Český maloobchod v dubnu
Hlavním včerejším číslem byl další meziroční pokles tržeb v maloobchodě, tentokrát po všech očištěních (a bez prodeje aut) o téměř 8 %. Šlo o negativní překvapení (trh čekal pokles jen lehce přes 6 %).
Tématu věnoval kolega Jirka Polanský už včera Bleskovku, v níž mj. rekapituluje, že „Celkově tak pokračuje nepříznivý vývoj v maloobchodu, který je primárně ovlivněn vysokou inflací a s tím souvisejícím ochlazením poptávky domácností“.
Zajímavým detailem těchto čísel je vždy pohled na vývoj prodejů přes internet. Pro e-commerce se situace i nadále nevyvíjí zdaleka tak příznivě (relativně k růstu tržeb v maloobchodě jako celku), jako tomu bylo dlouhá léta před covidem a zejména během něj.
Michal Skořepa, analytik České spořitelny
Česká spořitelna je bankou s nejdelší tradicí na českém trhu.
Téměř 200 let tvoří jeden ze základních pilířů českého bankovního systému. V
současnosti poskytuje služby pro přibližně 4,7 milionu klientů. Od roku 2000 je
součástí nadnárodní finanční skupiny Erste Group Bank.
Více informací na: www.csas.cz
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz