(Kurzy.cz)
Výsledky Facebooku ve 4Q lehce nad odhady, zisk propadl o 79%, provozní náklady stouply o 82%
Tržby ve 4Q rostly o 40% na 1,59 mld.USD oproti odhadovaným 1,52 mld.USD.
Provozní náklady ve 4Q rostly o vysokých 82% na 1,06 mld.USD. Růst nákladů by měl pokračovat také v tomto roce, když zakladatel firmy Mark Zuckerberg nastínil plán navýšení nákladů o cca 50% především kvůli nabírání nových zaměstnanců (nyní 4 619) spuštění nových nástrojů pro zadavatele reklamy. Některé tržní odhady byly nastavené na růst nákladů o cca jednu třetinu. Růst nákladů odráží růst konkurenčního prostředí a zvýšené snahy firmy "urvat" větší porci koláče mobilní a internetové reklamy. Podle společnosti EMarketer v tomto segmentu jasně dominuje Google s cca 57% trhu, Facebook je druhý s cca 12%.
Tržby z mobilní reklamy představovaly ve 4Q 23% veškerých příjmů firmy oproti 14% ve 3Q. Podle odhadů by podíl mohl v tomto čtvrtletí narůst na cca 27% celkových tržeb tedy cca 384 mil.USD.
Provozní marže Facebooku ve 4Q poklesla na 33% oproti 48% ve 4Q11.
Na konci 4Q firma registrovala 1,06 miliardy registrovaných uživatelů oproti 1,01 mld. na konci 3Q.
Počet mobilních uživatelů stoupl ze 604 na 680 miliónů.
Akcie Facebooku na zprávu reagovaly v první chvíli propadem až o 11%, v závěru předobchododní seance se ztráta snížila na výsledných 3,5%. Akcie se pohybují na úrovni 30 USD za kus, tedy cca 25% pod cenou relativně nedávného IPO ale také 76% nad historickým minimem dosaženým na začátku září.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz