cháá knížata jim podobní že cháá
Letošní léto je až příliš „rozmarné“. Kromě nebývalých výkyvů počasí je přeplněno událostmi, které ke klidu nepřispívají. Po rozporech o Ukrajině přicházejí na scénu obavy z terorismu IS, vlny uprchlíků, otřesy státu, který je kolébkou evropské kultury – Řecka atd.
Naše média mají plné ruce práce, aby nás „pravdivě a objektivně“ informovala o všem, co se v tom zlém světě děje a dokazovala nám, jaké máme štěstí, že jsme pod ochrannými křídly EU, NATO a hlavně velkého bratra za mořem. Ten si pomalu, ale jistě spřádá pavučinu, do které chce zaplést celý svět (jenom jak se zbavit toho nepoddajného Putina, který mu maří plány?).
A v zákulisí tohoto světového vření si naše církev katolická v tichosti a v klidu pilně sbírá plody vybojovaných 'restitucí'. Nejsou to maličkosti, o které má zájem. Tak například nyní vede boj o vydání velkolepého obrazu „Madona z Veveří“ faře ve Veverské Bítýšce – malém to městečku u Brna. Toto dílo nevyčíslitelné hodnoty pochází z roku 1350 a je tvorbou jednoho z nejvýznamnějších malířů té doby – Mistra Vyšebrodského. Líbeznou tvář Madony mohou obdivovat lidé celého světa v Národní galerii v Praze, kde je dobře opatrována a střežena. Kam ji chce umístit kardinál Duka, nevím. Můžeme mít jistotu, že třeba neobohatí sbírku nějakého movitého sběratele umění? Bylo nám slibováno, že převádění našeho národního bohatství církvi se ujme speciální komise. Neměli bychom být periodicky informování o její činnosti? Nebo ponecháme církví volnou ruku při vybírání z našich národních pokladů? S nenasytností katolické církve máme totiž bohaté historické zk www.novarepublika.cz/2015/07/germanofilove-sudetom ...