Problem neni asi primarne v tom, ze by vetrniky nesly regulovat. Konec, koncu regulace muze vypadat i tak, ze se jich urcite procento odpoji.... Technicky by se veci resit daly. Ale musi foukat vitr, coz mozna u tech morskych vetsinou plati. Nevim....
Problem je spise legislativni. Tyto zdroje maji zaruceno, ze co vyrobi, to od nich bude bez omezeni odebrano. A kazdy chce samozrejme vyrobit maximum. Nemaji ani odpovednost za odchylku, jako klasicti vyrobci elektriny. Jsou proste ve vaticce, ba primo vate. Nejenze maji jiz popsane vyhody. Prodaji, vse co vyrobi za predem danou cenu (netyka se jich tedy kolisani ceny elektriny), mohou si vyrabet, jak se jim zlibi. Nemaji tedy zodpovednost za vykyvy v siti, ktere zpusobuji a ktere musi vyrovnavat a platit nekdo jiny. A navic diky dotacim dostavaji premiove ceny.
Nevim na jak dlouho maji garance vetrniky, ale drive nez se zmeni zakony (a o tom se snad zatim ani nemluvi, natoz aby se na tom pracovalo...) a dobehnou stare licence, tak se nejake regulace vetrniku asi nedockame. Bude to minimalne desitka let. To uz mozna drive bude vyreseno ukladani elektriny v prumyslovem meritku.
Jsem zvedavy, kdo bude zajistovat primarni a sekundarni regulaci prenosove soustavy. Mozna ty baterie.....