(Kurzy.cz)
Výsledky Procter & Gamble za 3Q smíšené
Světová jednička v produkci spotřebního zboží, společnost Procter & Gamble, oznámila za 3Q meziroční pokles tržeb o 12% na 16,53 mld. UD. Hlavními důvody byl pokles prodejů napříč celým portfoliem produktů a negativní vliv kurzových vlivů, jež ukrojily z tržeb plných 9%. Trh očekával tržby na úrovni 17,17 mld. USD.
Organické tržby v kvartále poklesly o 1%.
Vedení očekává pokles tržeb kvůli měnovým vlivům o cca 5-6% oproti dříve odhadovaným 4-5%. Z toho důvodu celkové tržby v tomto fiskálním roce poklesnou v řádu vyšších jednotek procent oproti dříve odhadovaným nižším jednotkám procent.
Společnost je v procesu výrazné redukce nabízeného sortimentu s cílem zaměřit se pouze na jádrové zboží jako jsou například prací prášky Tide nebo plenky Pampers. Celkem se společnost hodlá zbavit až 100 různých produktů a chce si ponechat jen 65 nejdůležitějších.
Firma vykázala za 3Q růst zisku o cca 30% na 2,61 mld. USD = 91 centů na akcii. Po vyloučení některých jednorázových položek se EPS dostal na úroveň 98 centů oproti trhem očekávaným 95 centům.
Ukazatel gross margin si polepšil na 50,7% oproti 48,1% před rokem.
Akcie P&G v posledním roce ztrácejí 10%. V pre-marketu rostou o cca 2%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz