Nikdo nechce žít ve špíně a je i výzkumy dokázané, že pořádek v domácnosti má vliv na naši náladu a životní pohodu. Jenže vše stihnout nemůžeme.
Adam Flek, spoluzakladatel společnosti Youklid nás ale ujistí, že to není potřeba - „v dnešní době je v pořádku zahodit stud z toho, když kdokoliv z nás upřednostní čas s rodinou, v práci, s přáteli či třeba sám venku před úklidem domácnosti.“ Dokonce potvrzuje, že hospodyni pro úklid domácnosti čím dál tím více využívají rodiny, kde jsou ženy na rodičovské dovolené a láme se tak dřívější představa o tom, že žena s dítětem doma nepotřebuje pomoc.
Kde se ale společnost Youklid vzala a kdo za ní stojí? Adam Flek se spojil se svým jmenovcem Adamem Krůželou a dalším společníkem Lukášem Cahou a začali spřádat plány v Praze. Jejich vize byla jasná – maximálně jednoduchá a kvalitní služba pro klienty, férový přístup vůči hospodyním a důslednost v oblasti legality. To jsou totiž častá témata spojená s úklidovou službou – chcete-li agenturou. Je mezi nimi ale rozdíl? „Je a veliký. Agentura vám zajistí externího pracovníka. Tam mnohdy nemáte záruku kvality, bezpečnosti a spolehlivosti. To je pro nás základní standard pro naši službu. A proto jsme vymysleli systém školení, kdy všichni naši zaměstnanci projdou náročným teoretickým i praktickým školením. Nestačí nám jen čistý trestní rejstřík. Chceme někoho, komu na úklidu skutečně záleží,“ přibližuje Adam Krůžela. Dodává, že v Praze mají již přes tisícovku klientů a neustále rostou. „Největší odměnou je pro nás vidět, že jsou klienti spokojení a pak volí pravidelnou frekvenci úklidu.“
Navíc, jak jsme zmínili – férový přístup vůči jejich hospodyním není jen tak. Kromě toho, že jsou vždy legálně zaměstnané, dostávají za odvedenou práci 70 % z tržby.
Firma se stará o obě strany – klienty i hospodyně. Proto má na svých webových stránkách zveřejněný etický kodex. Tam se můžeme dočíst, že před kvantitou má vždy přednost kvalita úklidu a spokojenost jejich hospodyň.
„Co se týče webových stránek, naší dominantou je jednoduchý formulář, kde se po vyplnění pár základních informací dozvíte nejen cenu úklidu, ale můžete si rovnou vybrat i vámi preferovaný termín úklidu,“ vysvětluje Lukáš Caha, který se kromě celého IT věnuje i obecnému rozvoji firmy. „Termín si pak díky on-line platbě rezervujete. Pak už jen klient čeká na svůj den „D“ a může si užít volný čas. Ten může klient trávit klidně mimo domácnost, není nutné, aby byl během úklidu přítomný.“
Hospodyně se pak postará o celou domácnost, dle vybraných služeb i o praní, žehlení či vyčistí vnitřek lednice. Prostě zařídí vše, do čeho se nám běžně nechce. To ale není vše, co Adam Krůžela se společníky plánují. „V Praze nám již funguje služba mytí oken i čalounění ve spolupráci s externím partnerem. Určitě se těchto extra služeb dočkáme i v Brně. „Do budoucna je v plánu i expanze mimo Brno, Prahu a jejich okolí. Kromě toho uvažují nad pokrytím dalších služeb, jako je péče o seniory, děti nebo zahradu. „Stejně jako doteď pro nás bude nejdůležitější vysoký standard, který jsme si nastavili a držíme. Konkurencí pro nás není služba, která poskytuje nejlevnější služby na trhu. My tvoříme kvalitní službu za pomoci hospodyň, které si zaslouží férové ohodnocení,“ shodují se společníci.