Pandora 4Q18
Výrobce bižuterie prezentoval překvapivě dobré kvartální výsledky, které však dle našeho názoru pořád neřeší základní problém této společnosti, kterými jsou klesající like-for-like sales (tržby z prodejen otevřených déle než jeden rok). Tržby samotné rostly v posledním kvartálu roku o 4 % yoy na 7,9 mld. DKK při konsensu na úrovni 7,8 mld. DKK. Nicméně z pohledu like-for-like sales se díváme na 7% meziroční pokles, což znamená, že společnost financuje růst především otevíráním nových prodejen, zatímco ty stávající nejsou schopny nalákat nové zákazníky. Poklesy byly nejmarkantnější na evropských trzích (UK -8 % yoy, Francie -13 % yoy), zatímco USA víceméně stagnovaly. Musíme však uznat, že se dobře vedlo Číně, kde like-for-like sales vykázaly 4% yoy zlepšení. Pochválit musíme také online prodeje a jejich 24% yoy růst tržeb.
Výhled na rok 2019 také není nic světoborného. Tržby by měly sklouznout o jedno až pět procent, like-for-like sales zase o 4 až 6 % a provozní marže ubere z 28 % na 26 až 28 %. Konsensus trhu je v případě celkových tržeb nastaven na 0,5% pokles a provozní marži kolem 25 %.
Akcie Pandora mají tendenci agresivně reagovat na zveřejněná čísla. Nejinak je tomu i teď a zřejmě kvůli dost nízké valuaci posilují skokově o 18 %.