Na venkovské silnice nejsou peníze, na rozdíl od slev na jízdné
Ani korunu na opravy silnic nižší třídy. Návrh rozpočtu pro Státní fond dopravní infrastruktury pro rok 2019, který spadá pod ministerstvo dopravy, nepočítá s financováním silnic II. a III. třídy. Návrh je zatím v připomínkovém řízení. Na situaci upozornil Deník Referendum.
Opravy silnic nižších tříd mají na starosti kraje. Tyto silnice jsou však dlouhodobě podfinancované a kraje ve svých rozpočtech jen těžko hledají peníze.
Proto za uplynulé čtyři roky poslalo ministerstvo dopravy na silnice II. a III. třídy asi patnáct miliard korun, což byly ročně tři až čtyři miliardy. Díky těmto prostředkům se zlepšil stav na stovkách kilometrů cest včetně silničních mostů.
Pokud rozpočet v chystané podobě projde, může se tempo oprav značně snížit. „O dalších investicích na krajskou infrastrukturu bude řeč v rámci systémového řešení pro dofinancování krajské dopravní infrastruktury,“ sdělila mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.
„Celkové výdaje Státního fondu dopravní infrastruktury vzrostly z celkem 72,5 miliard korun v roce 2018 na 86,3 miliard korun pro rok 2019,“ doplnila Rezková.
Na investice do silnic vyšších tříd půjde téměř třináct a půl miliardy korun.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí
- Po 10 až 15 letech provozu se snižuje výkon fotovoltaické elektrárny až o 20 %
- Češi za rekonstrukci koupelen letos v průměru utratí 550 tisíc Kč. Nebojí se vzít si i úvěr, návratnost investice je až trojnásobná
- Stav zásob plynu v Česku za poslední týden zaznamenal pokles pod 57% naplněnost zásobníků, oproti loňskému roku jsou zásoby stále ještě o 8 % vyšší
- Sezona rekonstrukcí je zde: Dotace doplní zvýhodněný úvěr
- Bezmála 40 procent Čechů neví, že mohou dodavatele energií požádat o mimořádné vyúčtování, prozradil průzkum společnosti epet