Než se v Edisonově firmě na vynálezy podařilo stvořit žárovku, tak prý Edison řekl: "Už známe 3 xxx způsobů jak se žárovka vyrobit nedá".
Při tom myšlenka je velmi přehledná: Rozžhaví se vlákno ve skeněné baňce, nic víc.
Co se týče vylepšení akumulárových baterií tak věřím tomu, že celosvětově na tom pracují na plný )úvazek tisíce lidi a že už udělali možná statisíce pokusů, mnohé ovšem duplicitní. Určitě nemají nouzi o různé materiály a konstrukce jsou záležitost jejich kreativity. Svět čeká na to, až dokáží kvalitativně změnit parametry dnešních akumulátorů, což je zejména: kapacita, životnost (nabíjecí cykly), rychlost nabíjení, bezpečnost provozu či manipulací a v neposlední řadě cena. Pokrok je hlášen z více míst světa, ale pořád to není to očekávané a něco mohou být jen řeči marketingových specialistů. Ti jsou zvyklí dělat reklamu "svému" produktu bez ohledu na to, zda technici znají termín realizace nebo zda testy uznají novinku jako způsobilou k tomu, aby se daly dělat další pokusy na spotřebitelích. Když musí Boeing nouzově přistát kvůli vznícení údajně nejlepší baterie na světě, tak je zřejmě cosi nevyzrálé.
Každopádně tento vývoj není důležitý jen kvůli elektromobilům, ale zejména kvůli výši ztrát při skladování energie z větru a slunce. Před pár léty německá kancléřka otevírala na severu Německa zařízení v řádu xx MW. Od té doby je pmn ticho po pěšině, protože pmn výsledky nejsou na chlubení. Také jsme byli informováni, že ČEZ má spoluúčast ve firmě snad Sonnen, která se zabývá i touto problematikou. Také probleskla zpráva o českém vymálezci, jehož akumulátory nemají elektrolyt a chlazení je zajišťováno nejen povrchem akumulátoru. Má snad být možné vyrobit i baterii o velikosti železničního vagonu. Je prý možné, aby baterie měla třebas i rozměry železničního vagonu.
KPmn žijeme v době, kdy jednotlivec nemůže vyniknout ve více oborech. Dokonce i v jednom oboru pmn potřebuje dobré spolupracovníky.