Podobný fenomén s vyššími cenami silovky je také v Itálii. To nejspíš zůstane, dokud nebude v EU dobře dimenzovaná síť přenosovek. U Británie to však prodraží kanál, u Itálie Alpy. Navíc to léta trvá. Němci jdou sice do svých severojižních přenosovek s vervou, ale po cca 3-4 létech od politického rozhodnutí, asi nevratného, mají vyřízenou snad jen nějakou část papírů. Zatím jsem ani nezpozoroval, do jakého stadia se dostal bavorský požadavek, aby u nich šla magistrála kabelem, nikoliv vzduchem.
Někdy po r. 2000 byl v Itálii kolaps. Do jedné ze dvou tras tras přenosovky padl strom. Druhé vedení bylo pak tak přetížené, že se vodiče přehřály a dotkly země. Tenkrát se na úrovni EU říkalo, že stavba nového vedení trvá běžně 10 let, z toho se většina času spotřebuje na papíry ohledně vlastníků pozemků a posuzování vlivu na životní prostředí. Tenkrát se říkalo, že to EU zrychlí. Nevím zda a do jaké míry se jim to podařilo.