Článek
Isuzu D-Max se ve své třetí generaci prodává již od roku 2019, přičemž v roce 2023 prošlo modernizací. Nyní však automobilka představila i jeho oficiální plně elektrickou verzi, která by měla být prvním produkčním elektrickým pick-upem na evropských trzích.
Na první pohled se přitom elektrický D-Max nijak výrazně neliší od vznětového sourozence. Stále má otevřenou přední masku, doplněnou o modré dekory, zmizely ovšem koncovky výfuků a objevily se nové plaketky, upozorňující na elektrický pohon. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod původním víčkem nádrže.
Pick-up je osazen dvojicí elektromotorů s kombinovaným výkonem 140 kW (43 kW vpředu, 97 kW vzadu) a kombinovaným točivým momentem 325 Nm. Výkonem tak vznětovou verzi zastíní o 20 kW, naopak točivý moment je o 35 Nm nižší. Dvojice elektromotorů ale zajišťuje stálý pohon všech kol a k dispozici je i jízdní režim pro náročnější terén.
Elektrické pohonné ústrojí slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,1 sekundy a maximální rychlost 130 km/h, což nejsou zrovna oslnivé parametry. Zásadnější je ale fakt, že vůz uveze na korbě stále více než jednu tunu nákladu a na tažném zařízení až 3,5 tuny, takže se vyrovná naftové verzi.
Základem elektrické verze je upravený a zesílený rám klasického vznětového modelu. Novinkou je například zadní náprava De-Dion, nahrazující klasické listové pružiny, která by měla zajistit komfortnější jízdu. Vůz přitom nabídne světlou výšku 210 mm, brodivost až 600 mm a má přední nájezdový úhel 30,5°.

Lithium-ion baterie s kapacitou 66,9 kWh by měla zajistit plně elektrický dojezd 263 kilometrů v kombinovaném režimu a 361 km v městském režimu dle WLTP. Rychlonabíjení je podporováno při výkonu pouze 50 kW, takže dobití z 20 na 80 procent zabere hodinu.
Premiéra vozu se uskutečnila ve Velké Británii, automobilka však počítá s jeho dovozem také na vybrané trhy kontinentální Evropy. Výroba bude probíhat v Thajsku a první kusy budou na evropské trhy dopraveny během třetího čtvrtletí tohoto roku. Ceny zatím nejsou známé.