Počty předvádějících akcí klesají. Tzv. šmejdi opouštějí klasické předváděčky a volí novou taktiku. Zaměřují se na internet a nabídku zboží po telefonu.
Šmejdi si našli nový způsob, jak se dostat lidem na kobylku. Místo toho, aby jim zboží nabízeli na předváděcích akcích, snaží se především seniory přesvědčit ke koupi po telefonu.
"Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla od července do září celkem 16 kontrol, při kterých kontrolovala podmínky nabídky a prodeje výrobků a služeb v rámci předváděcích prodejních akcí. Porušení zákonů shledala jen u dvou z nich, což je historicky nejméně," popsal mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Šmejdi se podle ČOI přesouvají na internet na cílí také na nabídku po telefonu. Vyplývá to z počtu podaných podnětů, které ČOI od lidí dostává.
V minulém roce ve stejném období provedla 46 kontrol prodejců a zjistila porušení zákonů u 30 z nich. Inspektoři za ně udělili několikamilionové pokuty. "Za předváděcí akce nabylo v období od 1. 7. do 30. 9. 2017 právní moci celkem 12 pokut ve výši celkem 3 925 000 Kč," dodal mluvčí.
Nejvyšší pokuta 1 650 000 byla uložena společnosti BNM-MEDICAL CZECH SE. Druhá nejvyšší pokuta ve výši 750 000 Kč společnosti ARROCHAR s.r.o., třetí pokuta ve výši 600 000 Kč společnosti TRI SOLAR s.r.o. Nejčastěji tyto firmy porušily povinnost oznámit konání akce a zákaz přijetí finanční částky za zboží před uplynutím 7 dnů od uzavření smlouvy. V těchto případech došlo k převzetí finanční částky za výrobek přímo na předváděcí akci, a to zákon zakazuje.
Zařazeno | pá 08.12.2017 11:12:00 |
---|---|
Zdroj | tn.cz Mediafax Nova |
Originál | tn.nova.cz/ext/smejdi-prisli-s-novou-taktikou-jak-napalit-lidi-je-mnohem-zakernejsi.html |
Přílohy |