Maminky chtějí hlavně velké „benzíňáky“, čtvrtina z nich volí automatickou převodovku. Nejoblíbenějšími modely v síti autocenter AAA AUTO jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia, Volkswagen Golf a Škoda Superb
Maminky, které slaví tuto neděli svůj svátek a jejichž průměrný věk při narození prvního dítěte je již více než třicet let, tvoří zhruba 36 % ze všech zákaznic největší sítě autocenter AAA AUTO. Nadpoloviční většina maminek si kupuje velké vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji v benzínu a stříbrošedé barvě. Čtvrtina z nich pak upřednostňuje automatickou převodovku. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
„Ženy jsou významnou skupinou našich zákazníků a tvoří zhruba třetinu všech prodejů nepodnikatelským subjektům. Třicet šest procent ze všech žen pak podle našich statistik připadá na maminky. Je ale také velká část žen, u kterých je kupujícím manžel nebo otec rodiny,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, která síť AAA AUTO provozuje. 28 % žen ve věku třicet až čtyřicet pět let si kupuje Škodovky, 11 % Volkswageny a 8 % Hyundai. Nejoblíbenějším letošním modelem je Škoda Octavia (8,6 %), která předhonila dlouhodobě oblíbenou Fabii (8,4 %) od stejného výrobce. Na třetí příčce jsou letos zatím shodně Volkswagen Golf a Škoda Superb (3,1 %).
„Preference maminek co do velikosti vozu se v letech zásadně nemění. Zvyšuje se ale podíl těch, které si pořizují větší automobily na úkor úsporných hatchbacků, do kterých je pro každou mámu složitější dát třeba jen kočárek a nákup. S narozením dítěte většina z nás více dbá na bezpečnost, a proto nechceme, aby se nám cokoliv zbytečně povalovalo mimo zavazadlový prostor. Při dopravní nehodě nebo prudkém brzdění může mít i obyčejná lahev s vodou fatální následky,“ doplnila Karolína Topolová, která bezpečnost řeší i díky zkušenostem z Dětské dopravní nadace, kterou AAA AUTO dlouhodobě podporuje. Nadace finančně pomáhá dětem, které v důsledku dopravní nehody přišly
o jednoho nebo oba rodiče, či mají v důsledku nehody trvalé následky na zdraví.
Přestože nejvíce maminek zatím stále preferuje hatchbacky (35,3 %), postupně roste podíl těch, které upřednostňují prostornější a bezpečnější automobily. Proto si také 25,7 % z nich pořizuje kombíky, 20,7 % SUV a 11 % MPV. Téměř šedesát procent pak volí auto v benzínovém provedení. „Přestože ženy jsou v případě alternativních paliv velmi opatrné, objevují se mezi maminkami i první fanynky elektromobilů. Letos jsme prodali již dvojnásobek toho, co za loňský rok, ale stále jde o jednotky kusů,“ upřesnila Topolová. Velké oblibě se těší také automatická převodovka, kterou upřednostňuje 25,2 % z nich. Přitom v roce 2016 to bylo jen necelých 12 %. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrnošedá (24,6 %), bílá (19,1 %) a černá (14,2 %).
AURES Holdings
Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama.
Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy.
Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.
Více informaci na: www.auresholdings.eu
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?