Ratingová agentura Fitch snížila rating Kraftu a Cadbury
LONDÝN (MEDIAFAX) - Ratingová agentura Reuters snížila rating americké společnost Kraft Foods a britské Cadbury na nejnižší ohodnocení poté, co Kraft získalo souhlas akcionářů Cadbury k převzetí výrobce cukrovinek za 19,6 miliardy dolarů. Ve středu o tom informovala agentura Reuters.
Fitch ve středu oznámila, že o jeden stupeň na BBB- snížila ohodnocení obou společností. Agentura očekává, že sloučení Kraft Foods a Cadbury zvýší tzv. pákový efekt na finančním trhu. Principem efektu je využít minimum vlastního a maximum cizího kapitálu k financování investice. Tento způsob investování může být velice výnosný, zároveň je ale výrazně rizikový.
V úterý konkurenční agentura Moodys uvedla, že rating Kraftu zůstane nejspíš i po oznámení transakce stejný, nicméně agentura zhodnotí, zda snížení ratingu není na místě.
Další agentura Standard & Poors žádné změny v ratingu daných společností neplánuje, zachová ohodnocení A- pro Kraft a BBB pro Cadbury.
Vokurková Iva, vokurkova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz