Apple míří na nová maxima
Apple míří k novým historickým maximům, když po zveřejnění výsledků rostl v aftermarketu o 6,3%. Důvodem je více než 7% růst tržeb ve druhém čtvrtletí. Druhé čtvrtletí při tom bývá nejslabší v roce díky odkladu nákupu spotřebitelů v očekávání nového iPhonu. Pozitivním překvapením je růst prodejů Maců a Ipadů. Prodej Maců dosáhl třetího kvartálního růstu za sebou a Ipady zvrátily negativní trend a po devíti měsících vykázaly růst.
Prodejům napomohly upgrady zařízení v březnu, respektive červnu, které zvýšily poptávku spotřebitelů. Překvapivý byl i stabilní vývoj u Iphonů. O něco lépe si Apple vedl i v Číně, která představuje jedno z hlavních rizik. Čínští spotřebitelé obecně vydrží ze svým Iphonem o něco déle než je obvyklé na západě a také mají větší tendenci migrovat k levnější konkurenci v podobě Huawei a BBK Electronics. Po pěti kvartálech se však podařilo Applu vykázat v Číně jen jednociferný pokles tržeb.
Tento rok se ale bude vše točit kolem hodně diskutovaného nového Iphone 8. Sofistikovanost nového telefonu se již nyní ukazuje jako problematická a očekává se pomalejší rozběhnutí výroby. Se zahájením prodeje se tak zřejmě nedostane na všechny, kteří po novém telefonu touží. S tak loajální základnou jakou má Apple, by to ale neměl být zásadnější problém.
Pavel Smolík
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz