Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Akcie ve světě  |  24.02.2006 15:32:12

Výsledky easyJet za fiskální 1Q

 

Aktuální hospodářské výsledky společnosti easyJet: ROČNÍ PLÁN BUDE SPLNĚN

 

easyJet statistika za první kvartál

 

Kvartál končící k

pros 2005

pros 2004

změna

Cestujících (m)1

7,4

6,7

+11%

Vytíženost2

82,2%

83,0%

-0,8pp

Celkový příjem3 (£m)

318,8

278,9

+14%

 

Celkový příjem na

sedadlo4 (£)

35,38

34,77

+1,8%

Sedadla/kilometry ASKs (bn)

8,3

7,3

+15%

Příjem ze sedadla (bn)

6,8

6,0

+14%

Průměrná délka letu (km)

923

905

+2%

 

 

1. Představuje počet zakoupených letenek, přičemž tento počet zahrnuje všechny letenky, ať již pasažér skutečně letěl či nikoli. EasyJet propadlé letenky nikterak nekompenzuje, takže pokud se pasažér k letu nedostaví, nemá obecně nárok na náhradu. Toto číslo zahrnuje i letenky poskytnuté pro reklamní účely či letenky poskytnuté zaměstnancům na jejich služebních cestách

 

2. Představuje počet cestujících v poměru k dostupným sedadlům bez ohledu na délku  letu.

 

3. Představuje statutární příjem (neauditovaný)

 

4. Představuje celkový příjem v poměru k počtu sedadel nabízených cestujícím.

 

 

 

Předseda správní rady společnosti easyJet sir Colin Chandler na výroční valné hromadě v Lutonu prohlásil:

 

„V listopadu 2005 jsme oznámili nárůst zisku před zdaněním o 9 procent na 67,9 milionu liber za finanční rok končící k poslednímu září 2005. Tohoto výsledku jsme dosáhli za ztížených podmínek na trhu, a to díky zvýšení přepravní kapacity, vyšším příjmům ze sedadla a dalšímu snižování všech nákladů s výjimkou nákladů na palivo.

 

Ve stejném trendu jsme pokračovali i v prvním kvartálu finančního roku 2006. Příjmy ze sedadla (poměr celkových příjmů a nabízených letenek) se oproti stejnému období loňského roku zvýšily o 1,8 procenta, čemuž napomohl i dvouciferný nárůst vedlejších příjmů ze sedadla a další úspěšný rozvoj zejména nových základen v Berlíně, Dortmundu a Basileji. Náklady na sedadlo (s výjimkou nákladů palivových) poklesly za dané období o 5 procent. Nicméně kvůli rostoucí ceně paliva celkové náklady na sedadlo vzrostly za čtvrtletí o 3 procenta.

 

Výhled na celý rok zůstává beze změny. Očekáváme, že v aktuálním finančním roce se nám podaří dále zvýšit počet sedadel o 15 procent. I nadále se budeme zaměřovat na kontrolu nákladů, což by se mělo odrazit ve snížení nákladů na sedadlo o tři až pět procent s výjimkou nákladů na palivo. Celkově za rok očekáváme mírné snížení zisku ze sedadla, nicméně tento pokles budeme kompenzovat vyššími vedlejšími příjmy, které společně s dalšími iniciativami přispějí k dvoucifernému růstu. Celkově v aktuálním finančním roce počítáme se středním až vyšším dvouciferným růstem zisku.

 

V prvním pololetí roku očekáváme 50procentní nárůst nákladů na palivo, což bude znamenat zhruba 55 milionů liber dodatečných nákladů. Navíc se v bilanci za první pololetí promítne i to, že oproti loňskému roku připadnou Velikonoce na duben, tedy do druhého pololetí našeho finančního roku. Díky snižování nákladů a zvyšování vedlejších příjmů se nám částečně podařilo zmírnit dopad vysokých cen paliva, takže za první pololetí očekáváme ztrátu před zdaněním zhruba ve výši 45 milionů liber. Tento výsledek je nicméně v souladu s naším výhledem na celý rok a je zhruba srovnatelný se ztrátou 22 milionů liber, kterou jsme vykázali v prvním pololetí loňského roku.

 

V prvním pololetí jsem společně s kolegy přivítal našeho nového CEO, jímž se stal Andy Harrison. Andy se svého postu ujal k 1. prosinci 2005, když předtím velice úspěšně působil ve společnosti RAC. Andy již podnikl první rázné kroky a společně s celým managementem bude usilovat o dosažení výnosů, které byly schváleny v rámci dlouhodobého plánu v září 2005. Pokračující snižování nákladů na sedadlo (s výjimkou nákladů palivových) je důkazem o tom, že tento plán se nám daří plnit. Mohu proto vyjádřit přesvědčení, že naši akcionáři se dočkají v průběhu roku zvýšení ziskovosti a vyšších dividend.

 

Společnost easyJet se stále drží osvědčeného obchodního modelu a svým zákazníkům bude i nadále nabízet častou, kvalitní a levnou leteckou dopravu mezi významnými letišti. Naším záměrem je pokračovat v expanzi, což ostatně potvrzuje i rozhodnutí zakoupit v letech 2008 a 2009 dalších 20 letounů A319 a rozšiřovat síť destinací.“
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:

Pá 15:25  Výsledky Chevronu za 1Q roku smíšené Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)
Pá 10:40  Anglo American odmítla rezolutně nabídku na převzetí od BHP Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688