Marketingové noviny.cz (Marketingové noviny.cz)
Marketing a média  |  12.05.2004 18:20:38

Logos realizuje až 40 procent obratu formou outsourcingu

Až 40 procent svých specializovaných projektových týmů pronajímá technologická společnost Logos v tuzemsku i zahraničí. Tam Češi konkurují o deset až 30 procent nižšími cenami. Největší meziroční nárůsty přitom v oblasti outsourcingu generuje testování software a prověřování kvality.

Konzultační a technologická společnost Logos během minulého roku zaznamenala nárůst zájmu o pronájem specializovaných projektových týmu společnosti. „Loni v březnu jsme pronajímali zhruba deset procent firemních odborných konzultantů, nyní to je až 40 procent - hlavně programátorů, IT specialistů, analytiků, dokumentaristů či testovacích analytiků," řekl Michal Hanus, ředitel rozvoje společnosti Logos. V tuzemsku pronájem technologického know-how vyhledávají hlavně společnosti z bankovního a telekomunikačního sektoru.

Značný rozvoj outsourcingu potvrzují i personalisté. „Podle našich zkušeností roste zájem o outsourcing v oblasti informačních technologií ročně o minimálně 25 procent,“ uvedl Jan Turek, jednatel a senior konzultant personální agentury S.T.UNITE consulting.

Zájem o české technologické odborníky je také v cizině. „S naším know-how úspěšně konkurujeme i na zahraničních trzích, kde můžeme podle velikosti zakázky nabídnout o deset až 30 procent nižší ceny při zachování všech nejvyšších technologických a kvalitativních standardů. Naše specializované týmy mohou být do dvou dnů u klienta. Udělají okamžitě analýzu a vývoj pokračuje v Česku,“ řekl Michal Hanus. Kromě Británie, kde specialisté Logosu již dlouhodobě působí, začínají být velmi perspektivní trhy v USA, které byly dlouho v útlumu. V průběhu posledního roku zaznamenal velký nárůst především trh mobilní aplikací a prověřování kvality software.

Trend potvrzuje i analytická společnost IDC. „Takzvaný ‚offshore outsourcing‘ - poskytování technologických, či jiných specializovaných služeb zahraničním klientům - se v tuzemsku rychle rozvíjí. Je tomu tak proto, že Česká republika dokáže nabídnout nižší provozní náklady, než jsou obvyklé v západní Evropě. Dále pak kvalifikované a vzdělané odborníky, kteří jsou technologicky i jazykově dobře vybaveni a také přístup k infrastruktuře, která je spolehlivá a cenově přijatelná," vysvětlil Vladimír Kroa, analytik IDC.

Offshore outsoursing má v ČR dvě formy. České firmy buďto poskytují služby lokálnímu trhu, nebo pronikají na vyspělé zahraniční trhy západní Evropy a Spojených států. „Tyto firmy se zejména soustředí na vývoj a úpravu softwaru či specializovaných technologických řešení. Nadnárodní koncerny navíc zřizují v ČR specializovaná vývojářská a dohledová centra, která slouží globálním klientům," dodal Kroa. Outsourcing, pronájem know-how a služeb od externího dodavatele, je perspektivní hlavně ve specializovaných oborech jako například analýza a návrh informačních řešení a v poslední době také testování software a komplexní prověřování kvality. „Za poslední rok se tým našich ‚inženýrů kvality' rozrostl o 150 procent. Nejen u nás, ale i na zahraničních trzích je nedostatek kvalitních testerů," připustil Michal Hanus.

„Oblast testování softwaru a prověřování kvality roste v ČR odhadem o deset procent ročně. Velmi dynamicky se rozvíjí, protože oblast kvality služeb je důležitým atributem tvorby nových produktů," řekl Richard Fussgänger, manažer technického oddělení zavádění služeb společnosti Eurotel. Firmy většinou volí outsourcing, protože se chtějí s kmenovými zaměstnanci soustředit na svůj hlavní předmět podnikání. Specializované služby, jako je právě IT, je tak pro ně výhodnější outsourcovat. „Během devadesátých let byla takto řešena zejména logistika a lidské zdroje na dočasnou výpomoc. Dnes jsou na prvním místě informační technologie. Kromě snižování nákladů na školení, mzdových a materiálních nákladů, je podstatnou výhodou záruka a garance dodavatelské firmy, kterou zákazníci na služby dostávají," upřesnil Jan Turek.

Logos tímto způsobem pronajímá jednoho specialistu nebo celý tým. „Naši konzultanti takto pracují každodenně mimo firmu, tedy přímo u klienta. Takto pronajímáme odborníky společnostem jako jsou například Škoda Auto, Živnostenská banka, Komerční banka či Eurotel," vidí silný trend Michal Hanus, ředitel rozvoje společnosti Logos. „Tyto firmy potřebují stále rychleji uvádět na trh nové produkty a outsourcují tak služby a know-how související s informačními technologiemi, které ke své činnosti potřebují," dodal.

- red -

Článek je převzat z Marketingových novin.

Marketingové noviny.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688