Na rozdíl od vás vám nebudu tvrdit, že jste lhář. Pokud si nebudeme "hrát na schovku", velmi dobře víte, že vše je relativní. K čemu ten ekoterorismus u aut, zatímco letadla či lodě jsou mnohem větší ekoproblém.... Prostě pár ekopolitiků, kteŕí nejsou odborníky v oboru ani neznají souvislosti mají JEN politickou moc.
Ramaekers uvedl, že na výrobu jednoho elektromobilu je třeba tolik vzácných kovů, s kolika si vystačí šedesát exemplářů Yarisu hybridu. A to je takový rozdíl, že jej relativně malé zlepšení provozní efektivity elektrického auta nedokáže přebít. Proto také Toyota navzdory své pozici ve světě bateriové elektromobily prakticky ignoruje.
Oněmi prvky jsou např. neodym, který je těžen způsobem zcela neohleduplným vůči životnímu prostředí v čínských dolech. Ve výsledku tak jejich ekologická stopa ani nemůže být „bezemisní“, jak se často tvrdí. Stejně jako lze Číně těžko přičíst nějaký kredit, pokud snahy o elektrifikaci neguje neekologickými způsoby těžby vzácných kovů.
Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží.
Až člověk dokáže vyrábět funkční (nikoli laboratorní) jaderné fúzní elektrárny, pak si možná koupím e-auto. Pak to bude dávat smysl vážený pane.
A to vůbec nehovoŕím o faktu: čím více e-aut, tím větší bude tlak na dražší el. energii.