Šéfoval značce O2, pracoval pro řadu korporací i startupů. S novým projektem dělá anticonsulting

Spojení lidí z úplně odlišných odvětví. Do projektu Stage on Mars Milana Šemeláka investuje dvacet milionů David Vais, jenž jinak oživuje brownfieldy.

Peter BrejčákPeter Brejčák

semelak-milan

Foto: Stage on Mars

Milan Šemelák, zakladatel Stage on Mars

0Zobrazit komentáře

Sám dříve dlouhá léta působil jako marketér a konzultant řady nadnárodních korporací u nás i v zahraničí. V životopisu Milana Šemeláka tak svítí pracovní pozice jako chief brand officer v českém operátorovi O2, šéf strategie vývojářského studia STRV či poradce představenstva logistického Shipvia i kuchyňských doplňků Potten & Pannen. Nyní se ale nejvíc věnuje svému vlastnímu projektu Stage on Mars, který pomáhá nalézt správný směr firmám i lidem v osobním životě.

Šemelák si při vysvětlování, co se svým projektem dělá, pomáhá příměrem s „anticonsultingem“. Má jít o metodu práce s lidmi a firmami, která účastníky inspiruje k tomu, aby si kladli správné otázky, přebírali odpovědnost za své činy a našli v sobě nové perspektivy. Jednotlivé otázky přitom mění v hry, čímž vzniká kreativní prostor.

„Všichni chtějí inovovat, prodávat, přebudovávat. Ale většina vedoucích pracovníků a jejich týmů nedokáže odpovědět na jednoduchou otázku: ‚Kdo vlastně jsme?‘“ přibližuje Šemelák, jehož platformou prošli zástupci firem napříč obory jako Studio Najbrt, Mall TV při přerodu ve Fameplay, MSD, DNAnexus, Atairu a také management slovenského O2.

david_vais_profilovka_big_smile

Foto: Stage on Mars

Podnikatel David Vais

Netradiční forma sebevzdělávání a „antikonzultace“ zaujala i podnikatele Davida Vaise, jehož společnost Logport se zabývá budováním sítě multifunkčních komerčních zón a oživováním nevyužívaných brownfieldů – například takzvané Poldovky v Kladně. Do projektu Stage on Mars vkládá dvacet milionů korun, což mu má poskytnout dostatečné zázemí v horizontu dvou let. S dalšími jednotkami milionů se pak počítá pro digitalizaci projektu.

„Mojí osobní vizí a životním posláním je vytvářet přidanou hodnotu ve všem, co dělám, a zároveň se tím bavit. Motivací tedy nejsou peníze, byť to možná někomu vyzní jako klišé. Necítím se pouze jako investor, ale i někdo, kdo poskytl Stage on Mars finanční zázemí pro další růst,“ komentuje Vais svůj krok spojit síly s projektem jinak vzdáleným jeho podnikatelskému zaměření.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

A přiznává, že by do projektu nevstoupil, kdyby si sám Stage on Mars na vlastní kůži nevyzkoušel. Opakovaně. „I zdánlivě naprosto nepodstatné téma, které řeší někdo jiný, vám dokáže během deseti minut otevřít perspektivy, které můžete aplikovat na velmi podstatná témata právě pro vás. Přirovnal bych to k bezedné kapesní příručce, která vám dá na jakékoliv téma, které v sobě řešíte, různé pohledy, a vy si pak můžete vybrat, jak se rozhodnete,“ komentuje a dodává, že metodu Šemeláka vyzkoušel i přímo v Logportu.

„Velmi kriticky nám to ukázalo, jak na tom firma, co se týče vedení, vlastně je. Kde by se to dalo zlepšit a co je potřeba velmi rychle změnit,“ přiznává Vais, jenž ve Stage on Mars nyní drží téměř poloviční podíl a ze své pozice se snaží být „co nejrozumnější hlavou“ s přesahem do obchodních věcí, budování týmu a fungování procesů. Zatímco Šemelák je „srdcem projektu“. Jejich společným cílem je teď prorazit v digitálním prostoru, a dostat tak Stage on Mars k co nejvíce lidem.

Praktický kombík, či manažerské SUV. Driveto umožňuje firmám pružně měnit vůz dle jejich potřeb

Driveto se svou nabídkou operativních leasingů umožňuje firmám regulovat náklady na firemní flotily tak, jak je zrovna potřeba.

mini-driveto

Foto: Driveto

Flexibilní operák od Driveta umožňuje měnit vozy dle potřeb

Nemít k dispozici vlastní automobil je pro celou řadu podnikatelů a jejich byznys nepředstavitelná věc. Jenže provoz, ale především pořízení automobilu bývá nepříjemně vysokou položkou v nákladech. Cestou, jak se tomuto výdaji vyhnout, může být operativní leasing. I z toho důvodu jsou zástupci z řad malých a středních podnikatelů velmi důležitými klienty i pro Driveto. To nabízí služby založené na flexibilitě a rychlosti, které mohou řadě firem vytrhnout trn z paty.

Své klientské portfolio má Driveto jasně narýsované. „Firemní zákazníci tvoří padesát procent našich klientů, druhá půlka jsou fyzické osoby a OSVČ. Vzhledem k tomu, že neposkytujeme velké flotily vozů, jsou pro nás právě majitelé menších a středních firem důležitými zákazníky,“ vysvětluje Adam Szabó, výkonný ředitel Driveto.

I proto se společnost snaží nabízet tomuto segmentu takové vozy, které přesně odpovídají jeho potřebám. V nabídce jsou modely výrobců, jako je Škoda, Volkswagen, Hyundai či Kia. Zákazník tak může své potřeby spojené s podnikáním odbavovat z praktických automobilů typu Hyundai i30 či Kia Ceed SW, může si však zvolit vozy z vyšších tříd, jako je Škoda Kodiaq, Volvo XC40 či Volkswagen Arteon, nebo sáhnout po modelech, které odvezou a zároveň reprezentují. Mezi ně patří modely A7 či Q8 od Audi či X5 od BMW.

Přímo u menších podnikatelů dlouhodobě vedou zejména koncernové značky Škoda a Volkswagen. „Pro management firem jsou velmi populární buď Kodiaqy ve vyšších výbavách – například Sportline či Laurin & Klement –, nebo prémiovější modely jako například Audi Q7, Q8 nebo Volvo XC90,“ vysvětluje Szabó rozdílné preference jednotlivých typů zákazníků.

adam-szabo-driveto

Foto: Driveto

Adam Szabó, výkonný ředitel startupu Driveto

Například zmíněnou i30 v kombíku si lze pořídit od 6 590 korun měsíčně. Kodiaq je nabízen od 13 450 korun měsíčně a Q8 od 27 390. Cenové rozpětí, za které jsou vozy poskytovány, je tak skutečně široké a měl by si díky tomu vybrat opravdu každý.

Vybraný vůz klienti parkují před svou firmou v průměru dva roky a následně si jdou u Driveta pro jiný automobil. Nicméně Driveto umožňuje být v přístupu k firemním flotilám daleko flexibilnější. Vozidlo je tak například možné měnit za jiné, které lépe odpovídá aktuálním potřebám společnosti.

Driveto totiž nabízí dvě varianty flexibilních pronájmů. „Zákazník si může vybrat úplnou flexibilitu s výpovědní dobou 30 dní, případně zvolit tzv. min-term, kdy po uplynutí šesti měsíců opět může vůz vrátit do 30 dnů, aniž by mu hrozila pokuta,“ říká Szabó. Zákazníci díky tomu mohou upravovat počet vozů ve firemní flotile, případně regulovat náklady s ní spojené výměnou jednotlivých vozů za levnější alternativu, přičemž pro konzervativní klienty je stále v nabídce možnost pronajmout si vůz i na klasické fixní období.

Auto není levná věc, ale zároveň je pro některé firmy zásadní ho mít k dispozici. V turbulentní době je pro ně flexibilita důležitější než v klidovém období.

Podle Szabó je tato nabídka zejména v současné době, kdy vstupy zdražují a firmy jsou nuceny šetřit, možnou cestou, jak si některé firmy mohou pomoci. „Nejvíce to vidíme u menších a středně velkých firem. Auto není levná věc, ale zároveň je pro některé firmy zásadní ho mít k dispozici. V turbulentní době je pro ně flexibilita důležitější než v klidovém období. Driveto jim pomáhá více řídit jejich náklady na pořízení vozu,“ připomíná Szabó.

S flexibilitou souvisí i ta výhoda, že je Driveto schopné dodat vybrané vozy do tří dnů od uzavření smlouvy, kterou je možné sjednat a podepsat zcela online. Je však nutné počítat i s některými omezeními. „Co se týče počtu aut, máme omezení maximálně 10 vozů na klienta, ale jsme ochotni dělat i výjimky. Jinak máme vozy omezeny ročním nájezdem kilometrů a maximální dobou, kdy je vozidlo možné užívat, což je až tři roky,“ říká Szabó.

Jak Szabó již dříve v rozhovoru pro CzechCrunch řekl, i pro Driveto bylo poslední období náročnější, byť výsledky mohly být ještě horší. „Dopředu jsme očekávali, že letošní rok nebude v růstu tak agresivní jako ty předchozí, ale v číslech se náš byznys navzdory dění na trhu drží relativně stále dobře,“ řekl Szabó. Jeho firma za loňský rok reportovala obrat přesahující 300 milionů korun a pozitivní hospodaření, kdy zisk EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) činil 25 milionů korun.

CC Native

Partnerem článku je Driveto