Trendy změn na energetickém trhu přetrvávají a nadále posilují na významu. Na straně výroby
elektřiny se potvrzuje trend postupného přechodu výroby z konvenčních zdrojů na obnovitelné zdroje.
Na straně koncového zákazníka se stále více prosazují komplexní decentralizovaná řešení a produkty
šité na míru jeho potřebám. Oba tyto trendy s sebou přinášejí i stále se zvyšující požadavky na
flexibilitu výrobních zdrojů, přenosových a distribučních sítí. Nastavená a platná strategie Skupiny
ČEZ z roku 2014 tyto trendy předpokládala, a je proto stále aktuální.
Posláním Skupiny ČEZ je zajišťovat bezpečnou, spolehlivou a pozitivní energii zákazníkům i celé
společnosti. Vizí je přinášet inovace pro řešení energetických potřeb a přispívat k vyšší kvalitě života.
Strategie Skupiny ČEZ je postavena na třech prioritách, jimiž jsou:
I. Patřit k nejlepším v provozu tradiční energetiky a aktivně reagovat na výzvy 21. století
II. Nabízet zákazníkům širokou paletu produktů a služeb zaměřených na jejich energetické potřeby
III. Posílit a konsolidovat pozici v Evropě.
V rámci těchto tří strategických priorit se Skupina ČEZ primárně soustředí na následující aktivity:
I. Patřit k nejlepším v provozu tradiční energetiky a aktivně reagovat na výzvy 21. století
zaměřit se na provozní efektivitu jakožto základní podmínku další existence v klasické i nové
energetice, kdy bezpečnost provozu zůstává stále absolutní prioritou,
zajistit dlouhodobý provoz Jaderné elektrárny Dukovany a kvalitně se připravit na zajištění
dlouhodobého provozu Jaderné elektrárny Temelín,
postupně utlumovat starší kondenzační výrobní bloky,
z konvenčních zdrojů se prioritně soustředit na hnědouhelné elektrárny ležící přímo
u hnědouhelných lomů provozovaných Skupinou ČEZ, u ostatních lokalit efektivně provozovat
a v krátko- až střednědobém horizontu připravit a posoudit další postup,
rozvíjet projekty nových zdrojů v lokalitách Temelín a Dukovany v závislosti na vývoji postoje
českého státu k rozvoji jaderné energetiky,
trvale zvyšovat efektivitu a flexibilitu distribučních sítí.
II. Nabízet zákazníkům širokou paletu produktů a služeb zaměřených na jejich energetické
potřeby
dosáhnout špičkové úrovně v prodeji elektřiny a plynu a v péči o zákazníky,
vyvinout další produkty a služby a využít synergie s energetickými komoditami,
uvádět na trh nové obchodní modely – od dodávky zařízení přes výrobu, skladování a dodávku
elektřiny v místě spotřeby zákazníka, včetně financování a souvisejících služeb,
investovat do příležitostí a technologií v raném stadiu tak, aby Skupina ČEZ vytvářela
perspektivní pozice v budoucím energetickém prostředí,
připravovat distribuční sítě na provoz za podmínek zvyšujícího se podílu decentrální výroby.
III. Posílit a konsolidovat pozici v Evropě
usilovat o nákup aktiv a společností v segmentech distribuce, obnovitelných i tradičních zdrojů
a prodejních společností, které dodávají energii a příbuzné produkty koncovým zákazníkům,
a společností rozvíjejících nové produkty a služby, které jsou perspektivní z pohledu budoucí
decentralizované energetiky,
optimalizovat kapitálovou a vlastnickou strukturu, případně divestovat vybraná aktiva s cílem
snížit rizikovou expozici ve vybraných regionech,
zaměřit se na regiony se stabilním regulatorním prostředím.
V roce 2017 realizovala Skupina ČEZ tři významné strategické akvizice. Akvizici úspěšné německé
společnosti Elevion, která patří k největším poskytovatelům komplexních energetických služeb v zemi.
V oblasti obnovitelných zdrojů vstoupila na francouzský trh, a to akvizicí developerských projektů
větrných farem s potenciálem výstavby až 101,8 MW. Třetí akvizicí byla provozovaná farma větrných
elektráren v lokalitě Lettweiler Höhe v Německu o výkonu 35,4 MW, díky níž vzroste kapacita Skupiny
ČEZ v německých větrných farmách na 133,5 MW.