Češi přehráli přes internet tři miliardy videí
1. listopad 2019
V roce 2018 přehráli obyvatelé České republiky na internetu přibližně 3,2 miliardy videí, přičemž přes dvě třetiny z toho tvořila reklama.
Mezi uživateli internetu jsou nejoblíbenější zábavné a lifestylové pořady (37 %). Ve větší míře také sledovali zpravodajské a publicistické pořady (23 %), dále filmy a seriály (16 %) a sport (8 %). Nejméně preferované byly dokumenty a vzdělávací nahrávky (2 %).
Videa, která uživatelé sami nahrávají a sdílí s ostatními, vloni vidělo 44 % populace a videa z placených platforem (např. Netflix) pak 4 % obyvatel. „Internetová videa jsou oblíbenou zábavou především u mladých. V roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twich, sledovalo téměř 90 procent obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ říká Milan Dedera z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
V roce 2018 si přes internet přehrálo neplacená videa 26 % obyvatel, o dva roky dříve to bylo 21 %. Necelá čtvrtina obyvatel sleduje televizi přes internet a tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.
Mnoho dalších informací naleznete v publikaci Kulturní průmysly v ČR: Audiovizuální a mediální sektor – 2018: https://www.czso.cz/csu/czso/kulturni-prumysly-v-cr-audiovizualni-a-medialni-sektor-5q9nokvnxr.
Kontakt
Pavel Hortig
odbor vnější komunikace ČSÚ
T 274 052 834 | M 730 518 914
E pavel.hortig@czso.cz | Twitter @statistickyurad
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz