Marketingové noviny.cz (Marketingové noviny.cz)
Marketing a média  |  09.05.2004 11:33:23

Češi tráví dovolenou nejčastěji na chalupě

 Z výzkumů prováděných agenturou STEM/MARK pro CzechTourism vyplývá, že 38% České populace tráví dovolenou na chatě nebo na  chalupě. Zhruba  čtvrtina  cestuje výhradně do zahraničí (převážně k moři) a pětina střídá zahraničí a Českou republiku.Mezi nejoblíbenější zahraniční destinace patřilo loni Chorvatsko (28%), Slovensko (19%) a dále Itálie, Španělsko, Řecko.

 Jet do zahraničí nebo zůstat doma?

Důvodem pro trávení dovolené doma jsou podle výzkumu STEM/MARK nejčastěji peníze a neexistence jazykových barier a také touha poznat lépe vlastní zemi („Člověk tady žije a mnoho toho nezná“). Zahraničí preferují mladší lidé a domácnosti s nejvyššími příjmy („Člověk musí vybočit ze stereotypu“).

Důvody se liší i podle skupin obyvatelstva. Pro seniory jsou důležitá zdravotní omezení, pro rodiny s dětmi vzdálenost, pro ostatní zase stabilita počasí – ať už v létě u moře nebo v zimě na horách („Když se nevyvede počasí, je tady nuda“).

 Mezi nejčastěji uváděné problémy týkající se domácího cestovního ruchu patří:

  • Ochota a poctivost pracovníků ve službách
  • Úroveň hygieny v nejlevnějších typech ubytovacích zařízení (kempy, ubytovny …)
  • Kvalita infrastruktury
  • Úroveň cen neodpovídá úrovni služeb

 Z analýz společnosti STEM/MARK vyplývá že za nejdůležitější však lidé považují společnost, se kterou na dovolenou jedou („Není důležité kam, ale s kým!“)

 Jaké informace pro plánování dovolené Češi nejvíce používají?

Stále platí, že nejvíce věříme sami sobě a známým – tedy jezdíme na místa, kde jsme již byli, nebo, která nám někdo doporučí. Dále používáme média – spíše pro získávání informací o různých destinacích a akcích a, samozřejmě, internet (ten pak už přestává být výsadou mladých, ale požívají ho často i lidé středního věku).

Podle STEM/MARK Češi sami o sobě často prohlašují, že svoji zemi příliš dobře neznají.

 Propagace tuzemského cestovního ruchu není ideální

Společnost STEM/MARK dále uvádí, že Češi nepovažují propagaci domácího cestovního ruchu za dostatečnou – téměř dvě třetiny respondentů uvádějí, že  zahraniční cestovní ruch je propagován více a lépe. Za velmi důležité dále považují širokou nabídku aktivit, aby dovolená mohla být variabilní, aby existoval i zajímavý program pro případ špatného počasí.

Stejně tak výzkum prokázal absenci konkrétních propagačních materiálů pro jednotlivé domácí turistické destinace.

Nejvíce by lidé rádi na Šumavu

Přestože čtvrtina dotázaných není schopna vybrat konkrétní místo pro „ideální dovolenou“, je zde prostor pro propagaci jednotlivých regionů.  Nejvíce respondentů by nejraději trávilo dovolenou na Šumavě (16%), v Krkonoších (14%), nebo na jihu Čech a Moravy. Naopak Krušné hory nebo severozápadní Čechy moc nelákají.

 - pk -

Článek je převzat z Marketingových novin.

Marketingové noviny.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688