Akcie ERSTE BANK - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Akcie ERSTE BANK - Diskuze k tématu Akcie ERSTE BANK


Výpis příspěvků 1 až 50 (264903)
 
přečíst (1) 31.05.24 09:18  Drobas  (290231)

Divi

Konecne divi z Erste na ucte. Mam to v KB.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 31.05.24 10:00  Sten  (290258)

Divi

U Fio banky zatím nic nebo došlo někomu
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 31.05.24 13:41  Sten  (290258)

Divi

Došly dnes, děkujeme Ferdinande
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 30.05.24 14:10  Sten  (290251)

Diví

Obchodují přes Fio a stále Diví tam nevidím, nebo je ještě cas
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.05.24 17:01  Wiking  (248381)

Diví

Výplatní den byl včera, ale čert ví, jakou cestou to do FIO z Rakouska teče. Myslím, že zítra to tam bude v pohodě.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.05.24 18:43  pluťan  (290196)

Diví

No, taky ji netrpělivě vyhlížím. Loni a předloni byla na obchodní účet ve FIO připsána v den výplaty.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.05.24 17:11  Krušnohorec  (290254)

Diví

U Spořitelny jsem dostal už včera.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.05.24 19:38  Wiking  (248381)

Diví

Tak Spořka je vlastně dcérka ERSTE. Ta by měla být rychlá.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 28.05.24 10:49  kohoutek Nejlépe hodnocený autor  (206686)

zítra...

..nám rakouské firmy udělají krapet radosti..tak se těšte příjemci dividend !!
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.05.24 14:11  kohoutek Nejlépe hodnocený autor  (206686)

zítra...

Tož jsem se pletl..ani dnes dividenda není..není..tak,že by v pátek už ??
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 26.05.24 11:46  Filda  (274263)

Dividendové ETF vs S&P 500 ETF

Máte někdo zkušenosti s dividendovými ETF typu: VYM, VIG, DIV, SPYD? Nebo je lepší prostě investovat do třeba iShares S&P 500 ETF?
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 26.05.24 14:33  Alina  alinavzavinacemail.cz  (290182)

Dividendové ETF vs S&P 500 ETF

Když už je řeč o ETF, tak ETF NVDL roste 2x rychleji než NVDA, je to jednoakciové ETF. Jen nevím kde ho koupit. U Fia ho neměli a tak pokud někdo umí poradit solidního brokera, uvítám to. O kolik Nvda nahoru o to 2x víc NVDL také.V pokledu je to totéž. Klesá 2x rychleji
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 26.05.24 17:01  Filda  (274263)

Dividendové ETF vs S&P 500 ETF

No na Patrii lze koupit 1.5X long NVDA, takže jen 1,5 páka, no.. To není nic pro mě, jsem konzerva před důchodem, proto dotaz na ty dividendový..
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 23.05.24 09:51  achne  (275651)

divi

Valná hromada Erste Group schválila odkup 3 mil. akcií a dividendu 2,7 eur/akcie
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 19.05.24 16:52  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ahoj, můžete prosím někdo poradit? Mám Fio - je lepší US akcii koupit na XETRA (když tam je) v EUR, nebo přímo na NYSE? Jak je to se zdaněním dividend z jednoho nebo druhého trhu? Mám i Fio masters účet..formulář W8 nebo jak se to menuje mám podepsaný. Díky, F.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 20.05.24 15:41  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Zdanění dividend se odvozuje od výše naší daně (15%) a od znění konkrétní smlouvy o zamezení dvojího zdanění s daným státem. Příklad - koupíš si Microsoft ve třech zemích - v USA (MSFT), v Rakousku (MSFT.VI) a v Německu (MSF.DE).Dividendy se vždy daní u zdroje, takže ve všech třech případech obdržíš divi již zdaněné srážkovou daní v dané zemi: USA 30%, Rakousko 27,5%, Německo 26,375%. Smlouvy ČR o zamezení dvojího zdanění znějí v případě USA na 15%, u Německa na 15%, a u Rakouska na 10%. To jsou procenta, která lze započítat do u nás požadované 15% daně. Tedy v případě USA a Německa u nás už nedaníš nic, v případě Rakouska dodaníš u nás ještě 15-10=5% z hrubé dividendy.Následně, pokud ti to papírování stojí za to, můžeš doložit zahraničnímu správci daně, že tvůj daňový domicil není v dané zemi ale v ČR, a požádat o vratku tak, aby tvoje daň byla právě 15%. Tedy v USA by ti vrátili 30-15=15%, v Německu 26,375-15=11,375% a v Rakousku 27,5-10=17,5%. Ve všech třech případech bys tak odvedl 15%, rozdíl je jen kde ta daň skončí. V případě USA a Německa by těch 15% skončilo u nich, v případě Rakouska by 5% bylo příjmem ČR a 10% příjmem Rakouska.V případě USA lze vše zjednodušit, a to tak, že svůj daňový domicil sdělíš správci daně předem, a to vyplněním formuláře W-8BEN. Potom se u zdroje nedaní 30% ale rovnou 15% a tím pádem už nemusíš řešit vratku.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 20.05.24 19:17  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Super rozbor, přesně takhle na příkladu si mi to dobře vysvětlil. Takže pro mě to znamená US akcie raději koupit na NYSE, protože formulář W8 mám podepsaný. Jen doufám, že to Fio nějak nezmrví. Budu jim muset pro jistotu zavolat když to chci přes masters účet. Jinak tady jsem našel dobrou tabulku se srážkovými daněmi jednotlivých zemí. Zajímavé je - Británie 0%, to by mě zajímalo, jakou mají dohodu s USA, jestli jim tedy platí u US akcií nula. Hm, to by se hodilo britské občanství..
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 21.05.24 06:46  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ještě ta tabulka: https://cdn.patria.cz/archiv/Sazby-srazkovych-dani-na-dividendove-prijmy-2022-01-03.pdfA teď vyvstává otázka - mám Stellantis (zatím vzorek) koupil jsem na XETRA, je to firma se sídlem v Holansku (tam platí 15%) nicméně FIO mi to nabídlo koupit jen na XETRA tedy by se měly dividenty danit podle toho co říkáš německou srážkou 26,375%. Kdybych byl koupil na NYSE, danilo by se tedy 15%. Budu muset tedy vzrorek prodat před divi a zbytek nakupovat na NYSE.Totéž Vodafone, nakoupil jsem nerozumě na XETRA, tedy německá srážka. Nabízelo by se koupit v Londýně za 0% srážka, nicméně FIO Londýn nenabízí, jen NASDAQ. Udělám tedy to samé, prodám na XETŘE a nakoulím na NASDAQU.Uvažuji správně?
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 20.05.24 20:12  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

V Británii mají daň segmentovanou, tedy nula platí jen do určité výše, pak už nulová není.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 20.05.24 19:57  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ještě ta tabulka: https://cdn.patria.cz/archiv/Sazby-srazkovych-dani-na-dividendove-prijmy-2022-01-03.pdfA teď vyvstává otázka - mám Stellantis (zatím vzorek) koupil jsem na XETRA, je to firma se sídlem v Holansku (tam platí 15%) nicméně FIO mi to nabídlo koupit jen na XETRA tedy by se měly dividenty danit podle toho co říkáš německou srážkou 26,375%. Kdybych byl koupil na NYSE, danilo by se tedy 15%. Budu muset tedy vzrorek prodat před divi a zbytek nakupovat na NYSE.Totéž Vodafone, nakoupil jsem nerozumě na XETRA, tedy německá srážka. Nabízelo by se koupit v Londýně za 0% srážka, nicméně FIO Londýn nenabízí, jen NASDAQ. Udělám tedy to samé, prodám na XETŘE a nakoulím na NASDAQU.Uvažuji správně?
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 20.05.24 20:52  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

K výpočtu je třeba ještě znát konkrétní výši daně domluvené ve smlouvě o zamezení dvojího zdanění s konkrétní zemí. To tam Patria nemá. Co vím, tak téměř vždy je to 15%, výjimkou jsou Čína, Francie, Indie, Lucembursko Nizozemí a Rakousko. Ty mají domluveno 10%. V případě holandské firmy tedy platí obdobný princip jako u rakouska - u nás dodanit 5% a následně si (případně) zažádat o vrácení 5%.Teď si uvědomuju, že jsem první příklad s třemi emisemi téže firmy (Microsoft) zvolil docela blbě, měl jsem spíše vybrat tři různé akcie, každou z dané země. Třeba Apple, Basf a Erste. Takhle jsem asi nechtěně vzbudil dojem, že daň se vypočítává podle burzy kde se titul zobchodoval, ale ono je to tak, že se daň počítá podle pravidel země, kde má daňový domicil daná firma. Nelze říci XETRA = německá srážka. Záleží na titulu. Stejně tak když si koupím ERSTE na pražské burze, nedostanu divi sraženou o 15% a v korunách, ale v eurech a poníženou o 27,5%. ERSTE je prostě rakouská firma a že jsem ji koupil v Praze je fuk.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 20.05.24 18:21  FANTOMAS  (290082)

XETRA vs NYSE

Zajímalo by mě když vráti dan 17,5 % Rakousko zpět jakým způsobem se to daní dalši rok jestli to vůbec daníte a kde se to uvádí ??.Dlé mého by se vratka daně měla danit výpočet kurz ročni ČNB- EUR- a 15% kde do jaké kolonky to napsat nevím .Diky za zpětnou vazbu......
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 20.05.24 21:02  Taky akcionář  (290085)

XETRA vs NYSE

Ne, daní se hrubá dividenda, 10% si nechají ve výsledku Rakušané a těch 10% se započte v ČR a sníží se tak daňová povinnost v ČR o 10% a zbývá zaplatit 5% v ČR do celkové 15% daně.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 20.05.24 20:00  Wiking  (248381)

XETRA vs NYSE

Není to zas tak složité. Na počátku každého roku vydává MF dokument, kde jsou kurzy pro zdanění zahraničních příjmů z minulého roku. Ty jako takové musíš uvést v DP, ať je daníš, nebo ne, pokud je to více než (tuším) šest tisíc ročně. No a ty příjmy se tím kurzem přepočítají (každá země má samostatný list). Konkrétně pro Rakousko potom platí, že se 5% dodaní (tak jak je psáno výše). Následně si požádáš v Rakousku o vratku 17,5% daně. S trochou štěstí za cca šest měsíců přijde. No a další rok vše znovu ;-)
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 20.05.24 19:58  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Příklad - mám tři divi, USA, Německo, Rakousko, každá divi dělá 100000 v dané měně.1) V USA je daň je 15% (mám vyplněn W-8BEN), dostanu tedy 100000 - 15000 = 85000 USD. Smlouva o zamezení dvojího zdanění s USA zní na 15% a tedy u nás už neplatím nic a mám 85000 USD2) Německo má daň je 26,375%, dostanu tedy 100000 - 26375 = 73625 EURVe smlouvě o zamezení dvojího zdanění s Německem je 15%, a protože bylo strženo více, u nás už neplatím nic. Mohu ale požádat německého správce daně, o vrácení stržené daně nad 15%, tedy 11,375% = 11375 EUR. Pokud doložím vše potřebné, němci mi (časem) vrátí 11375 EUR. Budu tedy mít celkem 73625+11375 = 85000 EUR3) Rakousko má daň 27,5%, dostanu tedy 100000-27500 = 72500 EUR.Ve smlouvě o zamezení dvojího zdanění s Rakouskem je pouze 10%, a protože u nás je daň 15%, musím dodanit ještě 5% = 5000 Eur. Zbyde mi 72500 - 5000 = 67500 EUR.Mohu ale požádat rakouského správce daně, o vrácení stržené daně nad 15%, tedy 27,5-10= 17,5% = 16500 EUR. Pokud doložím vše potřebné, rakušani mi (časem) vrátí 17500 EUR a budu tedy mít celkem 67500+17500 = 85000 EURSituace s vratkou se tedy od situace bez vratky daňově nijak neliší, vždy je zdaněna hrubá dividenda a je to vlastně obdobné, jako by čistá dividenda byla vyplacena ve dvou splátkách.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 21.05.24 07:48  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Díky, opět fundované vysvětlení. Pokud tedy ještě vezmu Stellantis N.V. - matka je v NL, tudíž tam platí 15%, i když nakoupím na XETRA v SRN (ticker 8TI)? Není tedy třeba kupovat tuto akcii v US. Na druhé straně když koupím na třeba BASF (pár kousků mám), můžu koupit i na NYSE, ale to mi nepomůže, protože když je firma z Německa, napaří mi 26,375% i když koupím na NYSE, je to tak?Chci se prostě vyhnout tomu papírování, pokud to jde jen nákupem na urřitém trhu..
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 21.05.24 09:22  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Domnívám se že je to přesně tak. Burza je pouze prostředník, který umožňuje přesun vlastnictví akcie mezi jednotlivými obchodníky. Vlastnický vztah vytvořený mezi držitelem akcie a emitentem se někde zaeviduje (třeba u nás je to Centrální depozitář cenných papírů) a pokud pak v budoucnu vyplácí emitent dividendy, burza přes kterou se nákup akcie provedl už v tom nijak nefiguruje. Osobně se těmto situacím vyhýbám, a třeba německý BASF si prostě koupím v Německu (BAS.DE), Vodafone v Londýně (VOD.L) atd. Protože to co si koupím na jiném trhu sice může být akcie dané firmy, ale také nemusí. Příklad USA: První případ nastane, pokud se firma rozhodne na americkou burzu vstoupit a tedy emituje v USA své cenné papíry. Potom má tzv. duální kotaci a nákupem takové akcie se stávám spoluvlastníkem firmy. Druhý případ jsou American Depositary Receipt. ADR jsou odvozené cenné papíry vymyšlené tak, aby si američani mohli kupovat cenné papíry firem z jiných zemí a přitom ale zůstat na své americké burze. V principu, nějaká velká americká finanční instituce koupí balík akcií cizí firmy a následně emituje odpovídající množství ADR, které v nějakém poměru odpovídají podkladovému aktivu. Např. pro německou firmu BASF která má akcie BAS.DE, existuje v v USA ADR BASFY, které odpovídá podkladovému aktivu BAS.DE v poměru 1:4. V tomto případě se nákupem nestávám spoluvlastníkem firmy BASF, ale mám pohledávku vůči firmě The Bank of New York Mellon, která je emitentem daného ADR. V zásadě by tato konstrukce neměla ničemu vadit, obchodování i dividendy fungují, ale je to další článek v řetězu a mě se nechce študovat jaká dodatečná rizika to může přinášet.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 21.05.24 10:21  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Sakra, vidím že se mám co učit. ADR jsem vůbec netušil, našlo mi to hlavně dohodu o přepravě nebezpečných věcí (ADR z francouzského Accord européen relatif au transport international des marchandises).. Jsem úplný začátečník v zahraničních akciích, tak se snažím sehnad co nejvíce informací. Rozprodávám cca čtvrtinu svého českého portfolia, Erste jsem skoro vyprodal - ale to není české :-), něco KB, ČEZ, Monetu a hodlám nakoupit v zahraničí, protože mě ta vláda už děsí. Mám v merku Stellantis, Rio Tinto, BMW, Mercedes, Raiifku, Pfizer, BASF, AT&T. Jdem i hlavně o dividendy a long..Myslíš že bys mi mohl nějakou aakcii doporušit. Mimochodem velký dík za dosavadní příspěvky, jsou opravdu podnětné.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 21.05.24 15:29  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Doporučovat tituly je ošemetná a nevděčná věc, vyhýbám se tomu. Takže jenom názor - rozprodej českých akcií je OK, pokud máš ještě jiný příjem, např. ze zaměstnání. Z pohledu ošetření kurzového rizika je ideální mít většinu příjmů v té měně, ve které máš většinu výdajů. Dolar už byl za 40Kč ale i za 16Kč.. Automobilky jsou za mne moc závislé na politice, čísla mají vesměs dobrá, ale když si člověk přečte nějaký rozhovor s šéfem některé automobilky tak to moc růžově neviděj a jsou spíše nešťastní, než že by hýřili optimismem.Rio Tinto dobrý, zvažoval jsem ho před delším časem na 55 USD, ale utekl mi nahoru než jsem se stačil rozhodnout. Jen bych si hlídal jejich expozici v problémových zemích (Čína, Kazachstán..). Jestli se svět rozhádá, může dojít na zabavování, cla, nucený prodej, různá embarga a oni pak odepíšou obrovská aktiva, stejně jako teď firmy co podnikaly v Rusku. To ale platí pro těžaře obecně, nejen RIO. Mívají aktiva všude možně po celém světě. Raifka si hodně koleduje tím že se drží byznysu v Rusku jako klíště. Amíci hrozí že jí odstřihnou a to by pak byl rychlý sešup. Ale když odejde, tak sešup hrozí taky, má tam ten byznys docela velkej. Asi bych si našel bezpečnější banku. PFE asi dobrý, první kdo kdysi začal masově vyrábět penicilin. V naší době ho nejdřív vyhnala nahoru Viagra, teď vakcína Comirnaty proti kovidu. Už se zase vrací někam k průměru, byznys má zdravej, divi dává, tak proč ne. BASF - držím a věřím mu, je to gigantická chobotnice přes chemikálie, plasty, lepidla, barvy, hnojiva a tisíce dalších věcí. Pro evropský průmysl a zemědělství je zásadním dodavatelem. Nedovedu si představit, že by se evropa postavila na nohy aniž by se s tím BASF nesvezl. Ale naopak, BASF je dostatečně velký aby se obešel bez evropy a v případě potřeby (příliš drahý plyn...) přestěhoval výrobu jinam. Aktuálně se vzpamatovává z cenového skoku energií, ale má na to to zvládnout, časem bude cena výrazně výše (věřím) a že zatím vyplácí i divi je příjemný bonus. AT&T je za mne OK, sice nedržím, ale jen protože už mám Verizon. Na webu lze najít mapky 5G pokrytí USA a je vidět že všichni hlavní US telco operátoři (T-mobil, AT&T, Verizon) jsou na tom dost podobně a sítě mají víceméně dobudované. Tedy období masivních investic do 5G pomalu končí a mělo by se blížit období sklizně. Z pohledu divi bych se ještě podíval na tabáky (PM, MO, BAT). Sedí na hromadách peněz a vyplácejí poměrně velké divi. U nich bude klíčem jak zvládnou přechod od hořícího tabáku k nehořícím variantám. Všude jim sice hází legislativa klacky pod nohy, ale pořád platí že na světě jsou 2 miliardy lidí závislých na tabáku (v ČR 2 mil..) a s tím žádné daně, osvěty a zákazy v dohledné době nic nezmůžou. Tak hodně štěstí a Lovu Zdar!
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 21.05.24 16:12  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Jasně, každý za svý :-) Každopádně máš úžasný přehled. Chci se tomu do budoucna víc věnovat a dopracovat se k tomu aby mě už živily jen dividendy. PM-český - ten držím od toho propadu co šel pod 10tis v roce 2014, pak nějaký dokupy za 13tis a zatím nepustím, myslím že se mi cena akcie už splatila dividendami :-) Takže na tabáky v zahraničí jsem se taky díval. Buď zase PM nebo BAT, ale podle těchto predikcí vyhlídky BAT nevalné: https://coincodex.com/stock/BTI/price-prediction/ , nevím ale proč jsou tak moc negativní - pokles do roku 2030 až 11,5% , kdežto PM: https://coincodex.com/stock/PM/price-prediction/ - růst do r.2030 14%. Jenže teď jsou obě firmy zrovna na lokálním vrcholu, tak asi ještě vyčkám. Můžu to rozhodit půl na půl. Verizon - dost nahoře, prováhal jsem, proto AT&T - tam prý ale zase nějaký problém s toxickými kabely.. Uvažoval jsem o ETF těžařů lithia, ale raději zavrhl. BASF - něco mám, dokoupím při poklesu.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 21.05.24 17:12  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ještě bych doplnil, že PM má P/E 19,52 a EV/EBID 17,31 což je celkem dost a BAT má P/E v mínusu..
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 20.05.24 20:09  Wiking  (248381)

XETRA vs NYSE

Toto je za mě jasné, jen se zeptám na vratku z Německa. Máš s tím nějakou zkušenost? Mám pár kousků DB a zatím se to kvůli nízké divi naprosto nevyplácí. Ale divi stoupá a např. v Rakousku se dá žádat tuším tři roky zpět. Potom bych průbnul i to Německo, ale nikde jsem nenašel nějaký postup (návod).
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 20.05.24 20:29  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Nemám, nesnáším papírování, kašlu na to a daním víc než musím. V Evropě prostě kupuju tituly o kterých si myslím že mají růstový potenciál a divi je jen okrajová záležitost.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 20.05.24 15:56  Wiking  (190426)

XETRA vs NYSE

Zajímavé téma. S divi mohu potvrdit, mám zkušenost s ERSTE, tzn. s Rakouskem. Ale jak je to se ziskem z prodeje? Např. nakoupím, prodám na XETRA a vytvořím zisk. Musím danit v Německu? Strhnou mi daň automaticky? Nemám zkušenost a tak se ptám, protože jsem přemýšlel o nákupech přes jiné burzy.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 20.05.24 20:08  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Ne, zisk z obchodování je něco jiného než dividendy. Dividendy se daní srážkovou daní u zdroje a ty je dostaneš už ponížené o daň. Je to obdobné, jako když máš spořící účet u banky - tam ti taky připíšou úrok už zdaněný a finanční úřad se o to nijak nezajímá. U příjmů z obchodování je to opačně, tam si zisk musíš vypočítat a zdanit sám, burze je to naprosto šumák, jedinou daňovou povinnost máš vůči svémufinančnímu úřadu.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 20.05.24 19:21  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ne, zisky (před časovým testem 3 roky) z prodeje daníš v ČR.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 20.05.24 12:58  Komik  (222306)

XETRA vs NYSE

U velkých emisí to bude jedno, u malých bych vybíral burzu, kde jsou větší objemy. U FIA jsou drahé převody mezi měnami, tak osobně bych nakupoval dle toho, jestli mám cash v € nebo $. Osobně s jinými burzami než CZ z FIO migruji do SAXO.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 20.05.24 13:44  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Díky, já vyměňuji z CZK přes Fio (větší objem), takže jestli do EUR nebo US je celkem jedno. To by člověk musel zvážit ještě budoucí vývoj té které měny. Mě jde hlavně o to zdanění, jestli mi z dividend srazí nebo nesrazí daň - jak je to u XETRA (liší se to podle zemí ve EU?), jak v US. Taky jsem zaslechl, že v US v případě dědění akcií hrozí až 40% dědická daň, takže jestli nekoupit US akcii raději na XETRA.. samozřejmě tomu se dá hravě vyhnout tím, že člověk těsně před smrtí ty akcie prodá :-)
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 17.05.24 19:05   (290041)

Vídeňská burza

Na stránkách vídeˇnské burzy je napsáno "Vídeňská burza je v pondělí 20.05. znovu otevřena. Infrastruktura je připravena provádět a uzavírat obchody".Také je tam k dohledání o kterých svátcích je opravdu zavřeno a kdy to přestože je státní svátek jede.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 29.04.24 17:09  achne  (275651)

paráda

Analytik Johannes Thormann z HSBC přistoupil ke zvýšení cílové ceny akcií Erste Group Bank na 60 EUR (1507,2 Kč) se stávajícím doporučením "buy".
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (10) 24.04.24 15:58  Galt  (246995)

Díky Administrátore

Za smazání spamů, už jsem se bál, že to zde dopadne jako na Akcie.cz
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.04.24 22:44   ()

. . .

Smazaný spam.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (3) 23.04.24 15:00   ()

. . .

Smazaný spam.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (2) 23.04.24 14:55   ()

. . .

Smazaný spam.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (8) 20.04.24 11:26  Pavelka  (287653)

Fijo

Peníze jsou fučhttps://eprehledne.cz/velka-ceska-banka-ma-problem-desitkam-tisic-klientu-nahle-zmizely-jejich-uspory-z-uctu/
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (8)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 23.04.24 10:45  Inspektor  (276288)

Fijo

Číst články z tohoto typu webů je naprostá ztráta času.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 23.04.24 14:42  pluťan  (283238)

Fijo

To je sice možný, ale faktem je, že se to stalo. :)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 23.04.24 15:06  Inspektor  (276288)

Fijo

Faktem je ale i to, že peníze se neztratily, ani nejsou fuč. Klienti je dostali zpátky, ale zavádějící a schválně neúplný nadpis způsobí to, že naivní lidé na nadpis zběsile kliknou a majitel webu shrábne prachy za reklamu.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 23.04.24 18:28  pluťan  (283238)

Fijo

To máš pravdu. Já ten článek nečetl.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Akcie ERSTE BANK, další stránky: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Akcie ERSTE BANK

Akcie ERSTE BANK - zdrojová stránka k tématu diskuze Akcie ERSTE BANK.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Akcie ERSTE BANK e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Akcie ERSTE BANK.

 Burza Prime 09:31 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  678.00  +1.35% 
 ČEZ  947.00  -0.16% 
 ERSTE  1 127.00  +0.94% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  776.50  -0.19% 
 KOFOLA  297.00  0.00% 
 MONETA  98.70  -0.90% 
 PHOTON  43.80  -2.99% 
 PILULKA  176.00  -1.12% 
 PM  14 960.00  0.00% 
 PRIMOCO   810.00  0.00% 
 VIG  734.01  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.12 USD 09:14   
 Zlato 2325.20 USD 09:14   
 Stříbro 30.22 USD 09:14   
 Káva 220.63 USD 09:14   
 Cukr 18.33 USD 09:14   
 Bavlna 75.21 USD 09:14   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.