Nestoupa ani nahodou, maximalne jde do boku. Ja vsak vidim tendenci k poklesu.
Nezpochybnitelne, ceny kontraktu pro rok 2019 a 2020 jsou nize nez pro rok 2018.
Nemam tuseni, jestli se tou dobou bude vyrabet 20 mil elektroveviklu a kolik z nich zustane v EU. Pokud by v EU zustaly vsechny, tak by to znamenalo, ze se v podstate prestanou prodavat jina priblizovadla.
Kdyby hypoteticky v te dobe tolik elektrovehiklu opravdu kazdorocne pribylo (muze jich byt podstatne mene nebo vice), tak spotrebuji cca. 40 TWh (pokud najezdi 12 000 km/rok). Rocni spotreba elektriny v EU by mohla byt cca 3500 TWh. Elektrovehikly by zvedly spotrebu o cca 1% rocne po dobu cca 7-8mi let (pak budou jen elektrovehikly). Celkem se tedy da prinos elektrovehiklu odhadnout na 7%.
Nerikam, ze to cenu elektriny nemuze podporit, ale uvedom si, ze prirozeny mezirocni rust spotreby elektriny je cca 1%. Takze do roku 2040 spotreba prirozenym vyvojem stoupne o cca 23% a k tomu cca 7% navic mohou prispet elektrovehikly. Hypoteticky rocni prirustek 20 mil. elektrovehiklu v EU pokryji 3 Temeliny.