Krize přivádí Řeky do klenotnictví, peníze ukládají do investičních šperků
Řečtí klenotníci evidují v souvislosti s neutěšenou ekonomickou situací v zemi nárůst prodejů investičních rodinných šperků. Běžné jsou meziroční růsty prodeje o 20 %, průměrnou cenu pořizovaných investičních klenotů hlásí prodejci kolem 4 000 eur (zhruba 108 000 korun).
Kritický stav řecké ekonomiky, nejistota a nedobré výhledy do budoucna přinutily Řeky přemýšlet, jak naložit se svými úsporami. Mnozí obyvatelé jižní části Balkánu kvůli hrozbě opuštění eura a nedůvěře v bankovní systém ukládají peníze do čehokoliv, co umí hodnotu vložených financí udržet, v lepším případě postupem času i zvýšit.
„Řekové se připravují na možnost přechodu k drachmě, kdy nikdo neví, co bude následovat. Lidé nevěří bankám. Bojí se, že by v nich mohli přijít o úspory. Proto peníze raději investují do luxusních šperků, které si hodnotu nejen drží, ale dlouhodobě se jejich hodnota zvyšuje. Rostoucí prodeje investičních šperků s drahokamy pozorujeme již dva až tři roky. A nejde jen o naše klenotnictví, stejný trend hlásí i konkurence. Ve srovnání s červencem minulého roku nyní prodáváme o 20 % více,“ uvádí Christos Glaftis z klenotnictví Tempus Jewellery v Soluni a dodává: “Investiční klenoty nabízíme již od 2 000 eur. Průměrná cena investičního šperku, které u nás zákazníci kupují, je zhruba 4 000 eur. Oblíbené jsou zlaté šperky s velkými mezinárodně certifikovanými diamanty. Ceny zatím nerostou, spíše zůstávají stejné. Malá navýšení přináší pouze změny kurzu vůči dolaru.“ Větší objem prodejů uvádí i Marianne Le Clere Papalexis, generální ředitelka klenotnického řetězce Zolotas citovaná britským deníkem Guardian: „Rostoucí zájem o luxusní šperky nás mnohdy i překvapí. Není to tak dávno, co k nám přišel zákazník, který nepůsobil nikterak zámožně, s úmyslem koupit šperky za miliony eur.“
Šperk jako investici pořizuje každý pátý Čech
Ukládání peněz do investičních rodinných šperků má nejdelší tradici v západních zemích. Stále větší oblibu si ale získává i v České republice. “Podle průzkumu chování českých zákazníků, který si naše společnost letos v květnu nechala vypracovat, si šperk jako investici pořizuje každý pátý Čech, který kupuje klenoty. Typickým investičním šperkem je podle českého zákazníka sada klenotů (například náušnice a přívěšek) z bílého zlata s brilianty za alespoň 30 tisíc korun,“ uvádí Alojz Ryšavý, klenotník a majitel klenotnictví ALO diamonds, které prodává nejvíce diamantových šperků v České republice. K tématu dodává: „Rostoucí prodeje v Řecku jasně ukazují, že investiční šperk je celosvětově brán jako spolehlivý uchovatel hodnoty vložených peněz, který v dlouhodobém horizontu přináší očekávané zhodnocení. To přináší dlouhodobě rostoucí ceny drahých kamenů i oslabující koruna. Hodnota investičních klenotů ale stojí, stejně jako u ostatních uměleckých děl, také na nadčasovém designu a jedinečném uměleckém zpracování od odborníků z renomovaných dílen.“
ALO diamonds
je významná česká klenotnická společnost s nejširší maloobchodní sítí s diamantovými šperky v ČR a SR. Již od roku 1995 vyrábí oslnivé šperky s diamanty a barevnými drahokamy různých kolekcí a stylů v jednom z největších kreativních ateliérů ve střední Evropě. Jako první firma v ČR a na Slovensku začala v roce 1997 obchodovat na burzách v Antverpách, Hongkongu a Izraeli. ALO diamonds má v současné době pět luxusních prodejen v České republice a tři na Slovensku. V roce 2013 společnost zprovoznila butik ve floridském Miami a nyní otevírá luxusní prodejnu v texaském Houstonu.
Více informací na: www.alo.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz