Příčiny toho, co je uvedeno v titulku asi nikoho nepřekvapí: inflace, neradostné perspektivy nadcházejících dnů, stoupající zájem nikoliv o nové, ale použité vozy …
To a mnohé další ovlivňuje situaci na českém trhu s ojetinami. Výsledkem je, že průměrná cena použitého vozu se v roce 2023 zvýšila zhruba o 17 000 Kč, tedy bez jedné tisícovky na částku 300 000 Kč. To rozhodně není pro české motoristy příznivá zpráva.
Především proto, že současně s tím jak roste cena ojetin, také roste počet najetých kilometrů nabízených starších vozů a také jejich stáří. Konkrétně to v druhém případě znamená, že průměrné stáří nabízených automobilů ještě více vzrostlo. Meziročně o půl roku na průměrných 9 let. V případě těch dovezených ze zahraničí je to dokonce 10,6 let.
Co motoristy tedy čeká v roce 2024? Podle odborníků ÚAMK obdobný trend jako dosud: další průměrné „stárnutí“ ojetin, s vyšším nájezdem kilometrů a ještě k tomu za vyšší cenu.
A co EU žádaný trend elektrifikace? Z celkového počtu prodaných ojetin tvoří elektromobily méně než jedno procento (0,83 %). Tedy – nezájem.
Zařazeno | čt 15.02.2024 10:02:00 |
---|---|
Zdroj | ÚAMK |
Originál | uamk.cz/informace/autostyl/novinky/410-rok-2024-ceny-ojetin-dal-rostou |