevím jak vám, ale mě vypařilo 40% - kdopak bude za pár desítek let solidární se mnou?

důchodová reforma nebude a systém se za 10 let zhroutí.

Možná by stálo za to vyhlásit občanskou neposlušnost...a odmítnout platit daně, at se to zhroutí dřív. Když se tu může vykřikovat, že omezíme všichni odběr elektřiny v určitých hodinách. Co takhle kolektivně v březnu nezaplatit berňáku ani Ň. Můžem si svazácky zademonstrovat, zazvonit klíčema a přebarvit koně na Venclplacu na růžovo. A při návratu s rudým transparentem s pirátskou lebkou v ruce vypálit molotovy budovu burzy...stejně už nebude na nic potřeba a když budem v tom tak i budovu národní banky.

Pak si plni blaha z udělání kroku k růžovému socialismu dáme někde v bufetu ředěný pivo a zavzpomínáme jakou skvělou věc jsme pro tuto zemi vykonali :)

/celý příspěvk je mentální ukázkou jak úzká je hranice mezi vážným problémem a absurditou - bohužel to jde i naopak jak absurně tahle země řeší vážný problémy. A kdo nemá smysl pro černý realistický humor, at mi vleze na hrb :D /

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (18)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 18.10.22 11:44  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Prostě fimy přemýšlí jinak...cíl je maximalizovat zisk a peníze pak ve firmě udržet. Když o ně mám přijít, tak je lepší mít z nich aspon něco. Navíc, když chceš koupit rychle a něco nedostatkového (a to dnes elektrárny jsou), je jasné že to bude s přirážkou, ale bude to pro tuto chvíli cena obvyklá.

ČEZ díky závadě neplánovaně odstavil 2. blok JE Dukovany. Mimo provoz bude několik týdnů

to je mi náhodička...ve Francii než vyhlásili postátnění EDF děali přesně totéž, aby udrželi cenu vysoko. Když máš monopol, tak to holt jde. Tedy nemoou prodat...nebo vyrobím-prodám-zisk mi seberou. Ok udělá se odstávka JEDU a pořádně mastná údržba (kdy jindy, než nyní se to vyplatí). Možností je milion

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 18.10.22 11:22  Welsh  (248983)

WFT a co tady kdo nechápe?

Ach tak, Mono..ok

Jen jsem se to snažil vysvětlit jednoduše, aby to bylo k pochopení (řešit tu koeficienty, jak se počítají odpisy, jaký vliv mají oprávky do nákladů není zrovna nosné téma.

Dost toho najezdím po celé ČR a řeknu jedno..už nyní ČEZ shazuje mnohá stará vedení vysokého napětí a nahrazuje je novýma..od léta akce, která nebyla x let zpátky vidět. Tohle jde do přímých nákladů na údržbu. nebo zvedneš platy zaměstnancům...možností je milion, jak mít z těch peněz ve firmě prospěch, než o ně přijít.

např. potřebuji se zbavit 20 mld. ze zisku: Jednoduše...koupím majetek za 80-100 (to může taková elektrárna klidně stát), a roční odpis z těch 20 dost podstatně ukrojí (klidně i 5 mld odhadem..fakt se mi to nechce počítat).

Nebo v celé firmě obnovíš vozový park - stejný princip.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (5) 18.10.22 11:10  Welsh  (248983)

WFT a co tady kdo nechápe?

Tak jasně..odpisy. Ale když místo rovnoměrných použiješ zrychlené?

Vezmi si..potřebuji zisk sejmout o určitou částku...vypočítám si, aby to byla splátka jednoho odpisu za rok. Tak koupím majetek v hodnotě nekolika násobku a v několika příštích letech mám snížený Hv (zisk před zdanením) tak, abych na mimořádně dani nezacáloval ani kačku.

Nebo banky to udělají přes matku..koupí poradenské služby, nové softwary...a prachy nejen dostanou pryč z kolonky zisk, ale ještě navíc odtečou z této země. Podotýkám zcela legálně.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (25) 18.10.22 09:47  Welsh  (248983)

WFT a co tady kdo nechápe?

Mono: "Ty nechapes jednu vec.... Kdyz bude WFT 100%, tedy zdaneni vcetne dane ze zisku cca. 120%, tak se na WFT nic nevybere. Ucelem WFT 100% neni vybrat dan, ale prinutit danovym stimulem energeticke firmy, aby nastavily ceny pro zakazniky tak, aby vubec do pasma WFT nepadly....."

 

Mono, Mono. Ty zase nechápeš elementární základy firemního účetnictví a systém výpočtu daně z příjmu právnicých osob.

Tedy:

Právnická osoba platí daně jinak než fyzická...zaplatí náklady (energie, platy, vstupy...) na jejich základě má výnosy! Od výnosů odečtee náklady a má hospodářský výsledek (ideálně kladný). HV je základem pro dan z příjmu PO (19%).

Výnos - náklad = HV (jako základ daně)

Takže, když v průběhu roku uvidíš, že ti HV poc narostl, tak koupíš cokoli...uděláš drahou investici atd. Tím se základ daně sníží hluboko pod úrověň tvé opěvované WFT (a když to uděláš chytře, tak ti daná investice dlouhodobě ponese další zisky..navíc v době, když už ta daň nebude platit).

Už chápeš, prč tady mnozí říkají , že ta dan je nesystémová ko.ko.tina? Nevybere se zhola nic. Banky udělejí přesně tohle, a CEO ČEZu by podle zákona měli také..pokd neudělají, čeká tuhle zemi zasrbitráž ze stranyzahraničních fondů, co jsou minoritní akcionáři (protože bude porušeno jejich právo dané zase zákonem o obchodních korporacích).

Cenu energií to ani za mák nevyřeší. Spinkej dál.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (25)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (12) 18.10.22 09:25  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

a já si říkal proč dnes PGE udělala skoro 5% up takto po ránu. Ale nijak blíž jsem to nezkoumal.

Je zajímavé srovnat graf jejich energetiky s ČEZem. Ten trend a výkyvy jsou jako přes kopírák. Ted můžeme sledovat, co by se případně dělo s ČEZem, až zjistí ti naši neumětelové, že nevyberou navíc ani Ň (rozhodně ne 80-100 mld.).

Jak jsem se tu včera bavili, to být CEO, tak za ty prachy navíc koupím elektrárny v jiných zemích (klidně i za dvojnásobek jejich skutečné hodnoty) a vláda by utřela nos. Lepší než je nalít do černé díry státního rozpočtu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 17.10.22 16:11  Welsh  (248983)

ČEZ

Peníze se dají půjčit....je zajímavý, že na prožrání se půjčuje, jak nic. Ale když by se mělo půjčit 200 mld. na odkoupení ČEZu, tak je to pro všechny špatně (jen na dividendě je návratnost necelých 10 let).

Já se spíše bojím jiné věci. Vaše Diskuse z Monem o možnosti nebo nemožnosti daně nad 100% mě přivedla na zajímavý nápad. Když management musí odevzdat státu zisk...tak proč e stejném poměru nevyžadovat od státu pokrytí ztráty :) Jinými slovy stavět se nic nejspíš nebude..to tvá dlouho; ale aby někdo z vedení nebyl vykutálený a místo odvodu zisku státu si neřekl, že zisk převedou jednoduše do výdajů koupí elektráren v jiných zemích - a zopakují si tak Balkán.

Na jejich místě bych to udělal..Tak či tak se jako akcionáři s těma penězma můžeme rozloučit.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (15) 15.10.22 10:21  Welsh  (248983)

Odliv kapitálu začíná

Nerad se snižuji k urážkám, Mono..Ty jsi ale číčus

ČEZ je součástí jednotného trhu...ze zákona nemůže dávat nic zadarmo. Přestan už s vyřváváním, že natahovat ruku a chtí něco pod cenou je ok. Být ČEz moje firma, tak ji zavřu - lidi propustím - zařízení prodám do šrotu.Víš proč...jelikož mi nenechají zisk, abch vytvořil další zařízení, které jej bude generovat i v budoucnu.

Česká společnost a ty jsi toho dokladem si zvykla, že má pořád na něco nárok..to jsou hromady dávek a ty se platí ze stále nesmyslnějších daní. Hlad a nedostatek, byl odjakživa motor ekonomické činnosti. nemám musím něco dělat, abych měl.

V jednoum státě, kdysi také meli nedostatek...rudí volali vezmeme průmyslníkům, byla z toho rudá revoluce...tu potlačili, aby řekli vezmeme Židům! Ty pak zlikvidujeme! K nim přibyli menšiny, dušeně a fyzicky postižení, političtí oponenti. Přečit si něco, at víš z čeho vzešel nacismus. KDyby rudou revoluci nepotlačili, přišel by nám známý bolševismus.

Proto je mi z vás rudých tolik zle!

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 15.10.22 10:10  Welsh  (248983)

Řízené klesání:))

Hynku...nemorální je, když stát okrade své občany. minoritními akcionáři jsou např. penzijní fondy. Generace 80.-90.let mít důchod nebude! Tak s ina něj někde musí odkládat. A protože penzijní fondy jsou tvořeny nejvíce akciemi ČEZu a bank...znamená to, že jim byly tyto zdorje zredukovány o 30% manipulací s trhem (nominálně) a o 50% brutální inflací. Tedy 100 -30 =70; 70/2 = 35. Tolik zbylo těm, kdo mají uloženy penzijní prostředky v korunách!

Že se nekdo snaží ředit nákupní cenu, není nemorální - je to bežný postup. Ten by byl nyní možný, kdyby didvidenda byla vyplacena včas. Mnoho investorů drží poměry v portfoliu tak, že dividendy reinvestuje do té samé akcie. Ti, co ředí přijímají nyní mnohem větší riziko s nejistým výsledkem. Na rozdíl od těch, co utekli mají koule - tohle ale nikdo neocení. trh pohřbil mnoho investorů..právě proto, že byli investory a ne spekulanty.

Nemorální je zničit investiční prostředí, vytvářet likvidační daně, vytovřit odliv kapitálu - ten vyvolá pád mnoha firem a propouštění. Mnoho lidí přijde o práci nebo o firmy, které desítky let budovali - českých lidí. Ti zahraniční s kapitálem již zahájili útěk, dokud drží silná koruna.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 15.10.22 09:50  Welsh  (248983)

Odliv kapitálu začíná

Už se píše o tom, co se už stalo:

https://faei.cz/masivni-odliv-dividend-zvalcoval-bezny-ucet-cr/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=5wtHBbQ4k67-202210150739&dop_id=18139492

https://ekonomickydenik.cz/strach-ze-stanjurovych-dani-akcie-cez-za-jediny-mesic-ztratily-20-procent-ze-sve-hodnoty/?consent=CPWC3J8PW39CFD3ACCCSCkCgAEPAAEPAAATIAAANTgSAALAAqABcADIAIAAZAA0ABzAEQARQAmABPACqAGIAPwAhIBEAESAI4ATgApQBYgDLAGaAO4AfoBCACLAFoALqAYEA1gB8gE2gLUAXmA0oBqYAAAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=KkNOFxgTGR8YHx0YGRMcHxIdGBIcGhpWXhcbHBweExwfHRocBB4SGVZeTxcbHBwfEhsTHB4dBB0THlZJF2kaHB8ZExpobxwfaBJubm5uHRJuGRhubGtuGh9vE29v&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=5LnTaJLuWKw-202210150740&dop_id=18122921

Ted budou všichni čučet, jak tele na nová vrata. Už z ČR odteklo vic, něž ti chytrolíni vyberou na mimořádných daních. Až bude v ulicich milion nezaměstnaných, tak bude veselo.

Když v ulicicích hladovějící Paříže byly rozzuřené davy kvůli nedostatkovému a předraženému chlebu, Marie Antoinetta jim vzkázala, ať jedí místo chleba koláče. Nám zas její nástupkyně ze současnosti vzkázala, at si vezmeme dva svetry.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 14.10.22 09:38  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Tak nejen na Fia-tovou vládu je TA krátká, ona je na ni krátká i FA

TA ti určuje trend, podle převisu nabídky a poptávky - asi nejlíp je vidět ze svíčkového grafu. Je to takový ukazatel nálady, kam trend míří a kdy je předprodáno nebo naopak přkoupeno...

FA zase reaguje na důležité zprávy nebo zveřejněná čísla...když vyhodíš kecanikum okolo, podstatná jsou jen čísla za čistý zisk na akcii. Když pak přečteš rozvahu, výkaz cashflow nebo výkaz zisku a ztráty (z něj se dá též čistý zisk odvodit, ale musíš odečíst daně).

Proto ta nejistota...když nikdo půl roku neví, jak a co a hlavně za kolik se bude danit!

Tedy nyní máme postupně zpomalující a vyčerpávající se klesající trend (pokud nenude zase přiživen další negatiní zprávou, dříve něbo později se zlomí), zisky co strmě rosly začínaní mírně zpomalovat, ale stále jsou v nadprůměrném růstu. Rozvaha ok. Z toho plyne, že cena je sestřelena uměle.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 12.10.22 09:54  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Fenyle!

Tohle mi nedělej..zase jsem si kvůli tobě poprskal obrazovku. Ted abych to šůroval.

Ale vážně by to mohlo zůstat na týhle lajně, než ta divi dorazí. S tou slevou to říkám také jen míto máslo požívamá jogurty :D Původně jsem zamýšlel dát divi do Raiffky, když byla kolem 10 EUR. Ted za skoro 13 je to passé. Ale třeba se ti přání vyplní. Když ne nesmutni alternativou je Erste pod 500 stle se té mětě blížía kdo si počká ;)

Sleduješ ještě Tabák? Tam se nic nezměnilo a je to jako, když ČEZ kdysi honil halíře.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 12.10.22 09:39  Welsh  (248983)

Tak co vy klauni?

"Já to říkal."

Čéče, že jsi to nenapsal jasně..tehdy a tehdá nebo od datum do datum to poklesne o tolik a tolik, protože...a pod to přidat jasnou čísly podloženou analýzu proč. Jinak to je jen výkřik do tmy.

upřímně...už jsem tu tento týden psal, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe. Na burze totiž neplatí konec dobrý všechno dobré. Tady polopatě:

Prostě jsi měl ze zádele kliku, to je celý - tak se tam můžeš celý i nasoukat.

Přimanipulaci s trhlem platí, že ani čísla o rozstoucích ziscích, ani pozitivní zprávy nemají na cenu vliv...to se vezme špatná zpráva a dávkuje se tak, aby vyvolala několik měsíců trvající nejistotu a otočila u ceny trend. Dříve nebo později realita pak cenu dožene. Bylo to tak kdysi na Monetě, na Tabáku a bude to tak i na ČEZu (protže ta dan jen vlastně snížila výplatní poměr ze zisku, který je astronomický). O tom jak fungují dlouhodobé investice, stedně a krátkodobé se rozepisovat nebudu. To samé o shortování cena ala hedge fond také ne.

Měj se krásně, já ti ten zisk přeji..přej a bude ti přáno a kdo jinému jámu kopá... Anonymita soc. sítí plodí hrdiny tvého typu. Udělej tohle někde na živo a až budeš v loji tak se na tě všichni vy.. To víš karma je zdarma.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (1) 11.10.22 15:33  Welsh  (248983)

... celé to neštěstí s cenou elektřiny

To nemá cenu...

Souhlasím s litím dividend do kanálu jménem státní rozpočet...to ostatní je nereálné...vstoupili jsme na jednotný EU trh...nejde tam být, když se to hodí a pak zase ne...a tam jsi bud úplně nebo vůbec.

Řešení není vypisovat další daně...a z nich rádoby něco dotovat. Už na jaře měli ti neumětelové vytvořit prodejce se státní účastí - ten by od ČEZu koupil energii za regulované ceny, které by se pohybovaly na průměru za posledních 10 let. Od něj by to šlo přes stávající prodejce, u kterých mají smlouvy zákazníci. Zachránilo by to průmysl i domácnosti.

Sleva by ale nebyla zadarmo. Zaevidovala by se formou bezúročné půjčky a každý zákazník by měl u této organizace svůj účet, kde by bylo jasně dáno kolik zaplatil on a kolik za něj cálovala tato státní organizace. A až by krize pominula, všichni by pak začali této státní oganizaci splácet podle splátkových kalendářů...s tím, že by se nastavila jsná kritéria, kdy by část dluhů - podle píšu podruhé jasných kritérií - mohla být i odpuštěna.

Ale nehrajme si tu na energo experty...podotýkám, že nejsem ani enrgetik ani distributor.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 11.10.22 15:10  Welsh  (248983)

... celé to neštěstí s cenou elektřiny

asi ti uniká, že majoritním vlastníkem ČEZu je stát..tedy min.financí

Ano..to min.financí: Co 20 let cucá z ČEZu maximální dividendu a tu prožírá. Když se ČEZ mohl zahojit na mega ziscích a na jaderný zdroj prachy nachrastit...jako akcionáři mě osobně stačí 50kč divi...a 50 a víc z mega zisků milerád nechám ČEZu na budoucí investice. Ale násilím je vybrat, minority zdanit...a pak ČEZ nechat krachnout! To je na přes.pusinku.

Dotovat tedy mohl stát z vybrané dividendy...nebo zrušit její výplatu a ponechat peníze ČEzu na ty šílený zálohy, co musí v Lipsku skládat. Ne dát ČEZu půjčku a pak ji dva měsíce na to urvat  z budoucích isků speciální daní..nejde o ty prachy...jde o ten Kocourkou a nekoncepční a nepředvídatelné chování.

Do jazyka ulice ti to přeložím asi takto:

Já jsem blb a šlápl jsem do psího houna...tak si otřu botu psa, kterého mám spár dalšími pronajatého na hlídání. Potom se divím, že ten pes je na vodítku a majitel (tj. u ČEzu velké zahraniční fondy) mi spraví fasádu- podle poslední gothic mody s fialovými kruhy kolem očí. A boudu, kterou jsem s majitelem vlastnil napůl rozřežu a spálím, aby se kamarádi z ulice ohřáli a pak se divím, že nemám kam dát psa..resp. že už žádného nemám a nikdo se mnou nemluví.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 11.10.22 14:57  Welsh  (248983)

Pristi rok bude veselice

Id nes ? Chceš mě zabít na infarkt? :D

Tady platí jedno základní pravidlo a to ulice fakt nezná. Kdo se směje naposled...ten se směje nejlépe. Tak jsem z investice do ČEZu provařil 50% virtuálního zisku...i kdybych provařil všechno, není všem dnům konec. Když ti vše vezmou, tak díky návykům, znalostem a zkušenostem dudeš do 5-10 let tam, kde jsi byl a ti z ulice také. Asi tak.

Jako s tím shortem si myslím, že už je pozdě...já čekal trojitý odraz u 840 (asi jsem si zvykl na ty pitomé čezácké 40tky). Tohle už ani není kasino. Jako když se děje tohle hop nebo trop je lepší to sledovat a nedělat nic :D To zítra shortneš a ono to vystělí zpátky k 840ce - a proděláš kalhoty, nebo to sjede na 740 - a sice něco vyděláš, ale nemyslím, že případný zisk vyváží případnou ztrátu. Ale ber to jako subjektivní názor.

Jako nestíhám žasnout, co se v téhle zemi děje. Ani divoký 90tky tohle nepředvedly.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 11.10.22 14:27  Welsh  (248983)

podivejte se na objem obchodů

To je přesně to o čem píšu už hezkou dobu...čas opustit českou burzu. Nebude zde totiž co koupit (myšleno co hodnotného). Jako z těch tradičních tu stále bude Víděn, Frankfurt, Londýn nebo NYSE. Už dnes je 95% burzy odpad. Za poslední dobu Monetu okrouhali, O2 vytěsnili, ČEZ odkecali - cokoli ostatního se dá koupit na burzách venku (PM, Erste, Raifka, Orlen, VW, MOL).

K těm devizám...ČNB sice nesmí investovat jako firma, ale pořáde může kupovat dluhopisy. To by ale v její radě nesměli sedět blázni, co nakoupí co jiného než dluhopisy státní - tj. bezcenný šunt. Politici si moc zvykli, že se prachy dají natisknout v nějhorším vybrat, jsou horší než nepřizpůsobiví - obě skupiny totiž umí jediné natahovat ruce.

K tomu, že je Péťa Fiala slušný člověk...i kdybych tomu věřil, tak inteligentní člověk nebude dělat někomu kejvající figurku, obvzláště, když sedí v křesle premiéra. Řeči o škodách a soudech těm se můžem tak zasmát. Bývalý premiér z ODS - taky Péťa - chodí k soudu ještě ted a rozsudku se většina z nás za těch 20-30 let, co se u nás podobné kauzy táhnou ani nedožije. Obávám se, že lidé z frustrace navážou na tolik opěvovanou prvorepublikovou tradici, tedy alespon co se ministra financí týče.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (11) 10.10.22 18:15  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Problém, je že o poškození investičního prostředí píše naprostou pravdu. Tohle se téhle zemi vymstí v budoucnosti. Velké Us fondy si nenechají kálet na hlavu spravují víc než má tahle země v majetku.

A tu katastrofu vyrobil někdo jiný...zakázku na ni provedli jelimani ve vládě, ale napakujou se jiní na úkor nás akcionářů. Sám ted řeším úvahu, že s českou burzou nadobro končím. ČEZ si ponechám (čistě z principu osobně bych ty prachy raději nasypal do kanálu, než podíly předat někomu pod cenou).

Český paradox...zisky rostou do oblak, cena akcií padá :D To se dá provést snad je tady.

Aktivitu budu vyvíjet jinde v ČR to za to množství práce, času a nervů nestojí za to.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (9) 07.10.22 12:05  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Martíku...ted se mýlíš..to není zestátnění!  Zestátnění má svá pravidla, je v podstatě čestnou zlodějnou. Vysvětlím. Po zestátnění stát nese rizika a má z firmy zisk (a bývalý soukromník je jen zaměstnanec a za nic neručí). Tohle je, že soukromník vymýšlí - maká - nese rizika a zisk mu seberou. To je propastný rozdíl ;)

Když v 50. letech nahnali soukromé zemědělce do tzv. JZD, zasetá pole sklidila už družstva, ale rolník se stal zaměstnancem, co měl si ce almužnu, ale za nic nezodpovídal. Tohle je jako by do vesnice o žních vtrhli banditi a vše vypěstované odvezli se slovy "Tak se to měj, za rok naviděnou." I výpalný pro mafii je levnější varianta. Asi tak ;)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (8) 07.10.22 11:33  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ

Lukáši, nepřehání...to je realita.

Najdi si seznam největších zaměstnavatelů v ČR..v době internetu žádný problém

Nastanou tak tři varianty u firem se ziskem na 15 mld.

1 - (ti malí, co toho tak tak dosahují, to zacálují - a omezí jakoukoli expanzi firem a prachy raději nalijou do kanálu na výdajích za jakoukoli číčovinu - tedy to zastropuje střední podnikání, aby se zněj stalo podnikání velké - mimochodem tyto firmy jsou nejčastěji stále české)

2 - (ti střední v této kategori...rozdělí své firmy na dvě podobné, tak aby neaplatili nic - těm malým to bohužel moc neumožní struktura)

3 - (ti velci v této oblasti nad 15 mld. zisku; ti podnikání rozřežon na více kusů, nebo ho v ČR jednoduše zavřou a půjdou o dům dál...až začne Škodovka, velké banky propouštět...to bude nezamestnaných; recese bude trvat 5 let!)

- všechny tři skupiny, které to postihne, pokud mají zahraničního vlastníka, zahájí proces odchodu z této země, ti čeští ohnou hřbet a časem to zavřou!

Výsledek - z recese vyjde spousta firem oslabená, tj. ze středních se stanou malé; a ty malé pod 50 zamestnanců jednoduše nepřežijí - a ty zamestnávají ještě víc lidí než slavná Škovka a spol. prostě to spustí lavinu, která smete veškerý výrobní sektor...a nanej navázané firmy. 20% zamestnanců půjde z kola ven.

Vy rádoby ekonomové byste se měli konečně probrat!

Tahle země skončí s reputací investičního prostědí na úrovni rozvojových zemí ale proti nim bude mít předraženou prac. sílu. Skončí to devastací veřejných rozpočtů...páč politici po výpadku příjmů od skončených firem šetřit nebudou. A od vyšších záloh to spoustu lidí nezachrání..jen v budoucu jako danoví polatníci zaplatí typrohrané miliardy z arbitráží. Tohle neskončí dobře. Jinak přeji hezký den ;)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 07.10.22 09:44  Welsh  (248983)

Akcie ČEZ - Tabák IQ nic

Recht, Tabák

Odejít z burzy v Leipzigu by mohl jen sebevrah...znamenalo by to opuštění jednotného trhu. tj. ostatní by na nás okamžitě napálili cla. ČR je exportne orientvaná otevřená ekonomika...proč je tady as ienjvíc automobilových montoven? Ty všechny by zamestnance vyhodili a šli jinam - pochybuji, že by cálovali za cla. Prostě po roce 2000 jsme se stali evropskou montovnou bez přidané hodnoty...ted to může hodně rychle skončit (takový 1 M zaměstnanců v ulicích s dětma a hypotékama na krku). ČR je v tomto časovaná bomba.

Automobilky začínají své části zvažují i Škodovku umístovat na burzu...to se dělá ve chvílích, kdy daným firmám teče do bot.

ČEZ tedy nemá na výběr. Navíc je akciová společnost - zaměřená na zisk, a management s péčí řádného hodpodáře nesmí okrádat akcionáře. zákon o obchodních korporacích hovoří jasně. Ale ani jako s.p. by neměl moc na výběr - jen by si stát mohl ty miliardy převádět snáze bez vymýšlení plejády nesmyslných daní. Ale to by musl ČEZ vyplatit a stáhnoutz burzy. To je taktéž nereálné.

Prostě přiznejme si, politici se namlsali v dobách bezbřehého tisku peněz, lidi co si zvykli jen natahovat ruce se namlsali také...a ted obě skupiny dohonila skutečná realita.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (11) 07.10.22 09:29  Welsh  (248983)

Dvojí zdanění

Není možné? V právním státě moderního střihu.

To ČR zdaleka není, nebudme naivní.

Možné je i trojí zdanění i v případě inflační ekonomiky. Česká kotlina s tím má zkušenost ze Třicetileté války i Napoleonek (obojí bylo spojeno s masivní inflací a korunováno to bylo státním bankrotem). Netřeba dodávat, že trvalo skoro 40 let, než se z toho ekonomika vylokala. V současné podobě stačí se podívat, co banda neumětelů porvedla s prosperujícími zeměmi jako Argentina nebo Venezuela, v Evropě je ten dopad méne tvrdý ale máme poměrně hezké skryté případy, o kterých se nemluví: Černá Hora, Maďarsko nebo Itálie se Španelskem.

Stát přes 20 let tahá z ČEZu dividendy v maximálním platebním poměru, že jede akoráte údržba. Be dalších investic bude ČEZ do 10 let mrtvá firma - ta je vedena přesně, jak to na vrcholu pyramidy chtějí (managemet - politici - lobisti - nadnárodní finanční skupiny a dál výše). Dopadnem jako Maďaři, co nyní 1/3 elektřiny musejí dovážet (holt vnitrozemské země, co nemají hory na nastavění přehrad, kde nefouká jako u moře, nemají krom jádra jinou nefosilní alternativu - nejsme Island s 300 tisíci obyvatal, aby je obsloužil geotermál)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (19) 06.10.22 09:17  Welsh  (248144)

Akcie jenom a pouze akcie

Tak nám ČEZ uzavřel s velkým rozdílem mezi BCPP a RMS. Co vy na to?

/pořád lepší řešit ptákovinu o akciích, než ten vlašák, který ž před tím zdá se někdo měl, teda alespon podle zápachu žaludečních kyselin/

Na Kobě se nám do rozhodného dne rozjede minirallye a pak se hlavní trend o to víc urychlí.

Banky nejistě přešlapují, když neumětelové zase řeší bankovní daně...a to chuděry ani nedosáhly úrovně zisků před covidem.

 

Nezajímá mě:!

stav na Ukrajině a tamních bojištích; kdo se jak vybl.l v EU, kdo se jak pos.al v Kemlu nebo nedejbože pomočil ve Whitehausu, proč se odborníci na Covid převechslovali na inflaci a energetické, vojenské, peněžní, cenové rádoby-experty - ani jejich výplody zde.

Správce webu by měl proti tomu spamování zakročit. Nebo to tu bude brzo mrtvé.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (19)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 04.10.22 09:36  Welsh  (248144)

Banky

Co myslíte? Vyloká se z tý mizérie Credit Suisse, jako se to před pár lety povedlo Deutsche Bank?

Porovnal jsem zkusmo současnou rozvahu CrS s tehdejší rozvahou DB a za čtyři franky je ta banka drahá.

Srovnání s Erste, Raiffkou je to úplně nebe a dudy, ale klasická banka a investiční banka to jsou zcela odlišné organismy. Jen mě zajímají fundované názory na ten švýcarský průser.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (13) 04.10.22 09:25  Welsh  (248144)

Akcie Komerční banka

Nevím jak ty, Pijacku, ale byla řeč o horní linii sestupného kanálu ;) Tedy těžká ironie pro ty, kdo za 55 kaček vymění 200 kaček sešupu. Ted koukám na intradenní graf a těch 670 je slušná trefa.

Neměl já to taky koupit :O ? /ironická otázka na závěr/

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 30.09.22 09:47  Welsh  (248144)

Akcie ČEZ

Tak a je čas začít vyhlížet výsledky hospodaření za třetí kvartál...

https://www.cez.cz/cs/pro-investory/hospodarske-vysledky/ctvrtletni-zpravy

Loni to bylo někdy první týden v listopadu...to už bude známá i výšea čas vyplacení divi. Bude to ještě veselá horská dráha.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:21 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  676.00  -1.02% 
 ČEZ  939.50  +0.54% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 106.50  +0.23% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  +1.37% 
 KOMERČNÍ BANKA  775.00  -0.32% 
 MONETA MONEY BANK  97.20  +1.25% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 860.00  -0.40% 
 PHOTON ENERGY  44.70  -0.22% 
 PILULKA LÉKÁRNY  172.00  -6.52% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  728.00  -1.62% 
Komodity online
 Ropa 81.94 USD 30.05   
 Zlato 2341.92 USD 30.05   
 Stříbro 31.08 USD 30.05   
 Káva 233.70 USD 30.05   
 Cukr 18.18 USD 30.05   
 Bavlna 78.04 USD 30.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.