Hmmmm, to bych se i divil ... pokud by ale tomu skutečně tak bylo, pak se vskutku děly věci do pohybu a dá se očekávat německé odstřihnutí pupeční šňury od USA ... no ono v podstatě tak již Německo činí nějaký čas ... takže to je prozatím dobrá zpráva.
Příspěvky nebo odpovědi uživatele Petr Kozák
US zlato ... Němci to už maj doma z 80%
US zlato
Nutno dodat, že US zlato NIKDO NIKDY NEVIDĚL, ale přesto všichni tuší, že ho mají. To je jako s tím Bohušem v kultovním filmu ... potom nerozumím tomu, přoč USA nevyhovalo Německu, resp. vyhovovělo ale s podivným "splátkovým kalendářem", repatriaci německého zlata. Pokud vím, snad 90% německého zlata je uloženo v bankách USA. Ale když ho v roce 2010 chtěli Němci vidět, nic jim neukázali, jen nějaké cizí cihly s jistě ne říšskými znaky. No a pak je tady aféra s Dominique Strausse-Kahnem, který měl ambice světu prozradit skutečné informace o stavu US zlata ...
RE:No to jsem zvědav...
No ale to byl právě důvod, proč od velkých bank všichni utíkali! Nevím, jaké % klientů nebude mít problém banku změnit, ale myslím, že pokud zavedou poplatky, velmi rychle se rozutečou ... otázkou zůstává, jak dlouho na trhu zůstanou ti ostatní a co tímto Kellner vlastně sleduje.
No to jsem zvědav...
Jsem zvědavý, jak bude zejména Airbank fungovat pod nadvládou Monety. Nevím jak to cítí ostatní, ale já v tom převzetí cítím tak trochu podvod na zákazníky. Po krizi v roce 2008 nastala mezi lidmi tak trochu nenávist k velkým bankám, které s klientem zacházeli jako s hadrem a platil i z pozdrav na pobočce. Trh začaly zaplavovat menší banky, které měli trochu jiný vztah ke klientům, jako tyto molochy. 10let po krizi, kdy si tyto menší banky získali poměrně velkou oblibu dochází k přebírání těchto bank velkými. Vše se vrací do starých zavedených bankovních kolejí před rokem 2008??
Konečně někdo napsal pravdu!
Zaujaté, nezaujaté, stačí sledovat trendy jinde ve světě, ne ve zvazalizované Evropě, která než aby se sama stala lídrem, bude raději neustále USA líbat ruce a ohýbat hřbet! Vždy jsem myslel, že EU je právě k tomu, aby Evropu posunulo ekonomicky kus vpřed! Potencionál na to tady je, ale není zde politické vůle. A dokud se nepřeruší pupeční šňůra s USA, Evropa nikdy nebude nezávislá, resp. politicky nezávislá ...
zaujatosť voči doláru
No ale ono je potřeba sledovat, kdo se US$ zbavuje a kdo je naopak kupuje. Osobně mám za to, že západ svého vrcholu dosáhl a nyní je na tahu východ. A také si myslím, že Centrální Banky US$ snad kupují na povel z venku, protože jinak tomu docela nerozumím. A stejně jako v poslední Vaší větě i u tohoto článku muže mluvit o tom, že analytikem jak dnes každý.
Konečně někdo napsal pravdu!
Děkuji! Konečně někdo napsal pravdu! Když se podobné články objevují na webech jako je Sputnik, aen~ a podobné, vždy jsou drtivou většinou odpůrců takové články označeny jako propaganda a dezinformace. Takže jsem zvědav, jaký bude ohlas na tento článek, který nepíše nic jiného, co ony články na "vykřičených" webech. Stále mi ale není jasné, když už nějaký čas probíhá takový hromadný výprodej US$, proč neustále posiluje? Je to pouze spekulace, nebo reálný vývoj na trhu daný touto skutečností? Stále mi chybí nějaký odborný článek ekonomů, kdo současný US$ drží na hranici, na které je! Když zájem zcela evidentně celosvětově opadá.
Lavrov: USA využívajú dolár ako nástroj nátlaku voči neposlušným štátom
Vždyť to je přece desetiletí jasné! To nemůže vidět jen slepý! Stejně jako ono "humanitární bombardování" které má za úkol zlikvidovat infrastrukturu a průmysl dané země a pak přijít s "lukrativní půjčkou" v US$ a ještě více si země $ dluhy obtočit okolo prstu!!
V pořádku ...
Většina chápe, že zde vzniká nový ekonomický blok - východní blok. Do toho vlaku můžeme buď naskočit, nebo si jej nechat ujet! Evropu stále ovládá USA. A podle toho, jak nám - Evropě hází klacky pod nohy to vypadá, že USA Evropu ztratit nechtějí ... a věrní vazalové přisluhují, "střílí se do vlastní nohy" a všeobecna bagatelizují celý vznikající východní blok v čele s Čínou a Ruskem. O náklonnosti Evropy do jisté míry rozhodne jak se EU postaví k Íránu, resp, sankcím uvalených USA a Sýrii.
A docela nezozumím proč "Éra nízkých cen je pryč" ... když bude poptávka po ropě ze strany Číny klesat, budou jí přece vznikat přebytky. Pokud pochopitelně nebudou země OPEC a její partneři koordinovaně řídit těžbu této komodity ( k tomu směřují ) a tím nás - nás všechny, držet jako rukojmí! Zajímalo by mě, jestli počítali i s Íránskou ropou pro Čínu ....
Zbytek světa již otevřel oči Evropa stále ne.
No ... nejsem makro-ekonom. Ale přijde mi fér, když Čína nakoupí od Ruska za Juany, které Rusko získalo obchodem s Čínou. Prostě proč živit US$ jen transakcemi sem a tam?? V podstatě US$ je tam kde jen jen díky 2. světové válce a velkému vnucování $ ve formě půjček, které se nakonec zvrhlo v nekontrolovatelné tisknutí "zelené měny" ....rozhodně existují stabilnější měny na Zemi, která se netiskne jako záchodový papír jen proto, že celý svět chtěl US$, protože jich každý díky půjčkám, má plnou zadel! Výsledkem pak jsou ekonomické páky majitele této měny! A pokud chce Čína před USA, a to jako že ato země na to potencionál jistě má, musí se oprostit US$, resp. vymanit z jeho vlivu. Ovšem tím, že bude držet největší devizové rezervy této měny na Zemi, toho nedosáhne. Tedy by měla tyto rezervy diverzifikovat, což již nějakou dobu dělá ... pak následně USA vyrukovalo s obviněním Číny z plagiátorství, kradením technologií a vyvrcholilo obchdoní válkou ... nejde o nic jiného ale, než o de-dolarizace a USA okolo sebe jen kope. Jen čekám, že z kopání přejde do horké války ... dlouho to trvat nebude, očekávám.
Zbytek světa již otevřel oči Evropa stále ne.
USA již delší dobu nelze brát jako seriózní partnery. Bohužel, dokud budou mít ekonomické páky na drtivou většinu států této planety, nikdy svůj postoj nezmění. USA se čím dál více chová jako kolonizátor, než jako obchodní partner. A to si začíná uvědomovat stále více subjektů. Svět podle USA pomalu ale jistě končí. Je hezké, že stále dokola bagatelizujete de-dolarizaci, smějete se Rusku, které stále nakupuje zlato a stále více zemí má tendenci diverzifikovat své rezervy na zlato. To jsou myslím pomarně jasné signály, že dny Dolaru se začínají zkracovat. jistě, nebude to otázka 1-2-3let ... ale ten proces již začal. Ukazuje se, že partnerství založené na jednostranných pákách nefunguje ...
Už je to tady
No tak už je to tady. Teď je otázka, co to udělá s evropskými výrobci. Jestli trh v US ustojí navýšení ceny. Pokud ne, jestli evropští výrobci najdou odbyt jinde no a jak dopadne evropský trh s poklesem poptávky po evropských autech?? Spousta ekonomik je na automotive úzce navázáno, některé podniky existenčně :)
Dvojí metr??
Nemá smysl psát více, myslím, že první dva diskutující to okomentovali více než dobře a ve 100% s nimi souhlasím. Jen doplním, že mě zaráží ta arogance USA a jejich médií, že si nevidí ani na špičku svého nosu!!! Když USA po válce, ale i před ní... ZA PENÍZE, nakupovalo vědce, inženýry atd. bylo to vše v pořádku. Byly to právě USA, které tvořily trendy, byly technologickou špičkou. Když v podstatě to samé dělá Čína, jenže ta s potencionálem 1,2Mld lidí dokáže jednak vychovat takových inženýrů a vědců násobně více, tak pochopitelně ztrácí čas vývojem. Pokud chce být na vrcholu, je nutno manko smazat právě takovými akvizicemi. Nejsou to jen US firmy, nen to tak dávno co takto koupili třeba Pirelli atd ....
Opravdu mi není jasné, proč Američané brečí nad obchody, které samy vymysleli ...
Potrestání?
Tak je s podivem, že takový propad postihlo Turecko po krachu jednání v USA. Není od věci, že vztahy USA a Turecka za poslední roky značně ovadly. A jak autor píše v poslední větě, že v případě neúspěchu této ekonomiky by mohl hledat viníky i mimo hranice Turecka. A ano, s tím já souhlasím. Chce se jen podívat na to, kdo společně s Tureckou Lirou utrpěl podobnou ztrátu na US$ ... ano, Ruský Rubl.
No ... rodí se hodně kluků, máme obchdoní válku, propady lokálních měn, zaděláno je velmi dobře ... jen tak dále!
Článok je maličko prešpikovaný neznalosťou
Ano, pan autor mi názorově přijde, jako bych poslouchal Kalouska! Ale již v 90. letech tady byl pan renomovaný ekonom, který pravil jednu posvátnou frázi a tržní hospodářstv a to, že: "Trh vyřeší vše!" Ale už nidko neřekl, že trh rovnocenný, nikoliv DOTOVANÝ!!! Takže dnes už víme, že to není tak úplně pravda. Cesta kdejakých regulací ( pochopitelně k užitku tahounů EU ) je dobrá pouze pro ony tahouny, ale satelitní země EU hold musí plnit jen funkci odběratele! O nic jiného EU nejde. Větší trh znamená více obratu a více peněz. Pochopitelně pro země, odkud tekly po revoluci investice ... tedy Německo, Francie, UK ... myšlenka, že by snad nové země EU jednou dohanly tyto země není pro utopie, ale řekl bych divoký sen! To poslední co by potřebovali, je konkurence! Tu se jim právě těmi regulacemi a dotacemi povedlo do velké míry eliminovat. A dnes všichni krčí rameny ...
Hezký článek ALE....
Je hezké, že nám autor tak krásně povykládal o přednostech kapitalismu, ale je škoda, že už nedokončil onu myšlenku ,kterou nakousl, tedy dobu, kdy se do tohoto kolotoče začnou montovat politici! Oni to nedělají jen tak. Od věci není ani to, že 1% lidí na planetě vlastní 50% majetku planety. To vysvětlíte jak? Když současně na této planetě existuje hladomor a chudoba.
Pravdu máte, že nebýt těch "krys" v "krysích továrnách" tak to 1% asi nemá takový majetek. Ale jsou tyto "krysy" adekvátně ohodnoceni? Zdaněni? Pokud by tomu tak bylo, nemusí asi spousta z nás pracovat i 12h denně, aby si žili tak, jak jste to tady popsal.
Nedávno jsem četl článek o USA, který hovořil o tom, že Američané musí pracovat 12 i více hodin denně, mají více zaměstnání aby uživili sebe a své rodiny. To vám přijde také v pořádku? Pak se není třeba divit tomu, že 1% lidí vlastní takový majetek a "krysy" jim to odpracují, ale sami budou rádi, když přežijí! Tohle je reálný kapitalismus.
Tak trochu America über alles??
Dovolím si reagovat zejména na dva body. Prvně by mě zajímalo, kde konzervativci přišli k tomu, že předchozí prezidenti jednali jako "zástupci celého světa"??!!! Tomu máme jako rozumět jak?? Že USA jsou "zástupci" celého světa?? No to tedy určitě nee!!!! A pevně věřím, že se Evropa konečně vzpamatuje a vymaní se z vlivu USA, který ji mnohdy poškozuje! Ale vlastně ... AMERICA FIRST!! jsem zapomněl ...
Druhá věc by mě zajímala, jak to myslel kongresman John Randolph, když hovořil o 3M Američanech, kteří se bránili před pravděpodobně Angličany ve snaze o samostatnost ( nepátral jsem po tom ) ... vzhledek k době Indiány nelze považovat ( a ani nikdy nešlo ) za velmoc, která by převyšovala Otomanskou říši. Tou by naopak mohla být právě Anglie. Problém asi bude do jisté míry v tom, že vést boj přes oceán za užití stejných technologií je poměrně náročné i dnes, kdy jsou možnsti 100x lepší. Už tehdy Američanům nechybělo "sebevědomí" a smysl zveličovat "své úspěchy" ...
Jaké směny mají Němci?
Škoda, že zde není ČR. To bychom se asi divili. Když použiji "kupecké" počty, tak mi vyjde, že průměrný Američan odpracuje při 260 pracovních dnech v roce ( ČR standard, bez započtení dovolené ) pak to cca 6,9h/den s 25dmy dovolené to je cca 7,7h/den. Tedy jsme na číslech pracovního závazku v ČR ( pokud nebudu počítat chronické marodiče. V USA se marodit moc nevyplácí ). Němci tedy průměrně pracují 5,7h/den BEZ dovolené a 6,4h/den s 25ti dny dovolené?? To jsou zajímavé údaje ... podle jiných článků pojednávajících o zaměstanosti v USA je ale situace trochu jiná, tedy že ANO, obyčejní Američané musí pracovat více, i 12-14h denně, aby se vůbec kvůli nízkým mzdám a vysokým nákladům vůbec uživili. Za to Němci pracují podle této tabulky cca 18% méně než Američané a jejich mzda jim dostačuje pro poměrně vysokou životní úroveň ... což se o "více pracujících Američanech" s poměrně velkou chudobou říci nedá. Tak kde je chyba?
USA neví co chce?
Začínám se ztrácet v tom, co USA chce. Tedy, buď média píší nesmysly, nebo USA každý den mluví něco jiného.
Zrovna včera jsem četl článek, kde USA požadovali po OPEC zvýšení těžby. Tak co je tedy pravda? A co tím USA sledují??
Názory a diskuze
Burza Prime 16:29 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 681.00 | +0.59% |
ČEZ | 936.50 | +0.11% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 108.00 | +0.54% |
GEN DIGITAL | 570.00 | +0.89% |
GEVORKYAN | 254.00 | +0.79% |
KOFOLA CS | 290.00 | +1.75% |
KOMERČNÍ BANKA | 777.00 | -1.02% |
MONETA MONEY BANK | 96.80 | -0.21% |
PHILIP MORRIS ČR A | 14 900.00 | 0.00% |
PHOTON ENERGY | 45.35 | -0.11% |
PILULKA LÉKÁRNY | 184.00 | +2.22% |
PRIMOCO UAV SE | 810.00 | 0.00% |
VIG | 741.00 | -1.98% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 28.05.2024 | |
USD americký dolar | 22.650 |
AUD australský dolar | 15.107 |
GBP britská libra | 28.971 |
BGN bulharský lev | 12.601 |
EUR euro | 24.645 |
HUF maďarský forint | 6.436 |
NOK norská koruna | 2.160 |
PLN polský zlotý | 5.801 |
CHF švýcarský frank | 24.884 |
TRY turecká lira | 70.372 |
Komodity online | ||
Ropa | 83.54 USD | 16:50 |
Zlato | 2354.09 USD | 16:50 |
Stříbro | 31.82 USD | 16:50 |
Káva | 228.36 USD | 16:50 |
Cukr | 18.70 USD | 16:50 |
Bavlna | 82.84 USD | 16:50 |