Věra Stárová (GfK-Praha)
Investice  |  04.02.2004 14:01:53

Jubilejní 10. ročník Czech Retail Summitu: 750 obchodníků, dodavatelů a expertů diskutovalo budoucnost českého trhu

 

(tisková informace ze dne 3.2.2004)

Budoucnost obchodního trhu v ČR bude charakterizována v prvé řadě pokračováním trendů, nastartovaných před více než 10 lety v souvislosti s liberalizací české ekonomiky. Nadcházející vstup ČR do EU je sice velmi významným milníkem na cestě k modernímu českému trhu, ale zásadní změny či dokonce šoky by neměl přinést. Shodla se na tom většina účastníků jubilejního 10. ročníku Czech Retail Summitu, pořádaného ve dnech 2. a 3. 2. 2004 Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a poradenskou firmou INCOMA Consult.

Diskuse na konferenci naznačila, že i v následujícím období nebude prakticky  nic státcestě dalšímu prohlubování koncentrace a internacionalizace obchoduČR a že se nadále posílí tržní význam moderních typů prodejen. Cena zůstane i nadále ve středu pozornosti zákazníků i obchodníků, poroste však i význam dalších faktorů zejména celkové úspory času při nakupování. Předběžné výsledky projektu INCOMA Retail Vision 2006, založené na dotazování klíčových expertů a  publikované právě u příležitosti konference, tyto očekávané trendy kvantifikují následovně:

  • Kumulovaný tržní podíl 10 největších obchodních firem se v letech 2003-2006 zvětší v případě rychloobrátkového z 55 na 67 % (u celkového sortimentu z 33 na 43 %)

  • Pozice moderních typů prodejen se dále výrazně posílí, a to zejména díky dalšímu růstu významu hypermarketů a potravinářských i nepotravinářských diskontů (moderní formáty by měly v roce 2006 kontrolovat již 71 % celkového maloobchodního obratu)

  • Mezi strategickými prioritami managementu obchodních firem v blízké budoucnosti prudce nabude na významu péče o rentabilitu a efektivnost podnikání a snaha o zvýšení loajality zákazníků, ve většině firem naopak přestane být strategickou prioritou výstavba nových prodejen.

Není prakticky pochyb o tom, že vstup ČR do EU dále posílí profesionalitu, stabilitu a v neposlední řadě i konkurenčnost obchodního trhu v ČR. Za těchto ještě tvrdších podmínek uspějí jen firmy disponující skvělými nápady a kvalitními znalostmi. Účastníci konference proto bohatě využívali možnost  načerpat inspiraci a informace v hlavním plenárním jednání konference i v rámci 14 diskusních sekcí a při dalších doplňkových akcích. Největší zájem projevili o témata související s přípravou na vstup do EU a s problematikou marketingu a řízení poptávky.

Základní údaje o Czech Retail Summitu 2004

  • Letošní, v pořadí již desátý, ročník konference byl jako již tradičně charakterizován vysokým počtem návštěvníků. Zúčastnilo se jej přes 750 zástupců obchodu, výroby spotřebního zboží a souvisejících služeb. O bohatosti programu svědčí fakt, že s referáty a diskusními příspěvky vystoupilo téměř 100 řečníků.

  • Czech Retail Summit opětovně potvrdil svůj charakter nejvýznamnějšího národního setkání špiček českého obchodního trhu. Dále však prohloubil i svůj mimořádný mezinárodní rozměr. Internacionální povahu konference posílilo vystoupení několika významných mezinárodních managerů (např. p. Bernerta, nového prezidenta evropského svazu obchodu EUROCOMMERCE, p. Karelse, prezidenta evropské asociace nezávislého obchodu UGAL či p. de Ianniho, Senior Vice-Presidenta ORACLE pro země nově přistupující do EU).

  • Konference reflektovala v plné míře blížící se vstup ČR a dalších reformních zemí do Evropské unie. Problematice obchodování na jednotném evropském trhu byly věnovány 2 velmi intenzivně navštěvované workshopy. Důležitým momentem byla i přítomnost vedení evropského svazu obchodu Eurocomerce na konferenci, vč. navazujícího  zasedání výboru pro rozšíření  EU a setkání vedení Eurocommerce se zástupci obchodních svazů a asociací střední a východní Evropy.

  • Konference se zúčastnili zejména zástupci top managementu a vedoucí pracovníci, zodpovědní za řízení obchodních činností (prodej, nákup, marketing, popř. i logistika a export). O významu akce svědčí mj. fakt, že se na ní registrovalo více než 250 top managerů (generálních ředitelů, předsedů představenstva či šéfů institucí). Konference se zúčastnila absolutní většina společností z kategorie top 10 českého obchodu a prakticky všichni klíčoví dodavatelé.

  • Na konferenci poprvé v její desetileté historii zavítal premiér české vlády, v doprovodu řady vedoucích představitelů státní správy, vč. 2 ministrů.

Konference se konala díky podpoře několika desítek firem a institucí. Zvláštní poděkování organizátorů patří platinovým partnerům (EUROTEL, Pěkný-Unimex a Živnostenská banka) za finanční podporu a firmě Oracle za odbornou garanci konference.

Podrobnější informace je připraven podat M. Švihla
(tel: 251 117 522 nebo e-mail:
konference@incoma.cz).

Aktuální zprávy jsou průběžně k dispozici na www.retail21.cz.

Další informace:

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688