Facebook, internetové peklo.
"The
Facebook Effect", původně až mýtický pojem se kterým byly původně
spojovány velmi emotivní spekulace. Měl přinést pozitivum do období „helénské
tragédie“. Facebook měl prostě ovlivnit celý trh. A stalo se. Nicméně v cela
opačném duchu. "The Facebook Effect" s sebou přinesl zemětřesení,
které podlomilo kolena nejen akciím samotné společnosti, ale i mnoha ostatním
internetovým společnostem. Yelp (YELP), Groupon (GRPN) a Zynga (ZNGA). Nadruhou
stranu existují i internetové společnosti, kterým zdá se facebooková anabáze
vůbec nevadí. LinkedIn Corporation (LNKD) nebo Shutterfly, Inc. (SFLY) se i
přes extrémní P/E (LNKD fwd P/E 82, SFLY fwd P/E 57) drží velmi úspěšně. Fwd FB
P/E je nyní zhruba na 57. Podle
Morgan Stanley kombinace nižších výdajů na reklamu (General Motors stáhl
reklamu z Facebooku z důvodu neefektivity) a nedostatek osvědčené a průkazné
mobilní reklamní strategie bude akcie FB držet pod tlakem. |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz