Za několik set miliónů korun se vytvořila pouze část toho, co už tady bylo (celosíťový tarif ČD). A výsledek? Když pojede cestující vlakem 2 dopravci s přestupem a pojede s kolem, tak za 1 osobu zaplatí min. cca od 70 Kč za 1 kolo, tedy např. jednodenní výlet 2 dospělí a 2 děti s koly tam min. 280 Kč, zpátky též, takže rodina zaplatí jen za přepravu kol min.560 Kč, ale dle vzdálenosti a tratě spíše více. K tomu pochopitelně jízdenka... a tak pokud má rodina možnost jet autem, tak je volba jasná. Zase další případ, kdy vyháníme občany z vlaků do aut, a tomu se říká ekologické chování. Proč proboha za tyto obrovské peníze do projektu vložené nebylo možno vytvořit např. časovou jízdenku na přepravu kola platnou pro všechny dopravce? Jestliže dokázal Plzeňský kraj vytvořit v rámci svého krajského tarifu časovový doklad pro přepravu kola na 4 hod. za 20 Kč, na 24 hod. za 40 Kč, pochopitelně platný v rámci kraje, ale platný u všech dopravců zůčastněných v IDPK, a to nejen ve vlacích, ale i v autobusech, proč něco takového není schopno vytvořit MD resp. CENDIS pro vlaky v rámci sítě? Ví vůbec někdo u objednavatele, MD, kolik lídí cestuje veřejnou dopravou s koly? Ale co, proč to dělat, když to cestující zaplatí... Jenže tato úvaha je chybná, mnoho lidí pak bude cestovat jinak, ne veřejnou dopravou. Takovouto ingnoranci si třeba ten Plzeňský kraj nedovolil.