Ahoj Luigi. Dnes přikvokávám, že zůstáváme v sestupném trendu. S každým poklesem se pmn blíží změna trendu, neboť ČEZ není ztrátová firma. Takže pod nominál to letos nepůjde. Pokud jsem před dvěma lety snad nesouhlasil s Tvými 350, tak jsem sotva reagoval formou výsměchu. Nemám ve zvyku kvůli polemice s názorem zesměšňovat autora.
Mohlo by tě zajímat, že Británie kromě větrníků připravuje stavbu JE, a to s garantovanou odbytovou cenou pro investora, se souhlasem EU. Prostě když je nějaká komodita naprosto nezbytná (např. potraviny) a výrobci nemohou pokrýt výrobní náklady včetně přiměřeného zisku, tak musí přijít stát (daňový poplatník) s dotacemi. Lze to také maskovat jako "peníze z EU zadarmo".
Vítr ještě neřekl poslední slovo. Např. Google investuje do experimentů, kdy větrníky se vznášejí nad mořem na velkých dracích. Nicméně před léty jsem byl blízko projektu VE a nemohu potvrdit ani zanedbatelné provozní náklady ani životnost 100 let. Větrníky jsou z kovu, ale ten je značně namáhán. Auto je také z kovu a sotva by vydrželo 24 hod denně jezdit 100 let. Po 20 letech provozu větrníku je plánováno uvedení terénu do původního stavu. Při cestě Německem je možno vidět, že na několik točících se větrníků připadá jeden, který se netočí. Čili buď čeká na realizaci opravy nebo se provádí údržba, třebas výměna oleje v převodovce.