(Kurzy.cz)
VW: Donutí celá kauza automobilku k zeštíhlení a prodeji některých divizí? Konec Bugatti nebo Seatu?
Německá automobilka VW ještě nezačala sčítat všechny škody způsobené probíhající kauzou klamavého SW ve svých motorech a již se objevují spekulace, podle kterých by kauza mohla přinést zeštíhlení celého podniku. Pod mateřskými křídly VW je nyní soustředěno na 12 různých značek reprezentujících v podstatě všechny myslitelné úrovně automobilismu od supersportů přes nejlidovější vozy a motorky až k nákladním automobilům. Mnozí analytici míní, že jak bude muset celý koncern čelit vysokým nákladům celé kauzy a očekávanému poklesu zájmu, bude muset hledat doplňkové zdroje příjmů a přemýšlet o možnosti své restrukturalizace respektive zeštíhlení.
"Horkými " favority na prodej či zánik jsou podle odhadů především divize Seatu, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducato a MANu. Tyto divize jsou pro koncern spíše okrajovými, bez zásadního vlivu na tvorbu zisků celé skupiny.
Zisk Bentley například v první polovině roku poklesl o 43%. Je také všeobecně známo, že projekt Bugatti je dlouhodobě ztrátový a koncern jej bere pouze jako vysoce prestižní záležitost plnící čistě marketingovou roli. Dlouhodobě ve ztrátách je také španělský Seat, který plní roli low-end divize.
Nové vedení koncernu již uvedlo, že pozdrží či zastaví neklíčové projekty a investice.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz