Češi staví v Norsku: postavili čtyři unikátní mosty
Jedná se o kompletní výstavbu železničního koridoru pro dvoukolejnou trať, přičemž dominantním objektem je most Hallevannetbrua přes vodní nádrž Vassbotn. Most má dvoukomorový nosník o 5 polích, zhotovený technologií letmé betonáže. Střední pole má rozpětí až 166,5m, celý most pak délku 424,6m.
Most tvoří hlavní, viditelnou dominantu celého projektu, který je zajímavý svými klimatickými a geografickými podmínkami. „V zimním období klesají teploty hluboko pod bod mrazu, což vyžadovalo betonáž ze speciálně upravených betonů. Náš tým rovněž navrhl unikátní technické řešení rozpírání nosné konstrukce obou vahadel, kterého jsme dosáhli díky námi speciálně navrženému přípravku ze silnostěnných trubek a hydraulických lisů,“ říká Michal Kunc, projektový manažer ze společnosti Skanska.
Vodní nádrž Vassbotnvannet slouží jako rezervní zdroj pitné vody pro velkou část kraje. Z tohoto důvodu byl kladen velký důraz na dodržení přísných ekologických podmínek a nařízení. Trať je dimenzována na maximální rychlost až 250 km/h.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Stavba, nejlépe hodnocené fotografie
Články Stavba
- Jak pojistit stavbu? Stačí mít postavené základy
- Kila dolů - Jaro je obdobím shazování přebytečných kilogramů - plechová krytina pomůže shodit na těch správných místech
- Před realizací zelené střechy je třeba myslet na monitoring vlhkosti. Prevence může ušetřit statisíce
- Komentář: Nový Stavební zákon. Skutečně zmírní byrokracii a urychlí tak proces povolování staveb?
- Dá se starší dům přeměnit na pasivní? Šetření na energiích majitelé pasivních domů neřeší
- Přípravu pozemku před stavbou domu není radno podcenit