Ten pochmurný scénář je opravdu ode mne a velmi bych uvítal, kdyby mi ho někdo rozbil. Vaše námitka byla, že do ceny povinného odkupu by se započítala i cena za prodej státního balíku, což by výkupní cenu poslalo nahoru. Přečetl jsem si příslušné pasáže obchodního zákoníku, ale úplně mne jeho formulace nepřesvědčily. Navíc i kdyby to tak opravdu bylo, stále je zde možnost počkat dalších šest měsíců. Ten vejvar za to stojí a půlrok navíc už nehraje roli. Z právního hlediska je celá akce čistá, pokud by to někdo napadl, nevím s jakými důkazy by ten spor chtěl vyhrát. Náklady? Transakční náklady spojené s přehazováním balíku budou zanedbatelné, má-li manipulátor přístup na parket, pracuje s jinou režií nežli třeba já jako jeho klient a bude-li chtít, ustojí to libovolně dlouho. Jiná rizika, může to třeba někdo překazit? Dejme tomu, že přijde další silný hráč a pokusit se trh vykoupit. S balíkem 17+67% si manipulátor může dovolit přijít o 9% emise (což na hladině 80 Kč dělá 4,263 miliardy korun), a stále mu zbývá 75%, neboli 100% jistota že to dotáhne do úspěšného konce. V reálu by se samozřejmě bránil, kurz by se zvedl a cena by byla vyšší. Jenže ta cena by dělala vrásky jenom tomu novému hráči, manipulátor vše co na trhu pustí, povinným odkupem dostane zpět, do haléře. Je-li dostatečně finančně silný, je to hra na jednu bránu, pro něj zcela bezriziková, která mu spláchne domů zbylou sedminu ČEZu za zlomek skutečné ceny.
Lovu Zdar!