Celé je to jen nafouknutá bublina, která splaskne. A to proto, že:
1) Nedělejme si iluze, že to ostatní nedělají. Už se provedly i testy jiných značek a nadlimikty mají skoro všechna. A že se u nich zatím nemluví o úpravě softwaru je jen proto, že se ještě nikomu nepodařilo jejich software nabourat.
2) 99,9 procentům zákazníku je úplně u prd... kolik jejich auto vypouští oxidů dusíku. Zajímá je výkon a spotřeba. Do snižování výkonu (odstranění podvodného softwaru) je nikdo nutit nemůže. Popravdě co jsem se tak ptal lidí okolo mně, tak pokud jim někdo nabídne motor s touto úpravou, která znamená vyšší emise, ale nižší spotřebu berou ho všemi deseti a já taktéž. A ruku na srdce, kdo ne.
3) Velikosti pokuty - jsou nesmyslná hausnumera. Opravdu si někdo myslí, že VW zaplatí za trochu větší emise oxidu dusíku víc, než musí zaplatit BP za to, že několik měsícu nedokázala zastavit vypouštění ropy přímo do moře???