Lukoil v Česku minulý rok utržil 7,7 miliardy korun, což je o 16 procent více než o rok dříve. Provozní zisk se díky tomu téměř zdvojnásobil z 33 na 64 milionů korun. Firma ale zůstává ve ztrátě, která vzrostla o polovinu na 49 milionů korun.
"Loňský rok zaostal za očekáváním, i kvůli velkým změnám ve firmě a reorganizaci," říká šéf Lukoilu Czech Republic Radim Špůrek. V Česku se síti nedařilo tak dobře jako v dalších zemích střední Evropy, a to i přesto, že se firmě dařilo snižovat provozní náklady - snížila počet zaměstnanců i mzdové náklady.
Vzrostly tržby za palivo i služby, naopak mírně poklesly u prodeje zboží. A právě to chce Lukoil změnit.
V oblasti prodeje paliva chce Lukoil dále ceny nastavovat tak, aby byl levnější než hlavní značkové sítě pump, zároveň se zase nepouští do cenových válek s neznačkovými pumpami. "Snažíme se cílit na lidi, kteří chtějí kvalitu, ale koukají se na cenu," popisuje Špůrek. Vymezovat se cenou proti hlavním konkurentům je ale podle něj možné jen proto, že jsou malým hráčem. Lukoil si chválí současné tažení proti nezdaněnému palivu. "Na trhu je viditelná změna, zmenšil se podíl šedé zóny na celkových prodejích," míní Špůrek a doplňuje, že ceny některých pump nejsou reálné a jsou pod cenami rafinerií.