Na valné hromadě podlehlo vedení ŠKODA PRAHA a FNM nátlaku ČEZu a pod hrozbou konkurzu za pozdní dodávku JETE (Temelína ) do provozu. V důsledku toho dojde k navýšení majetku za fiktivní pokutu za skluz zavedení jednotlivých bloků do provozu. Zajímavé by bylo, jak by se vše vyvíjelo, kdyby FNM zareagoval tak, že když ČEZ má s Temelínem stále problémy, že by došlo k inzerátu na odprodej Temelína mimo ČEZ. To by se současné vedení ŠKODY PRAHA muselo více starat o nové zakázky firmy a k celému problému by se muselo postavit aktivněji.
Vzhledem k tomu, že z informovaných kruhů jsem zaslechl možný výsledek dříve, než jsem navštívil valnou hromadu, jedná se jen o kdyby, nebo jde o hru velkých vlastníků? V konečném důsledku dojde k navýšení podílu ČEZu z 29,8 % na 66 % na úkor ostatních akcionářů a zřejmě i FNM na příští mimořádné valné hromadě. Na druhé straně FNM vlastnění ze 67,5 % akcie ČEZu a doplněním servisní organizace pro ČEZ tak vlastně ještě může stoupnout cena ČEZu, pokud o něj někdo projeví zájem. Jsem zvědav, jaké budou důsledky agresivní politiky ČEZ na ŠKODA PRAHA, co bude tvrdit FNM a jak na tom budou i drobní akcionáři, ke který se počítám. Jak to vypadá bude se jednat jen o další případ střetu zájmu státu a velkého vlastníka ČEZu ovládané státem (FNM) se zájmy drobných akcionářů.