Podnikání v „nové“ energetice je ve strategii Skupiny ČEZ zakotveno v rámci strategického programu
Nová energetika. Představenstvo společnosti ČEZ ho vyhlásilo na podzim roku 2013, jako reakci na
měnící se energetický trh, tedy především na rozvoj decentralizované výroby a nových technologií.
Podle odhadu analytiků představuje „nová“ energetika ve střednědobém horizontu jednu z největších
růstových příležitostí pro Skupinu ČEZ.
Hledat zajímavé příležitosti bude tým Společnosti ČEZ Nová energetika v první řadě v tuzemsku a
následně v zahraničí. Zaměří se například na oblast energetických úspor, distribuované energetiky,
odpadového hospodářství, sběr a zpracování velkého množství dat relevantních pro energetiku –
tedy tzv. Big Data, na oblasti chytrých domácností, řídicích systémů apod.
Do roku 2020 by měla Skupina ČEZ v rámci programu Nová energetika proinvestovat přibližně 5 miliard
korun a do téhož roku také plánuje přispět do výkonnosti Skupiny ČEZ dohromady jednou miliardou korun.