Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87 - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 20 (32)
 
přečíst (0) 16.03.03 20:53  analytik  (41823)

Není důvod pro snížení ceny za majoritu v UNI !

Zahraniční vlastníci vždy běžně chtějí ovládnout celou společnost (která má pro ně stále stejnou hodnotu bez ohledu na pro ně zcela standardní povinnost odkupu, která byla u nás pouze spekulativně dočasně odvrácena dřívější vyjímkou) a nikoliv pouze zde stále dokola zmiňovanou majoritu. Novému majiteli vždy jde také o adekvátní budoucí vysoké ocenění jím nově získané společnosti nebo podílu na trhu. Následný povinný odkup je v zemích s vyspělejším kapitálovým trhem, odkud zájemci o UNI přicházejí běžnou a samozřejmou součástí jejich investování a proto neexistuje žádný důvod pro snižování původního ocenění  prodávaného majoritního balíku  UNIPETROLU a tím i tržní hodnoty akcie UNIPETROlu.

Pozn.: Např. všechny akcie ČS její nový majitel po privatizačním získání majority také vykoupil a dokonce za dvojnásobek ceny než při prvním odkupu a podobně tomu bylo u většiny ostatních klíčových zahraničních investic v ČR i jinde ve světě. (vodárny, plynárny, teplárny, banky)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 17.03.03 10:34  marcus  (24410)

To je logický nesmysl

To co píšete by předpokládalo, že zájemce je "velkorysý investor", který nehledí na podmínky a férově platí cosi nad vnitřní hodnotou akcií. To je ale myslím pouze fikce. Všem investorům, kteří se tu angažovali šlo a jde především o to, co nejvíce na transakcvi vydělat.
Pokud dříve chtěli dát na státní majoritu 10 miliard a byli ochotni ještě nekolik dalších miliard objetovat na pozdější "nenucené" odkupy, tak současný stav je pro ne vítaný, protože za těch původních 10 miliard to vyřeší všechno najednou a ty další miliardy si ušetří na něco jiného.

Je to pouze matematika a tu zahraniční investoři zvládají jistě velice dobře.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 16.03.03 21:23  Uniš  (49538)

Není důvod pro snížení ceny za majoritu v UNI !

Přesně tak. Povinný odkup je pro zahraniční investory naprosto nepodstatným faktem (naopak samozřejmostí) a není absolutně žádným kriteriem pro snižování hodnoty prodávaného podílu UNI ani žádné jiné společnosti.

Neopodstatněné fabulace o snížení  zájmu investorů a tím také snížení nabízené ceny za majoritu v UNI jen kvůli odstranění pro stranu zájemců o Unipetrol zcela nestandardní vyjímky je čistě vykonstruovaná spekulace.  Nabízená cena byla vždy odvozena od zcela jiných ukazatelů než od toho, zda existuje či neexistuje povinnost  odkupu a tato závislost nebyla také nikdy zahraničními investory ani privatizačními poradci zmiňována, protože cílem strategických zahraničních investorů je stejně vždy ovládnout celou společnost a nikoliv pouze majoritu , ať už formou následného dobrovolného či povinného odkupu.

Státní podíl v UNI má proto pro strategické investory stále hodnotu  minimálně osmi až deseti miliard jako měl před rozhodnutím US.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 16.03.03 23:22  poradce  (38766)

Není důvod pro snížení ceny za majoritu v UNI !

Vnitřní hodnota 100% Unipetrolu, tedy nikoli jen 63%, nebo jen 37%, se v současnosti pohybuje okolo 8,5 mld. Kč. Vezmeme-li v úvahu rizikovost oboru ve střední Evropě, zaúvěrovanost, dluhy, zcela zbytečná a samopoškozující restrukturalizace (přiřazení dalších chemiček) a zkostnatělost v produktivitě, obávám se, že hodnota po privatizaci se rapidně sníží. Nebuďte příliž velcí optimisté, neboď nový strategický vlastník tyto kroky chystá už dnes. V nabídkách všech zájemců se objeví skoro najisto důvody k "úlevám" ze strany státu, pokud by se cena zdála přemrštěná. Vzhledem ke zmíněným okolnostem je 8,5 mld. opravdu maximum možného. To se potvrzuje už celý rok a pokud si všichni pamatujete, Babiš to docela dobře zdůvodnil. Není proto dnes jasné, proč by tomu bylo naopak. Vždyť od té doby UNI jen ZTRÁCÍ !

Poslední posilování kurzu je způsobeno jen naivní představou, že spekulanti kurz vyženou nahoru kvůli odkupům. To je sebevražedná tendence, které se občas dopouští všichni investoři ve světě. Reálný základ současný trend prostě nemá.

Závěrem si udělejte sami malou matematickou hádanku, jaká je hodnota privatizovaných 63 procent. Vychází mě cca 5 mld. A to odpovídá s -15% prémií 38 - 40 Kč při odkupu. Jediné, co může zvrátit tuto nízkou kalkulaci je to, že dlouhodobě se kurz bude pohybovat na hladině 70 až 80 Kč. K tomu ale není nikde vidět kapitálová síla, zvláště když zasvědcení velcí hráči, kteří by byly schopni kurz do této výše poslat, mají reálnou představu o hodnotě celé společnosti.

Přeji klidné spaní a prázdné revolvery. 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 17.03.03 01:29  PRIVAT  (59124)

Není důvod pro snížení ceny za majoritu v UNI !

Díky rozhodnutí US se novým majitelům zvýší dříve podhodnoceně vykalkulované celkové náklady na převzetí privatizovaných společností a to z hodnoty, která byla stanovena pouze a jen na základě fiktivní předchozí spekulace o velmi nepravděpodobné možnosti  pokračování nadstandardní vyjímky, která nyní byla konečně odstraněna ,  na hodnotu, která  odpovídá reálné ceně za převzetí privatizovaných firem.

Rozhodnutí Ústavního soudu o povinných výkupech akcií i u privatizovaných firem může zvýšit společnosti ČEZ náklady plánovaného převzetí regionálních distributorů elektřiny o více než deset miliard korun. Uvedl to člen představenstva ČEZ Petr Vobořil. "ČEZ chce koupit státní podíly v osmi distribučních společnostech za 32 miliard korun a čistý náklad této transakce odhaduje na 21 miliard korun. Verdiktem soudu se však tento náklad prodraží nejméně o deset miliard," řekl Vobořil.

Obdobně se tak  novým majitelům jakoby  "prodraží"  , správně řečeno , bude pouze přesně vyjadřovat adekvátní hodnotu za získání budoucí 100% majority , čistý náklad na 100 % převzetí UNIPETROLu z 8,5 -10 miliardy na částku cca o 50 % vyšší.

S budoucími náklady  na  100% převzetí skupovaných společností však zahraniční investoři po koupi majoritních balíků stejně běžně počítají.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.03.03 19:39  tut0vka  (24623)

...

Promiňte, ale takovýhle text nemůžeme uveřejnit.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.03.03 18:29  Jirka  (64703)

svět se nezboří

Problém je v tom, že pan Urbánek nikdy neuzná, že se seknul.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 14.03.03 09:27  Vladimír Urbánek Jméno 'Vladimír Urbánek' používá stále stejný uživatel  (24698)

svět se nezboří

Máte pravdu, neuznám, protože je to správně.
Je pravda, že bych to mohl ve zprávě možná trochu lépe popsat. Nepíši jak jsem se k těm číslům konkrétně dostal, ale to proto, že jsem spoléhal na to, že si každý celý proces sám ověří. Zdá se , že ti co to udělali pochopili, ti ostatní jen láteří.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.03.03 16:58  tonda  tovarekzavinacsokato.cz  (35918)

Vláďo Urbánku, mám za to, že se pletete

Po přečtení Vašeho článku Rozhodnutí ÚS - kolik to dá UNI, musím konstatovat, že vycházíte z nesprávných předpokladů a mýlíte se. Jestliže se ještě do včerejška pohybovaly odhady za privatizaci ve výši 70-87 Kč za kus UNI při 63%, jak píšete, pak by skutečnost, že nabyvatel musí nabídnout odkup znamanala snížení na 44 - 55 Kč pouze za těchto nesprávných předpokladů:

- v odkupu prodají akcie všichni menšinoví akcionáři

- akcie prodané v odkupu resp. zbývajících 37% UNI má nulovou hodnotu.

Reálné je ovšem spíše, že v závislosti na ceně se do odkupu přihlásí 5 - 20%základního kapitálu (při ceně 45 Kč 5%, při ceně odkupu 70 Kč 20% ZK), a že při pokračování současného hospodaření ještě dva tři roky bude hodnota menšinového podílu na akciích cca 30-40 Kč na akcii. Od výnosu státu v privatizaci tak lze odečíst pouze částky, které bude muset zaplatit investor nad cenu 30-40Kč vynásobenou předpokládaným množstvím vykoupených akcií (tj. oněch 5 - 20%). Při privatizační ceně 50 Kč tak vidím vliv odkupu na privatizační cenu jako zanedbatelný, při privatizační ceně 80Kč vidím vliv odkupu na výši privatizační ceny cca 10%.

Co vy na to?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 14.03.03 09:23  Vladimír Urbánek Jméno 'Vladimír Urbánek' používá stále stejný uživatel  (24698)

Myslím, že ne

Oněch 44 - 55 Kč na akcii  vyšlo z předpokladu, že 8-10 miliard bude nyní muset stačit na všechny akcie včetně odkupu.
Za 63% státu pak kupec zaplatí 5,040 - 6,3 mld., což přepočteno na jednu akcii dává právě 44 - 55 Kč
Z těchto cen se bude vycházet při výpočtu povinného odkupu.

Je pravda, že bych to mohl ve zprávě možná trochu lépe popsat. Nepíši jak jsem se k těm číslům konkrétně dostal, ale to proto, že jsem spoléhal na to, že si každý celý proces sám ověří. Zdá se , že ti co to udělali pochopili, ti ostatní jen láteří.

Jinak s vámi příliš nesouhlasím.

Kupec měl za starých podmínek na Unipetrol teoreticky přichystáno dejme tomu 10 miliard. Podmínky se změnily, ale budget kupce nikoliv, stále má těch stejných 10 miliard a ty do to je ochoten vrazit, ale ani o chlup víc.
Stane se tedy jediná logická věc a tou je snížení nabízené ceny za majoritní balík.
Pokud odkup někteří minoritní akcionáři nevyužijí kupec samozřejmě ušetří, ale nemůže s tím kalkulovat jaksi dopředu.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 14.03.03 09:31  Pijack  (23428)

Myslím, že ne

No, tohle je už napsáno dost polopatě, víc si to ani nedovedu představit. Pokud tohle někomu nestačí...
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 14.03.03 09:41  neovlivnitelný  (50282)

Myslím, že ne

Pane Urbánku, Vám opravdu není pomoci. Nejde o to, že Vás níkdo nepochopil, není nic primitivnějšího než Vaše úvaha, jde o to, že je od začátku scestná.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 14.03.03 10:00  Vladimír Urbánek Jméno 'Vladimír Urbánek' používá stále stejný uživatel  (24698)

Myslím, že ne

Jak je to tedy správně ?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 14.03.03 09:46  re-investor  (34425)

Myslím, že ne

Pan Urbánek tyto čísla převzal od nějakých analytiků, tudíž to není jeho úvaha. Scestné mohou být jen kalkulace odborníků, kteří tato čísla poskytly.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.03.03 23:15  Tatiš  (68551)

nesprávné předpoklady a reálné právo

Je vhodné si ujasnit, co je to Nabídka převzetí. Jde o právně závazný veřejný příslib, že Navrhovatel JE SCHOPEN ODKOUPIT VŠECHNY ZBYLÉ AKCIE ostatních akcionářů a že na to má zdroje, ikdyby se nikdo nepřihlásil. Tj. MUSÍ počítat i s variantou téměř 100% odkupu, jinak by mohl být soudně zažalován. (V blahé paměti Koženého veřejný příslib 10-ti násobek se podařil jen tak tak nakonec vz většiny vypořádat...)

Zbylých 37% akcií UNI má pro majoritáře za současného stavu hospodaření UNI skutečně hodnotu limitně blízkou nule, jelikož už o ničem nerozhodují-protože se fyzicky nikdy na VH nesejdou. Cena na BCP je prakticky jen virtuální údaj pro banku, u které bude majoritní balík zaparkován v zástavě, že to jako má určitou hodnotu...

Že,ne? Stačí na MVH odhlasovat přeměnu podoby na LCP a minoritáři jdou s cenou BCP do kytek. Jo, můžou nosit okolo plotu transparenty...

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 13.03.03 18:03  Karel  (89703)

Vláďo Urbánku, mám za to, že se pletete

Samozřejmě ze mne "mluví pozice",ale také si myslím,že veškeré počítání je nyní předčasné.Určitě bude nové ocenění,poradce bude vybírat,noví ministři se budou chtít napakovat atd.atd.Hlavní bude, k d o Uni koupí,pak ta cena poletí sama (nahoru či dolů).Ani ten povinný odkup na tom nic nemění.Když to prodaj nějakému novému Bábišovi,tak to nebude nic moc.Když to prodaj vlastníkovi,který bude dobře hospodařit a jeho záměrem bude prosperita firmy,pak není co řešit,sám bude chtít akcie koupit,protože jejich hodnotu si sám dobrým hospodařením zvýší.A malí,kteří mu to neprodají budou stále bohatší - viz PM ze 4000,- za odkup, na dnešních skoro 12tis.Skanska také ráda koupila své akcie a za víc než od státu.Jedině hadrák a zloděj bez peněz,který chce podnik vytunelovat se brání odkupu,normálně když jdu do podniku,tak chci vydělávat víc než jsem za něj zaplatil,takže ty akcie později budou jen cennější,ne? A o tom to asi je a ne o dělení imaginárních nabídek počtem 63% nebo 100% akcií.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.03.03 12:51  Jirka  (30720)

stále stejný blábol

Co to melete o novém ocenění - v článku je psáno včerejší ocenění za 8-10 mld. pro 63% a dnes 8-10 mld. pro 100%. To by mě opravdu zajímalo kdo takové odhady provádí.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.03.03 13:00  Vladimír Urbánek Jméno 'Vladimír Urbánek' používá stále stejný uživatel  (10568)

stále stejný blábol

Aha.
V tom případě Vám já nemohu pomoci.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 13.03.03 13:35  češtinář2  (87237)

stále stejný blábol

problém je v tom, zda je možné brát vážně následující blábol: 

investor chtěl dát 8 až 10 mld za 63% . Pokud mu bude hrozit odkup dalších akcií až do 100%, nedá ani o chlup víc než 5 až 6,25 mld.

Nesmyslnost vyplývá z toho, že do celých 100% nebude muset odkupovat,  a navíc by snad pro něj další akcie nějaký efekt měly, ne?

Pane Urbánku, přeberte si to jak chcete, jinak Vám já nemohu pomoci

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87, další stránky: 1 | 2 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87

Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87 - zdrojová stránka k tématu diskuze Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87 e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Rozhodnutí ÚS - kolik to dá u Unipetrolu ? 44 - 87.

 Burza Prime 16:25 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  684.00  0.00% 
 ČEZ  902.50  -1.15% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 134.50  +0.31% 
 GEN DIGITAL  530.00  +10.88% 
 GEVORKYAN  258.00  +2.38% 
 KOFOLA CS  275.00  +0.73% 
 KOMERČNÍ BANKA  796.50  -0.19% 
 MONETA MONEY BANK  97.20  -0.72% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 840.00  +0.82% 
 PHOTON ENERGY  43.85  +1.04% 
 PILULKA LÉKÁRNY  180.00  +1.12% 
 PRIMOCO UAV SE  855.00  -0.58% 
 VIG  755.00  +1.21% 
Komodity online
 Ropa 82.89 USD 10.05   
 Zlato 2363.95 USD 10.05   
 Stříbro 28.19 USD 10.05   
 Káva 200.65 USD 10.05   
 Cukr 19.28 USD 10.05   
 Bavlna 77.39 USD 10.05   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.