Češi tráví dovolenou nejčastěji na chalupě
Z výzkumů prováděných agenturou STEM/MARK pro CzechTourism vyplývá, že 38% České populace tráví dovolenou na chatě nebo na chalupě. Zhruba čtvrtina cestuje výhradně do zahraničí (převážně k moři) a pětina střídá zahraničí a Českou republiku.Mezi nejoblíbenější zahraniční destinace patřilo loni Chorvatsko (28%), Slovensko (19%) a dále Itálie, Španělsko, Řecko.
Důvodem pro trávení dovolené doma jsou podle výzkumu STEM/MARK nejčastěji peníze a neexistence jazykových barier a také touha poznat lépe vlastní zemi („Člověk tady žije a mnoho toho nezná“). Zahraničí preferují mladší lidé a domácnosti s nejvyššími příjmy („Člověk musí vybočit ze stereotypu“).
Důvody se liší i podle skupin obyvatelstva. Pro seniory jsou důležitá zdravotní omezení, pro rodiny s dětmi vzdálenost, pro ostatní zase stabilita počasí – ať už v létě u moře nebo v zimě na horách („Když se nevyvede počasí, je tady nuda“).
- Ochota a poctivost pracovníků ve službách
- Úroveň hygieny v nejlevnějších typech ubytovacích zařízení (kempy, ubytovny …)
- Kvalita infrastruktury
- Úroveň cen neodpovídá úrovni služeb
Stále platí, že nejvíce věříme sami sobě a známým – tedy jezdíme na místa, kde jsme již byli, nebo, která nám někdo doporučí. Dále používáme média – spíše pro získávání informací o různých destinacích a akcích a, samozřejmě, internet (ten pak už přestává být výsadou mladých, ale požívají ho často i lidé středního věku).
Podle STEM/MARK Češi sami o sobě často prohlašují, že svoji zemi příliš dobře neznají.
Společnost STEM/MARK dále uvádí, že Češi nepovažují propagaci domácího cestovního ruchu za dostatečnou – téměř dvě třetiny respondentů uvádějí, že zahraniční cestovní ruch je propagován více a lépe. Za velmi důležité dále považují širokou nabídku aktivit, aby dovolená mohla být variabilní, aby existoval i zajímavý program pro případ špatného počasí.
Stejně tak výzkum prokázal absenci konkrétních propagačních materiálů pro jednotlivé domácí turistické destinace.
Nejvíce by lidé rádi na Šumavu
Přestože čtvrtina dotázaných není schopna vybrat konkrétní místo pro „ideální dovolenou“, je zde prostor pro propagaci jednotlivých regionů. Nejvíce respondentů by nejraději trávilo dovolenou na Šumavě (16%), v Krkonoších (14%), nebo na jihu Čech a Moravy. Naopak Krušné hory nebo severozápadní Čechy moc nelákají.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz