Internet a telefony  |  10.07.2017 07:23:44

Češi nakupují na internetu nejčastěji oblečení a sportovní potřeby, podíl lidí nakupujících elektroniku klesá


Nejvíce v oblasti e-commerce roste prodej potravin, následovaný bytovými potřebami a medicínou. A naopak, v uplynulých 5 letech dokonce klesl počet lidí, kteří si na internetu kupují videohry, software či finanční produkty 38 % obyvatel ČR, kteří byli v uplynulém roce alespoň jedenkrát na internetu, si na webu kupuje oblečení a sportovní potřeby. Až s velkým odstupem následuje bytové vybavení (23 % uživatelů) a vstupenky (22 %).  

Procento lidí nakupujících na internetu vybrané položky

Položka 2012 2013 2014 2015 2016
Online purchases: clothes, sports goods 13 28 27 34 38
Online purchases: household goods 3 4 6 7 23
Online purchases: tickets for events 9 17 18 21 22
Online purchases: travel and holiday accommodation 6 11 13 14 16
Online purchases: electronic equipment 3 11 14 14 13
Online purchases: films/music or books/magazines/e-learning material or computer software 7 12 12 13 13
Online purchases: others 10 21 12 17 12
Online purchases: books/magazines/e-learning material 5 8 8 9 10
Online purchases: Food/groceries 1 3 3 3 9
Online purchases: medecine 1 1 2 2 6
Online purchases: computer software 2 3 3 3 4
Online purchases: telecom services 2 3 4 4 3
Online purchases: films/music 2 2 2 2 2
Online purchases: computer hardware 1 2 2 2 2
Online purchases: e-learning material 1 0 1 1 1
Online purchases: films/music or books/magazines/e-learning material or computer software, delivered or upgraded online 0 0 2 0 0
Online purchases: shares/insurance/other financial services 1 2 2 3 0
Individuals who ordered goods over the internet from retailers known outside the internet (physical store, catalogue) 0 0 0 0 0
Online purchases: films/music, delivered or upgraded online 0 0 1 0 0
Online purchases: video games software and upgrades 1 2 0 0 0
Online purchases: computer software other than video games and upgrades 0 0 0 0 0
Online purchases: books/magazines/e-learning material, delivered or upgraded online 0 0 0 0 0
Online purchases: computer software, delivered or upgraded online 0 0 1 0 0
Pozn. uživatelé, kteří byli alespoň 1. ročně připojeni k internetu Zdroj dat: Eurostat  

  Statistiky Eurostatu vyvrací dogma, že na internetu nakupují převážně lidé z velkých měst. Pokud jde o podíl osob s přístupem k internetu, které realizují online nákupy, menší města a vesnice nezůstávají za velkými aglomeracemi pozadu. Ano, drobné odchylky tu jsou, stejně tak existují rozdíly v podílu lidí nakupující konkrétní typ zboží či služeb. Nicméně, nejedná se o nijak zásadní rozdíly.  

 

Při rozdělení uživatelů dle pohlaví zjistíme, že muži i ženy nakupují na internetu nejčastěji sportovní potřeby, oblečení a bytové vybavení, přičemž ženy toto zboží nakupují častěji než muži (co se podílu na celkové internetové populaci týče).

 

 

Při pohledu na jednotlivé věkové skupiny je patrné, že ženy začínají s nakupováním na internetu ve větší míře již ve věku od 16 let. Napříč všemi věkovými skupinami dominují mezi muži i ženami ti, kteří na internetu nakupují oblečení a sportovní potřeby, přičemž „nejsilnější“ skupinou jsou v tomto směru ženy ve věku 20–24 let a ženy ve věku 25–64 let. Ženy jsou zároveň v nákupech na internetu aktivnější i v pokročilém věku, přičemž dovolené v TOP 3 nejčastěji kupovaných komodit nahrazuje vybavení pro domácnost. 

 

 

Prodej elektra na internetu má nejlepší léta za sebou

Zajímavé je jistě to, že elektronika měla svůj vrchol na internetu v roce 2009–2011, kdy ji kupovalo zhruba 16 % lidí připojených k internetu, v roce 2015 to bylo „jen“ 15 % a v roce 2016 dokonce 14 % lidí připojených k internetu v uplynulých 12 měsících a v roce. Nejvíce klesl podíl lidí nakupujících elektroniku na internetu v oblastech s hustotou osídlení 100 – 499 obyvatel na kilometr čtverečný, nejméně naopak v oblastech s hustotou osídlení méně než 100 obyvatel na kilometr čtverečný.      

 

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0



Přečtěte si také:


Češi nakupují na internetu nejčastěji oblečení a sportovní potřeby, podíl lidí nakupujících elektroniku klesá

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Forex Zákony Kalkulačka Hypotéky Tarify Práce Půjčky Školení Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Práce, Úřad práce

Programátor python

Developer Java

Investice

Makroekonomika - ČNB

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2017

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů