Renault-Nissan bude v Číně vyrábět elektromobily
Francouzsko-japonská automobilová aliance Renault-Nissan bude v Číně vyrábět elektromobily spolu s tamní společností Dongfeng Motor. Nový společný podnik eGT New Energy Automotive Co bude po 25 procentech v rukou Renaultu a Nissanu. Čínský partner bude vlastnit druhou polovinu. Prvním úkolem společného podniku je vyvinout menší "chytrý" elektrický vůz, napsal list Le Monde.
Nový elektromobil eGT bude vyráběn na platformě SUV Renault-Nissan. Firmy podle agentury Reuters nicméně nezmiňují finanční stránku dohody, ani termín, kdy chtějí výrobu zahájit.
Dongfeng už je partnerem Nissanu v Číně. Jak Nissan, tak Renault také už v Číně elektromobily vyrábějí. Hatchback Nissan Leaf se od uvedení na trh v roce 2010 stal nejprodávanějším vozem na elektrický pohon na světě. Renault začal svůj model Zoe prodávat o dva roky později.
Čínskou spolupráci v e-mobilitě zvažuje i konkurence
O spolupráci s čínskými výrobci na výrobě vozů na elektrický pohon se zajímají i jiné automobilky, Po společnostech Tesla, Daimler AG a General Motors počátkem srpna oznámil Ford Motor Co, že uvažuje o založení společného podniku s Anhui Zotye Automobile Co.
Čína, která je největším automobilovým trhem světa, předpokládá, že do roku 2025 se elektromobily a hybridní vozy budou na celkových prodejích automobilového sektoru podílet minimálně pětinou. V příštích dnech by podle informací německého listu Frankfurter Allgemeine Zeitung měla zveřejnit harmonogram plánovaného zavedení kvót na prodej elektromobilů a hybridních vozů. Podle posledních návrhů by měly vejít v platnost už v příštím roce.
Elektromobily a hybridní vozy se mají podílet na celkovém prodeji automobilek 8 procenty, v roce 2019 se tento podíl má zvýšit na 10 procent a do roku 2020 na 12 procent. Nedodržení kvót má být tvrdě penalizováno, včetně odebrání licence na prodej vozů s klasickým pohonem.
Světoví výrobci automobilů v červenci apelovali na Čínu, aby plánované kvóty na prodej elektromobilů a hybridních vozů odložila a zmírnila. Navrhovaná opatření podle nich není možné splnit a navíc mohou mít vážné dopady na podnikání automobilek. List FAZ s odvoláním na nejmenované zdroje uvedl, že systém bude v roce 2018 flexibilní a pro německé automobilky "přijatelný".
Zdroje: ČTK, FT, Le Monde
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz