Reakce na krizi jako ve 30. letech
Shodli se na tom odborníci na reklamu. Jde podle nich především o zaměření se na úsporu, cenu zboží, nákup formou splátek a o důraz na české výrobky.
"Současná reklama pracuje se stejnými prostředky jako před 70 lety. Ve 30. letech, kdy se v Československu projevila hospodářská krize, reklamy stavěly svá sdělení na úspoře ceny, šetření rodinného rozpočtu a na tradici českých výrobků. Poprvé se v tištěné reklamě objevila forma, kde se zákazník dozvídá cenové rozpětí výrobků, tedy že daný produkt je možné si vybrat podle ceny,“ uvedla výsledky svého výzkumu odbornice na dějiny české reklamy Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com.
Důraz na cenu, jedinečné vlastnosti výrobků, českou kvalitu a tradici, srovnávání s konkurencí, důraz na prodejní funkci a efektivitu nebo akční nabídky ve stylu "tři za cenu dvou“, které nacházejí uplatnění nyní, nejsou objevem současného marketingu, ale běžně na nich stavěly firmy už v době hospodářské krize, souhlasil ředitel agentury TBWA Radek Dráb. Právě důraz na cenu, respektive cenovka, bývala nedílnou součástí většiny tzv. produktových inzerátů, dodal.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz