To, že skrz ČR putuje elektřina ze severu Německa je jedna polovina pravdy. Druhá je, že zároveň vyváží ČEZ (plánovaně) elektřinu z ČR do Německa. Pokud by ČEPS odpojil vedení 445-6, pak by vzápětí patrně došlo k přetížení vedení 442 Přeštice - Etzenricht a zejména často přetěžovaného 437-8 Slavětice - Durnhorn. Jsem zvědav, zda zprovozněním PST v Hradci nedojde k tomutéž v o něco menším rozsahu. Jednou stranou mince je, že se elektřina ze severu Německa nedostane na jih, druhou to že jih se bude snažit elektřinu dostat odjinud.
Dá se to vzít i jinak - vedení 400 KV 441 je pro vnitroněmecký transport jako stvořené - elektřina po překročení státní hranice proleze přes Hradec a neopouštěje Sudety, už to točí směr jihozápad zpátky do Říše, aniž by zatěžovala další rozvodnu. Za normální situace tj. JETE + JEDU v provozu, budou vnitroněmecké transporty jediným využitím tohodle vedení.
Tolik říká diletantovi pohled na mapu s drobnou výpomocí už nevydávaného měsíčníku "Nejdůležitější provozní události v přenosové soustavě" ;-)