Čísla, které uvádím, jsou spíše orientační.
Taky by se dalo počítat takto:
V Evropě se prodá cca 15 mil aut ročně a celkově jezdí cca 150 mil. osobních aut (realita je spíše vyšší ale budiž). Průměr ročního nájezdu je rozhodně větší než 30000km/rok.
Je reálně a pravděpodobné, že relativně brzy budou elektomobily představovat podstatný podíl na těchto číslech. Samozřejmě postupně, ale nebavíme se o hypetetické situaci za 30 nebo 50 let, ale za 5-15 let. Je reálné a pravděpodobné, že někdy 2025-2030 bude většina nově registrovaných vozů elektoauto. Např. Norsko plánuje brzký zákaz prodeje aut se spalovacím motorem.
Navíc opět zcela reálně bude elektřina využita v i nákladní silničnční dopravě a přepravě cestujících, tudíž si nárokovanou spotřebu vynásob 2x.
To už se bavíme v jiných číslech.
Ono by to celé nebylo až zas takový problém, ale nové výrobní kapacity se nestaví a staré dosluhují. O tokamaku jsem poprvé slyšel na základní škole od soudruha učitele, ale zatim kde nic tu nic.
K těm Němcum, že se jako nic zatím nestalo, když zavřeli polovinu jaderek, to je na delší povídání, nicméně stalo se a ještě se hlavně stane.