Čisté výnosy se snížily o 7% při skutečných sazbách, ale vzrostly o 2% při stálých sazbách na 146,6 mil. USD -
- Provozní zisk vzrostl o 12% při skutečných sazbách a o 23% při stálých sazbách na 27,6 milionu USD -
- OIBDA vzrostla o 8% při skutečných sazbách a o 18% při stálých sazbách na 38,1 mil. USD -
HAMILTON, Bermuda - (BUSINESS WIRE) - Společnost Central European Media Enterprises Ltd. („CME“ nebo „Společnost“) (NASDAQ / Pražská burza - CETV) dnes oznámila finanční výsledky za tři měsíce končící 31. březnem 2019.
Provozní a finanční výsledky:
- Tržby z televizní reklamy se snížily o 10% v reálných sazbách a 2% ve stálých sazbách ve čtvrtletí. Odhaduje se, že v prvních čtyřech měsících roku 2019, který normalizuje postupné utrácení výdajů kolem Velikonoc, se tržby z televizních reklam zvýšily ve stálých cenách o 3% ve srovnání se stejným obdobím roku 2018.
- Poplatky za přepravu a příjmy z předplatného vzrostly v prvním čtvrtletí o 4% při skutečných sazbách a o 12% při stálých sazbách.
- Náklady účtované při příjezdu na OIBDA se snížily o 11% při skutečných sazbách a 3% při stálých sazbách.
- Marže OIBDA vzrostla o 360 bazických bodů na 26%.
- Peněžní toky z pokračujících provozních činností vzrostly o 34% v reálných sazbách na 96,0 mil. USD.
- Neuhrazený volný peněžní tok vzrostl o 33% při skutečných sazbách na 94,7 mil. USD.
- CME splatila dluh 60 milionů EUR z peněz vytvořených obchodem, což spolu se zlepšením našich operací snížilo náš čistý pákový poměr na 3,0x na konci března z 3,5x na začátku roku.
Michael Del Nin, výkonný ředitel, uvedl: „Tento rok se dostal k vynikajícímu startu, který překonal naše dřívější očekávání do té míry, že zvyšujeme naše vedení pro rok 2019. S nejvyšším rozpětím v prvním čtvrtletí za více než deset let , což představuje 18% zlepšení ve srovnání s obdobnými standardy OIBDA, a více než 30% nárůst bezuzdného volného peněžního toku, které patří k nejlepším výsledkům prvního čtvrtletí v historii společnosti a jsou navíc podpořeny růstem o 20% tržby z televizních reklam na našich dvou největších trzích v dubnu, které se po prvním čtvrtletí výrazně posunuly do pozitivního teritoria, byly ovlivněny jak odvětvovými daněmi v Rumunsku, tak i fází výdajů souvisejících s načasováním Velikonoc v tomto roce.
Christoph Mainusch, výkonný ředitel, dodal: „S úspěšným zahájením jarní sezóny v prvním čtvrtletí náš hlavní kanál ve čtyřech zemích zvýšil meziroční podíl diváků v hlavním i hlavním dni. transformovali předvídatelnost a ziskovost několika našich podniků, přičemž čtyři segmenty nyní zaznamenaly v prvním čtvrtletí marže více než 25% a čelily různým protivětrům v tomto čtvrtletí a rostly tržby z televizních reklam ve třech segmentech a zvýšily jsme podíl na trhu ve čtyřech segmentech. pět zemí.